Lehet, hogy nem tökéletes, megvannak a hibái, de a közösségi finanszírozással már 2017 óta futó HEXplore It kimondottan jópofa egyveleget képvisel a hagyományos szerepjátékok és a társasjátékok összekeverésével. A The Valley of the Dead King, a The Forests of Adrimon, illetve a The Sands of Shurax egyaránt izgalmas és látványos, egy bizonyos irányvonalat képvisel, ahogyan a melléjük tett kiegészítők is, amik mind illeszkednek egymáshoz a polcon is, mintha csak egy régies, nagyon igényes könyvsorozatot (lexikonokat) tárolnánk a szekrényben. És a koncepció itt nem merül ki, hiszen dizájn és világépítés terén sem kell félteni a Mariucci J. Designs produkcióit: mindegyik részben számos karakter és feladat várja az egyre mélyülő univerzum felfedezőit, akikre a normál harcokon és az arénákban lefolytatott párbajokon túl a kereskedelem és a vándorlás is egyaránt tárt karokkal vár.
De a sorozat egyik legjobb tulajdonsága, hogy nem minikből (ezekből általában egy vagy kettő van, és ezek képviselik a hősök csapatát valamint a bosst), hanem párosítható fajokból és kasztokból van rengeteg. Ezeket kedvünk szerint kombinálhatjuk, ami minden esetben más-más értékeket jelent, illetve a karaktergenerálás mélységét eleve részről részre sikerült kibővíteni, ahogy a világ felfedezését is. És bár a legújabb epizód, a transzilvániai sötétséget és a Castlevania-szerű világok kelet-európai horrorát megelevenítő The Domain of Mirza Noctis elsőre visszalépésnek tűnhet, ez messze nincs így. Sőt, első ránézésre talán az eddigi legjobb játékot várhatjuk a széria életében, méghozzá a megszokott látványvilággal és bő tartalommal.
Bár a moduláris tábla, a felfedezés megmaradt, a tematika egy sötétebb, horrorosabb, dark fantasy-s irányba ment (Ravenloft-rajongók előnyben), miközben a Mirza Noctis lesz talán a legkevésbé sandbox játék a sorozatban, ami komplexitásban is elmarad a Shurax és az Adrimon mögött, avagy belépőnek is megfelelő ebbe az univerzumba. Ami fontos újdonság: a hősök csapata (vagy a szóló játékos, hiszen a HEXplore It kiváló egyedül is) a kolostorokat, falvakat és kriptákat akár éjszaka is felfedezheti, ilyenkor azonban a nappali kalandozással ellentétben a szörnyek erősebbek és aktívabbak. Tehát belép a képbe egy dinamikus napszak-váltás, ami új tényező a széria életében.Van még azonban egy csomó minden: rúnákkal erősíthetjük karaktereinket, akik a halálukat követően akár zombiként is visszatérhetnek és a többi. A Mirza Noctis így számos érdekességet és újdonságot mutat a korábbi játékokhoz képest, avagy mindenképpen érdemes már most benevezni rá a kampány oldalán keresztül. A HEXplore It-epizódok tartozékainak minőségébe eddig sem lehetett belekötni, így jó eséllyel most sem lesz másként, aki pedig szereti a műfajt, szereti a valóban szabad kalandozást, felfedezést, a hirtelen előtérbe kerülő, megoldásra váró eseményeket és a kockáztatást a különböző szörnyetegekkel szemben (pl. vérfarkas), az keresve sem találhat jobb alkalmat, hogy új kalandokba vesse bele magát. Pláne, hogy limitáltan a korábbi játékok is rendelkezésre állnak.