A SEO sikerét mi sem mutatja jobban, mint ha egy vállalkozás a Google találati listájának élén szerepel. Erős verseny esetén, kis cégként nehéz lehet a nagy nevek között megjelenni, de a lokális keresőoptimalizálás révén nem lehetetlen. Hogyan használd ki a helyi SEO-ban rejlő potenciált? Mutatjuk. 

Mi az a lokális SEO?

A weboldal keresőoptimalizálása révén növelhető a keresésekből származó organikus forgalom, a vállalkozás márkaismertsége, ezek által pedig a bevételek. A helyi keresőoptimalizálás abban segíti ezt, hogy megfelelő használattal növelheti a helyi keresésekből származó forgalmat, így a vállalkozás jelentős előnyre tehet szert az általános találati lista előkelő helyezettjeivel szemben is.

A helyi keresőoptimalizálás feladatai közé tartozik a vállalkozás Google Cégem profiljának finomítása, a lokális kulcsszavak alapján speciális helyi tartalmak megalkotása. Minden olyan cég számára előnyös lehet, amely egy adott földrajzi régió ügyfeleit szolgálja ki termékértékesítés vagy szolgáltatásnyújtás révén, függetlenül attól, hogy üzlettel rendelkezik-e vagy sem. 

Hogyan alkalmazd a helyi keresőoptimalizálást?

Akár csak az általános SEO esetében a kulcsszavak, a helyi keresőoptimalizálásban is fontos szerepet játszanak a lokális kulcsszavak. Ezekre kell optimalizálni a weboldal tartalmát, címeit, meta tagjeit, URL-jeit annak érdekében, hogy a vállalkozás a helyi találati listán előkelő helyezést érjen el, helyi ügyfeleket vonzzon be.

https-alhconsultinghu-2022-november-cikk1.jpeg

SEO szempontból jól működnek a helyi listák és profilok, mint például a Google Cégem, vagy egyes cégtípusok esetében a Tripadvisor, a Yelp. Az értékelések, linkek ez esetben is növelik a hitelességet, javítják az átkattintási arányt, tudatják a keresőmotorokkal, hogy a vállalkozás releváns és megbízható.

Természetesen a közösségi média profilok finomítására is szükség van a helyi kulcsszavak ismeretében. 

A lokális SEO alapköve, a Google Cégem

Naprakész információkkal bent lenni a Google Cégem adatbázisában már félsiker. Ingyenes szolgáltatás, amely a vállalkozások legfontosabb adatait - telefonszám, nyitvatartás, elérhetőség, weboldal, fotók -, de akár termékeit is tartalmazza, láthatóvá teszi a céget a Google Térképen. 

Nagy előnye, hogy a cégnév ismertsége nélkül is találatként jeleníti meg a keresett kulcsszóra releváns vállalkozásokat, így a megfelelő információk feltöltése, frissítése hatalmas versenyelőnyt, organikus forgalmat, ezáltal árbevételt biztosít. 

Az analitika révén nyomon követhetők a felhasználók keresései, ezáltal tökéletesíthetők a vállalkozás megjelenései a még több ügyfél elérése érdekében.