A virtuális valóság szemüveg prototípusát a projekt támogatói számára már elkezdték kiszállítani, a végleges változatokat pedig áprilisban kapják meg -- mindenki más a hivatalos oldalon rendelheti elő a 300 dolláros fejlesztői készletet, melyeket májusban tudnak elküldeni. Természetesen ez a 300 zöld hasú nagy pénz, főleg egy olyan termék esetében, amit természetéből adódóan interneten keresztül egyszerűen nem tudunk élesben megtekinteni -- az viszont bizakodásra ad okot, hogy több nagyobb cég is fantáziát lát az elképzelésben. Ilyen többek között az Epic, a DICE és a Valve, az utóbbi ráadásul már be is jelentette, melyik lesz az első játék, ami hivatalosan támogatja a perifériát.

A cég komoly fejlesztéseket végez a virtuális valóság terén, s a Team Fortress 2 lesz az első játék, ami támogatni fogja a szemüveget. A tervek szerint az elkövetkezendő hetekben valamikor meg fog jelenni egy frissítés, ami tartalmazza az Oculus Riftet támogató módot, míg a Macintoshra és Linuxra írt változat játékosainak várniuk kell, ameddig a cég rá nem teszi a kezét az ezekhez passzoló fejlesztői készletekre.

Eredetileg egyébként úgy volt, hogy a Doom 3 BFG Edition lesz az első játék, ami az Oculus Rift által kínált lehetőségekkel élni tud, sőt a fejlesztői készlettel ezt a játékot meg is kaptuk volna, ám tegnap kiderült, hogy a periféria megjelenésének idejére a módosításokat nem tudják elvégezni a programon. A Rift csapat bocsánatot kért a történtek miatt, s készek teljes mértékben visszatéríteni a Kickstarteren felajánlott pénzt, de az érintettek kérhetnek egy 20 dolláros Steam, vagy egy 25 dolláros Oculus Store utalványt, amit aztán úgy költenek el, ahogy akarnak.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!