- Kevesebb hirdetés lesz a Google Play alkalmazásokban
- Amik ráadásul előbb átugorhatóak
- Az új szabályok szeptember 30-tól hatályosak
Bizonyára mindenki találkozott már azzal a jelenséggel, hogy egy Play áruházból letöltött alkalmazásban vagy játékban a hirdetések a lehető legrosszabbkor ugrottak elő, megszakítva az élményt, sokszor ráadásul elnyomhatatlanul. Ezen fog változtatni a Google szeptember 30-án életbelépő programszabályzata, mely többek között előírja a fejlesztőknek, hogy a teljes képernyős, váratlanul (jellemzően egy új tevékenység megkezdésekor) előugró hirdetéseket nem lehet használni, valamint olyanokat sem, amik nem átugorhatóak 15 másodperc elteltével (gyermekeknek szánt applikációk esetén ez az idő öt másodperc). Az irányelv ugyanakkor nem vonatkozik azokra a hirdetésekre, amelyek a felhasználók számára valamilyen extrával (például játékbeli jutalommal) szolgálnak. Az új szabályzatról ITT tudtok részletesebben olvasni.