A Razer Hydra kifejlesztéséért felelős Sixense egy újabb mozgásérzékelős perifériával jelentkezik, ám ez jóval érdekesebb próbálkozás, mint a korábbi munkájuk, hiszen az azóta eltelt éveket komoly fejlesztésekkel töltötték. Ennek a kemény munkának a gyümölcse a STEM System.

Ez egy moduláris mozgásérzékelő berendezés, ami nagyon pontosan, minimális késleltetéssel követi a mozdulatainkat, ezen felül pedig nincs szükség arra, hogy a dokkoló és a kezünkben lévő, magát a mozgást követő egységek lássák egymást, illetve attól sem kell félni, hogy idővel torzulnak a mérési eredmények, vagyis nincs drift. A készülék legfeljebb öt mozgásérzékelő egységet tud kezelni, melyet bármilyen testrészre vagy tárgyra elhelyezhetünk -- egy-egy mehet a kézzel fogható, gombokkal ellátott perifériára, egy a fejünkre, a többi meg mondjuk a lábunkra, hogy a teljes testünket követni tudja a szoftver.

A STEM System nyitott platformon működik, vagyis bárki belepiszkálhat a kódsorba, s a fejlesztők azt ígérik, hogy gyakorlatilag minden PC-re megjelent játékkal kompatibilis a rendszerük, s persze a Mac OS és a Linux is támogatott, ahogy a legnépszerűbb fejlesztői készletek is, köztük a Source, a Unity és az Unreal SDK, illetve minden olyan játék működni fog a STEM Systemmel, ami a Razer Hydrával is elindult.

A Sixense a Kickstarter segítségével fejezi be a munkálatokat, a gyűjtés pedig már most sikeres, hiszen amint megjelent a 250 ezer dolláros célt kitűző projekt, azon nyomban össze is gyűlt a kívánt összeg, s ha tartják ezt a tempót, több millió dollárjuk is lehet a végén. A támogatók 200 dollár felett kaphatnak egy STEM Systemet, a gépük pedig jövő júliusban fog megjelenni, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy kereskedelmi forgalmazás is ekkor kezdődik meg.