Sun Age: klasszikus RTS születik...A Vertex4 alapítója és elnöke Roman Pfneudl, aki a stúdiót Bécsben nyitotta meg, de a csapat nemzetközi, dán, spanyol, angol tehetségek dolgoznak a team első címén, mely a Sun Age nevet viseli. A játék egy „old-school”, 2D-s RTS, hogy nevén nevezzük a gyereket, egy C&C klón, ilyenformán mind ebből, mind a fent említett TA-ból találunk benne ismerős elemeket.

A játék sztorija szerint a messzi jövőben járunk, a Föld haldoklik, az emberiség lezárt, kupolákkal védett városokba húzódik vissza, ám egy kultusz káoszt kelt. Központi karakterünk a Szövetség nevében szétcsap a lázadók bázisán, ezzel egy portált nyit egy paradicsomi bolygóra, és egyben szabaddá teszi az utat a halálos Sentinel robotok előtt, amelyeknek egyetlen feladata van: a pusztítás. Igen, sablon sablon hátán, de itt ez nem is olyan lényeges...

A Sun Age-ben három különböző fajjal – Human, Raak-zun, Sentinel- nyomulhatunk, mindegyik persze saját és egyedi egységekkel, épületekkel, fejlesztési lehetőségekkel rendelkezik. A taktikát erősíti, hogy az egységeknek kétféle funkciója lesz, plusz rengeteg csataformáció. Természetesen parancslistás megoldással találkoznuk, azaz kiadhatunk egyszerre több ukázt (hasalj le, rohamozz, építs, stb.), és ezeket sorban végrehajtják embereink, plusz megtalálható lesz a hangzatos nevű „Indirect Intelligent Targeting” is, melyben kijelölhetünk egy ellenséget, és utasíthatjuk katonáinkat, hogy eme célpont elpusztítására fókuszáljanak. A bázisokat, illetve épületeket ellátóvonalak kötik össze, a sajátunk erősítése, az ellenség vonalainak gyengítése szintén fontos stratégiai elem lesz. Teljes körítést kapunk, azaz lesz egy 24 pályát tartalmazó szólista, sztorialapú kampány (két különböző világban harcolhatunk, buja idegen bolygótól kihalt senkiföldjén át ipari városokig), és egy komplett többjátékos mód is (LAN és internet), mely szintén klasszikus móka lesz, azaz a négyféle nyersanyag begyűjtésére kell koncentrálni, és túljárni az ellenfél eszén.

A játék motorja házi fejlesztésű, a srácok épp most dolgozták át az egészet DX9 alá, így aztán kellően látványos, színes szagos lett (lásd a mellékelt galériát!), ez persze azzal jár, hogy kell neki valami 3D-s kártya, de megelégszik egy 32 megással is, és akár egy 500 MHz-es PIII-on elkocog, 128 mega RAM-mal.

A kiadó Lighthouse Interactive ma közölte, hogy a DX9-es átgyúrás miatt kitolódik a megjelenés, kell némi idő a polírozásra, egyensúlyozásra, tesztelésre és lokalizálásra, mert még nem érték el a bétafázist, így május környékén tervezik bevetni a „Napkorszak” fegyvereit.