A The Game Awards 2016 listájának eredetileg négy jelöltet (Brutal Doom 64, Enderal: The Shards of Order, AM2R, Pokemon Uranium) felvonultató „legjobb rajongói alkotás” kategóriájából kettőt nem olyan régen eltávolítottak. Az okokról egyelőre még nem tudni semmit, mindenesetre beszédes, hogy az AM2R (Another Metroid 2 Remake) és a Pokemon Uranium a két balszerencsés, melyekben két közös dolog is akad: egyrészt a Nintendo szellemi tulajdonát képezik a címek, másrészt mindkettőt leszedette a jogtulajdonos Nintendo azokról az oldalakról, ahonnan letölthetők voltak. Ráadásul a díj hivatalos oldalán a következő szerepel: „a kiadók nem vesznek részt a jelölésben vagy a győztesek kiválasztásában és a közönséggel egy időben értesülnek a díjazottakról” - szóval elvileg nem igazán van beleszólásuk.
A TechRaptor utolérte az AM2R készítőit, akiket hivatalosan nem is értesítettek játékuk eltávolításáról, így nyilvánvalóan annak okairól sem, feltehetőleg hasonlóképpen „jártak el” a Pokemon Uranium körül is. A módszerek is „érdekesek”, de eleve az is egy nagy kérdőjel, hogy milyen indíttatásból jelöltek olyan programokat, amiket már jóval a díjátadó előtt leszedettek mindenhonnan? Ráadásul pont két Nintendo címet, mely cégről nagyon jól tudjuk, hogy mennyire háklis a szellemi tulajdonainak védelmére, emlékezzünk csak vissza a GameJolt-razziára.
Szerintetek a Nintendo járhatott közben, vagy a szervezők döntöttek másképp?
Nagyon utálom amikor egy cég ennyire rugalmatlan, fantáziátlan és fatökű. Vegyenek példát a Valve-től, mert nagyon rájuk férne...