A virtuális valóság szemüveg prototípusát a projekt támogatói számára már elkezdték kiszállítani, a végleges változatokat pedig áprilisban kapják meg -- mindenki más a hivatalos oldalon rendelheti elő a 300 dolláros fejlesztői készletet, melyeket májusban tudnak elküldeni. Természetesen ez a 300 zöld hasú nagy pénz, főleg egy olyan termék esetében, amit természetéből adódóan interneten keresztül egyszerűen nem tudunk élesben megtekinteni -- az viszont bizakodásra ad okot, hogy több nagyobb cég is fantáziát lát az elképzelésben. Ilyen többek között az Epic, a DICE és a Valve, az utóbbi ráadásul már be is jelentette, melyik lesz az első játék, ami hivatalosan támogatja a perifériát.
A cég komoly fejlesztéseket végez a virtuális valóság terén, s a Team Fortress 2 lesz az első játék, ami támogatni fogja a szemüveget. A tervek szerint az elkövetkezendő hetekben valamikor meg fog jelenni egy frissítés, ami tartalmazza az Oculus Riftet támogató módot, míg a Macintoshra és Linuxra írt változat játékosainak várniuk kell, ameddig a cég rá nem teszi a kezét az ezekhez passzoló fejlesztői készletekre.
Eredetileg egyébként úgy volt, hogy a Doom 3 BFG Edition lesz az első játék, ami az Oculus Rift által kínált lehetőségekkel élni tud, sőt a fejlesztői készlettel ezt a játékot meg is kaptuk volna, ám tegnap kiderült, hogy a periféria megjelenésének idejére a módosításokat nem tudják elvégezni a programon. A Rift csapat bocsánatot kért a történtek miatt, s készek teljes mértékben visszatéríteni a Kickstarteren felajánlott pénzt, de az érintettek kérhetnek egy 20 dolláros Steam, vagy egy 25 dolláros Oculus Store utalványt, amit aztán úgy költenek el, ahogy akarnak.
Én szerintem befeccölök egyre és ha meg lesz akkor majd írok egy beszámolót :)