Immár tehát bizonyosságot nyert a tény, miszerint a Stormregion nevű magyar fejlesztőcsapat - olyan mestermunkák alkotói mint a Panzers epizódok, vagy a S.W.I.N.E. nevű csoda - teljes mértékben felvásárlásra került. A cselekvést elkövető "alany" a 10Tacle nevezetű német cég, amely bár csak két éve alakult, de máris a kontinens egyik meghatározó kiadója; hírüket és tőkéjüket a GT-franchise (GTR, GT Legends, GTR2) gondozásával alapozták meg, és már Szlovákiában, Belgiumban, Angliában, sőt Szingapúrban is van fejlesztőstúdiójuk (lásd kapcsolódó, korábbi hírünket!). Azt sajnos nem tudni, hogy mégis mennyiért vásárolták fel az említett magyar stúdiót, de az nyilvánvaló, hogy pozitív eredményei kapcsán döntött úgy a német cég: érdemes bevonni a terveibe a magyar csapatot. A Panzers jogok és a Gepard motor immár a 10Tacle birtokában van, így a döntésjogok is korlátozotabbak lettek a Stormregionnál, ám ezzel szemben bizonyára komolyabb támogatást kapnak majd a jövendőbeli játékok készítése közben. Hajrá magyarok!
(Alant néhány bevillanás látható az egyik korábbi alkotásukból, a Panzers: Phase Two-ból)
(Alant néhány bevillanás látható az egyik korábbi alkotásukból, a Panzers: Phase Two-ból)
Én inkább arra leszek kiváncsi, hogy a Digital Realityt ki fogja megvenni...
Öhm... a Black Hole-t meg már nem felvásárolta az Electronic Arts (lásd.: Armies of Exigo )?! Lehet rosszul tudom... javítsatok ki ha tévedek!
Egy ilyen felvásárlási szerződésnek nagyon leegyszerűsítve kétféle megoldása van. Az egyik a fejlesztőstúdiónak a kiadó égisze alatti teljes vagy részleges önállóságot, függetlenséget biztosít, a másik a stúdió teljes integrálása a kiadóba. Utóbbi a rosszabb, ezt csak csődközelben lévő csapatok szokták felvállalni, hiszen onnantól kezdve azt kell hegeszteniük, amit a kiadó kitalál, ha Hello Kittyt, akkor azt.
Az előbbi a szerencsésebb. Itt általában csak annyi történik, hogy a fejlesztő megszabadul a szokásos terhektől, azaz a félkész termékkel kilincselni a kiadóknál, egyezkedni, kompromisszumokat kötni, utána kapkodni, hogy tartsák magukat a (számukra általában sosem túl előnyös) szerződéshez. Ha jól kötik meg a bizniszt, semmi más nem történik, mint kitalálják a projektet, megbeszélik azt a kiadóval, aki kirendel melléjük egy producert, aki onnantól kezdve figyel, de segít is egyben, miközben a kiadó megtervezi a marketinget, a reklámtól a webszájton át a doboztervig és kézikönyvig, no meg állja a költségeket. Persze itt is van néha vita, itt is vannak kompromisszumok (a producer ugye mindig a kiadó érdekeit nézi, nem enged például extra kiadásokat), de lényegesen simább és egyszerűbb a helyzet, mint egy egyszeri kiadási szerződés esetében. Itt adott esetben, ha normális kiadóról van szó, a csúszás is belefér, nincs olyan határidő, amikor ki kell adni a cuccot, akárhogy is áll, és persze fel lehet építeni egy normális franchise-t, annak mindenféle vonzatával.
A másik, ami szerencsés lehet, a Gepard kérdése, hiszen ezt egy kiadó lényegesen jobb pozícióban tudja licencbe kínálni, kiajánlani, mint egy fejlesztőcsapat, akiknek se kapcsolatrendszere, se egyebe nincs meg ehhez, vagy nem olyan erős. Ahogy a Cold War eddigi anyagát nézem, a Gepard új verziója meglehetősen ütős, és ugye egy ilyen címhez bőven elég, nem kell UE3 vagy Source, jól el lehet sütni kisebb cégeknek (gondoljunk itt a kelet- és közép-európai (cseh, lengyel, ukrán, orosz, szlovén stb.) stúdiókra, kiadókra).
Úgyhogy szerintem, ha okosan kötötték meg az üzletet, hasznukra, és hasznunkra válik a dolog. De ez persze hamarosan kiderül...
Ja meg Kredenc; Mert ők még csak most súrolják a 10éves korhatárt és a többit már tudod
Elnézést itt a jó: https://youtube.com/watch?v=x1AD4mCWzBo
Ami az "OFF"-ot illeti: https://youtube.com/watch?v=HLpmGB3CPVk
ON: én is örülök a hírnek!
(off semmi értelme,csak néhányan azt hiszik,hogy ők ettől a jók).