2008. október 21-e az a nap, amelyet mind a Star Wars rajongók, mind a szerepjáték rajongók arany filctollal fognak körberajzolni a naptárban -- megtörtént ugyanis a nagyon régóta várt, és legalább ennyi ideje sejtett új Star Wars szerepjáték bejelentése! A Star Wars: The Old Republic egy történetközpontú, masszívan internetre kihegyezett program lesz -- kizárólag PC-re! --, amely folytatja a Knight of the Old Republicban megismert, a filmek előtt valamivel több mint ötezer esztendővel játszódó sorozatot. Kiadóként -- milyen meglepő -- a LucasArts tetszeleg, a fejlesztő a KOTOR első részével magát az egész univerzumot megteremtő, és az MMO-k világába így belépni kívánó BioWare. Amit ígérnek dióhéjban: innovatív és elképesztő interaktív szórakozást, remek történetmeséléssel, dinamikus harcokkal, és intelligens kísérőkarakterekkel.
A Star Wars: The Old Republic játékosaként feladatunk felfedezni azt a Star Wars galaxist, amelyet a Skywalker család majd több ezer esztendő múlva dúl csak szét -- itt még a Sith Birodalom és a régi köztársaság vívja elkeseredett harcát. Lehetőségünk lesz jedi vagy sith lovagot indítani -- sőt, jó pár egyéb, a Star Wars univerzumban már ismerős más karakterrel is csámboroghatunk, megírva a saját történetünket, bejárva az utunkat az erő sötét, vagy éppenséggel jó oldalán. Miközben a történetünk alakul, lehetőségünk lesz társakra szert tennünk, akik harcolnak az oldalunkon, és akik elárulhatnak bennünket, függően attól, ahogyan cselekszünk -- de a barátainkból is toborozhatunk sereget, hogy összecsapjunk az ellenséggel, egy idáig sohasem látott dinamikus Star Wars küzdelemben...
Bár a részletekben még nem dúskálunk, elindult a játék hivatalos honlapja is, ahol jó pár, fontosnak tűnő információra is bukkanhatunk. Megismerhetjük a környezetet (amely nem szorul túl nagy bemutatásra, mármint azoknak, akik játszottak a KOTOR bármelyik részével -- éppen csak ugranunk kell úgy 300 évet), a galaktikus köztársaságot és a sith birodalmat, betekintést nyerhetünk a jedi rendbe és a Sith Lordok intrikákkal teli világába, és olvashatunk pár szót két, már felfedett bolygóról, a Tythonról (amely planéta a Galaktikus Köztársaságban van, hegyek és erdősségek fedik, és az ősi otthona a jediknek), valamint a Korribanról (amely a Sith Birodalom kezén van, vörös, sziklás sivatagok fedik, és a sithek szülőhazája).
Egy külföldi oldal jó pár egyéb információt is szerzett, például hogy a BioWare felvásárlásának elsősorban ez a projekt volt az oka (vagyis az EA, akár csak a warhammeres Mythic esetében, saját MMOG helyett egy már készülőt vett meg, brigádostul), vagy hogy a már említett bolygókon kívül szerepel majd még a Coruscant, az Alderran, az Utapau, az Agamar, a Dethomir, és a Manaan is -- ezek közül jó néhányon folyamatosan dúl a háború, vagyis ki itt belépsz (a légkörbe), hagyj fel minden reménnyel. Bár béke van a frakciók között, a helyzet igen csak ki van élezve, afféle hidegháborús környezetbe csöppenhetünk, miközben haladunk előre a történetben (amely állítólag hosszabb és szerteágazóbb lesz, mint az összes többi BioWare játékban együttvéve...). Valljuk be, ez jól hangzik, nem igaz?
A Star Wars: The Old Republic játékosaként feladatunk felfedezni azt a Star Wars galaxist, amelyet a Skywalker család majd több ezer esztendő múlva dúl csak szét -- itt még a Sith Birodalom és a régi köztársaság vívja elkeseredett harcát. Lehetőségünk lesz jedi vagy sith lovagot indítani -- sőt, jó pár egyéb, a Star Wars univerzumban már ismerős más karakterrel is csámboroghatunk, megírva a saját történetünket, bejárva az utunkat az erő sötét, vagy éppenséggel jó oldalán. Miközben a történetünk alakul, lehetőségünk lesz társakra szert tennünk, akik harcolnak az oldalunkon, és akik elárulhatnak bennünket, függően attól, ahogyan cselekszünk -- de a barátainkból is toborozhatunk sereget, hogy összecsapjunk az ellenséggel, egy idáig sohasem látott dinamikus Star Wars küzdelemben...
Bár a részletekben még nem dúskálunk, elindult a játék hivatalos honlapja is, ahol jó pár, fontosnak tűnő információra is bukkanhatunk. Megismerhetjük a környezetet (amely nem szorul túl nagy bemutatásra, mármint azoknak, akik játszottak a KOTOR bármelyik részével -- éppen csak ugranunk kell úgy 300 évet), a galaktikus köztársaságot és a sith birodalmat, betekintést nyerhetünk a jedi rendbe és a Sith Lordok intrikákkal teli világába, és olvashatunk pár szót két, már felfedett bolygóról, a Tythonról (amely planéta a Galaktikus Köztársaságban van, hegyek és erdősségek fedik, és az ősi otthona a jediknek), valamint a Korribanról (amely a Sith Birodalom kezén van, vörös, sziklás sivatagok fedik, és a sithek szülőhazája).
Egy külföldi oldal jó pár egyéb információt is szerzett, például hogy a BioWare felvásárlásának elsősorban ez a projekt volt az oka (vagyis az EA, akár csak a warhammeres Mythic esetében, saját MMOG helyett egy már készülőt vett meg, brigádostul), vagy hogy a már említett bolygókon kívül szerepel majd még a Coruscant, az Alderran, az Utapau, az Agamar, a Dethomir, és a Manaan is -- ezek közül jó néhányon folyamatosan dúl a háború, vagyis ki itt belépsz (a légkörbe), hagyj fel minden reménnyel. Bár béke van a frakciók között, a helyzet igen csak ki van élezve, afféle hidegháborús környezetbe csöppenhetünk, miközben haladunk előre a történetben (amely állítólag hosszabb és szerteágazóbb lesz, mint az összes többi BioWare játékban együttvéve...). Valljuk be, ez jól hangzik, nem igaz?
Arra akartam kilyukadni, hogy odaadnám a kisujjam egy Tie Fighter 2-ért, vagy egy új X-Wing Alliance-ért.
Számomra az eredeti triógiában megismert masinák jelentik az igazi nagybetűs Star Wars Feelinget.
Star Wars rajongó vagyok, és a szerepjátékok is bejönnek, mégis, ez inkább fekete filctoll lenne, ha nem intézném el egy vállrándítással. Kb. az a véleményem, mint Andree-nak. Majd előveszem az arany filtollam, ha normális KotOR 3-at csinálnak, és nem MMO-kal akarják kiszúrni a szememet.
D0nci, abban igazad van, hogy a lvlXY jedik és sithek valahogy rosszul hangzanak, de az SWG-nél csak jobb lehet... De azzal nem egészen értek egyet, hogy a sztori nem lehet jó. Még ha MMO is.
Win-T: ez már megvolt a Star Wars Galaxiesban és nem volt túl jó.
A saját véleményem: a grafika ocsmány, ha ez a végleges akkor esküszöm felállok a Bioware épületének tetejére és mikor kijönnek a dolgozók a fejükre hugyozok (a'lá Postal II). A hátterekkel nincs bajom, de az emberek, vicc, mintha gumiból lennének, nem igaz!!! Remélem ezt csak azért csinálták, hogy mutassanak valamit és nem ez a végleges. Lehet akármilyen jó a játék többi része, én ilyen grafikáért nem fizetek egy fityinget se, főleg nem havonta.
Nightbagoly: Kicsit utánanézhettél volna, a KOTOR nem valamivel több mint 5000 évvel a filmek előtt játszódik, hanem valamivel kevesebb mint 4000.
(Azért remélem tényleg jó lesz)