- A Star Wars: Uprising egy RPG lesz
- Androidra és iOS platformra jön ki
- A hivatalos kánon része lesz
- A történet a Jedi visszatér és az Ébredő Erő között játszódik az Anoat-szektorban
A Star Wars: Uprising derült égből villámcsapásként jelentették be, s bár elsősorban mobil platformokra érkező akció-RPG-ről van szó, a hivatalos kánon részeként még izgalmas is lehet. Daniel Erickson, a program vezető fejlesztője szerint ugyanis a Jedi visszatér után játszódó történetet a Lucasfilmmel karöltve dolgoztak ki, és teljes mértékben passzolni fog az Ébredő Erőhöz és az Aftermath című regényhez.
A Kabam műhelyében formálódó program sztorija szerint az Uralkodó, azaz Palpatine császár (vagy Darth Sidious, kinek hogy tetszik) halálhíre hamar elterjedt a Galaxisban (ezt nagyjából láthattuk is a Jedi visszatér végén). Azonban a Hoth és a Bespin bolygókat is magába foglaló Anoat-szektor kormányzója, Adelhard nem hiszi, hogy a jó császár meghalt. Blokád alá veszi a szektort, ezzel megszűntetve a ki- és belépést, sőt, még a kommunikációs csatornákat is lezárta. Adelhard oly mértékben tagadja az Uralkodó haláláról szóló pletykákat, hogy képes megöletni mindenkit, aki ezt állítja. Egy valódi hívő, egy valódi vak hívő.
Mivel a Birodalom visszavágban a Lázadók Szövetségét kiűzte a Birodalom az Anoat-szektorból, a hatalmuk itt gyenge, azonban válogatott csempészek és banditák egy csoportja összefog, hogy fellázadjon Adelhard uralma ellen. Eme karakterek többségében kánonnak számítanak, kivéve minket, a játékosokat, akik egyediek lesznek. Természetesen a játékban minden benne lesz, ami egy RPG-ben kell, felszerelések felszerelése, képességek képzése, fejlesztések fejlesztése, stb.
Kasztok is lesznek, úgy, mint csempész, fejvadász, lázadó gerilla, diplomata, szerencsejátékos, meg valami egyedi, amiről nem beszéltek részletesebben. A Jediket viszont nem emlegették, de talán nem is illenének egy ilyen játékba (bár Kanan Jarrus után miért ne?). Ez persze nem meglepő, a 6. rész után elvileg csak egy Jedi van, Luke, illetve, van még egy biztos Erőérzékeny, az ikertestvére, Leia.
A képességeinket a Star Wars: Uprisingban a felszerelésünk határozza majd meg, ráadásul szabadon variálhatjuk azokat. Ha nem tetszik az egyik lehetőség, vagy éppen nem vesszük hasznát, bármikor leválthatjuk. Persze nem korlátlanul. Ezt úgy képzeljétek el, hogy egyszerre csak egy szakmára képesíthetitek magatokat, vagyis, ha fejvadásznak álltok, akkor nem élhettek a Hutt verőlegények képességeivel. Ha Hutt verőlegények akartok lenni, át kell képeznetek magatokat.
A Star Wars: Uprising az elkövetkezendő hetekben bétába lép, de csak néhány régióban lesz elérhető – a hivatalos oldalon mindenesetre lehet rá regisztrálni. A teljes játékot valamikor az ősszel adják ki Android és iOS platformokra, és a jelenlegi tervek szerint évekig akarják majd támogatni a játékot a Kabam szakijai.
Előre érzem a mikrotranzakció szagát és, hogy majd pár hónappal később kiadnak egy PC-s változatot, ami persze olyan jó lesz, amit egy mobilporttól elvárhatunk (lásd Deus Ex: The Fall, Sid Meier's Starships és a többi modern csoda). Gondoltam, hogy a Disney felvásárlás legnagyobb vesztese a SW videojáték szegmense lesz, egyrészt mert 2006 óta amúgy is halódik, másrészt a Disney nem ért a videojátékokhoz. Persze ezért is adta oda az EA-nek...
A Battlefront se túl biztató eddig, de ne legyen igazam. lehet ez is jó lesz, ki tudja.
Ami igazán értékelhető lett volna, az a Star Wars 1313
Ha lehetett volna.