2008. október 21-e az a nap, amelyet mind a Star Wars rajongók, mind a szerepjáték rajongók arany filctollal fognak körberajzolni a naptárban -- megtörtént ugyanis a nagyon régóta várt, és legalább ennyi ideje sejtett új Star Wars szerepjáték bejelentése! A Star Wars: The Old Republic egy történetközpontú, masszívan internetre kihegyezett program lesz -- kizárólag PC-re! --, amely folytatja a Knight of the Old Republicban megismert, a filmek előtt valamivel több mint ötezer esztendővel játszódó sorozatot. Kiadóként -- milyen meglepő -- a LucasArts tetszeleg, a fejlesztő a KOTOR első részével magát az egész univerzumot megteremtő, és az MMO-k világába így belépni kívánó BioWare. Amit ígérnek dióhéjban: innovatív és elképesztő interaktív szórakozást, remek történetmeséléssel, dinamikus harcokkal, és intelligens kísérőkarakterekkel.
A Star Wars: The Old Republic játékosaként feladatunk felfedezni azt a Star Wars galaxist, amelyet a Skywalker család majd több ezer esztendő múlva dúl csak szét -- itt még a Sith Birodalom és a régi köztársaság vívja elkeseredett harcát. Lehetőségünk lesz jedi vagy sith lovagot indítani -- sőt, jó pár egyéb, a Star Wars univerzumban már ismerős más karakterrel is csámboroghatunk, megírva a saját történetünket, bejárva az utunkat az erő sötét, vagy éppenséggel jó oldalán. Miközben a történetünk alakul, lehetőségünk lesz társakra szert tennünk, akik harcolnak az oldalunkon, és akik elárulhatnak bennünket, függően attól, ahogyan cselekszünk -- de a barátainkból is toborozhatunk sereget, hogy összecsapjunk az ellenséggel, egy idáig sohasem látott dinamikus Star Wars küzdelemben...
Bár a részletekben még nem dúskálunk, elindult a játék hivatalos honlapja is, ahol jó pár, fontosnak tűnő információra is bukkanhatunk. Megismerhetjük a környezetet (amely nem szorul túl nagy bemutatásra, mármint azoknak, akik játszottak a KOTOR bármelyik részével -- éppen csak ugranunk kell úgy 300 évet), a galaktikus köztársaságot és a sith birodalmat, betekintést nyerhetünk a jedi rendbe és a Sith Lordok intrikákkal teli világába, és olvashatunk pár szót két, már felfedett bolygóról, a Tythonról (amely planéta a Galaktikus Köztársaságban van, hegyek és erdősségek fedik, és az ősi otthona a jediknek), valamint a Korribanról (amely a Sith Birodalom kezén van, vörös, sziklás sivatagok fedik, és a sithek szülőhazája).
Egy külföldi oldal jó pár egyéb információt is szerzett, például hogy a BioWare felvásárlásának elsősorban ez a projekt volt az oka (vagyis az EA, akár csak a warhammeres Mythic esetében, saját MMOG helyett egy már készülőt vett meg, brigádostul), vagy hogy a már említett bolygókon kívül szerepel majd még a Coruscant, az Alderran, az Utapau, az Agamar, a Dethomir, és a Manaan is -- ezek közül jó néhányon folyamatosan dúl a háború, vagyis ki itt belépsz (a légkörbe), hagyj fel minden reménnyel. Bár béke van a frakciók között, a helyzet igen csak ki van élezve, afféle hidegháborús környezetbe csöppenhetünk, miközben haladunk előre a történetben (amely állítólag hosszabb és szerteágazóbb lesz, mint az összes többi BioWare játékban együttvéve...). Valljuk be, ez jól hangzik, nem igaz?
A Star Wars: The Old Republic játékosaként feladatunk felfedezni azt a Star Wars galaxist, amelyet a Skywalker család majd több ezer esztendő múlva dúl csak szét -- itt még a Sith Birodalom és a régi köztársaság vívja elkeseredett harcát. Lehetőségünk lesz jedi vagy sith lovagot indítani -- sőt, jó pár egyéb, a Star Wars univerzumban már ismerős más karakterrel is csámboroghatunk, megírva a saját történetünket, bejárva az utunkat az erő sötét, vagy éppenséggel jó oldalán. Miközben a történetünk alakul, lehetőségünk lesz társakra szert tennünk, akik harcolnak az oldalunkon, és akik elárulhatnak bennünket, függően attól, ahogyan cselekszünk -- de a barátainkból is toborozhatunk sereget, hogy összecsapjunk az ellenséggel, egy idáig sohasem látott dinamikus Star Wars küzdelemben...
Bár a részletekben még nem dúskálunk, elindult a játék hivatalos honlapja is, ahol jó pár, fontosnak tűnő információra is bukkanhatunk. Megismerhetjük a környezetet (amely nem szorul túl nagy bemutatásra, mármint azoknak, akik játszottak a KOTOR bármelyik részével -- éppen csak ugranunk kell úgy 300 évet), a galaktikus köztársaságot és a sith birodalmat, betekintést nyerhetünk a jedi rendbe és a Sith Lordok intrikákkal teli világába, és olvashatunk pár szót két, már felfedett bolygóról, a Tythonról (amely planéta a Galaktikus Köztársaságban van, hegyek és erdősségek fedik, és az ősi otthona a jediknek), valamint a Korribanról (amely a Sith Birodalom kezén van, vörös, sziklás sivatagok fedik, és a sithek szülőhazája).
Egy külföldi oldal jó pár egyéb információt is szerzett, például hogy a BioWare felvásárlásának elsősorban ez a projekt volt az oka (vagyis az EA, akár csak a warhammeres Mythic esetében, saját MMOG helyett egy már készülőt vett meg, brigádostul), vagy hogy a már említett bolygókon kívül szerepel majd még a Coruscant, az Alderran, az Utapau, az Agamar, a Dethomir, és a Manaan is -- ezek közül jó néhányon folyamatosan dúl a háború, vagyis ki itt belépsz (a légkörbe), hagyj fel minden reménnyel. Bár béke van a frakciók között, a helyzet igen csak ki van élezve, afféle hidegháborús környezetbe csöppenhetünk, miközben haladunk előre a történetben (amely állítólag hosszabb és szerteágazóbb lesz, mint az összes többi BioWare játékban együttvéve...). Valljuk be, ez jól hangzik, nem igaz?
A feladatok: öld meg, gyere vissza, vidd ide, vidd oda, beszélj vele, s aztán kapsz valamit.
Semmi gondolkodós feladat, semmi logika, esetleg érdekes mellékküldetés.
A párbeszédek is előre megtervezettek. Van 1 jó válasz és kész.
A történetet meg nem tudom, hogy jó-e, mert még ki sem bontakozott igazán (kb. a játék feléig jutottam), mire eluntam.
Tény, hogy minden játék hasonló alapokra épül, de azért a Kotor vagy az Oblivion távolról sem ilyen monoton.
Amúgy én próbáltam MMO-t. Nem ingyenest, de nem is havidíjasat. Meg kell, hogy mondjam eluntam elég hamar. Lehet, hogy rosszul választottam, de sok óra játék után is ugyanazt kellett csinálni, csak mindig más volt a körítés.
Előre nem mondok véleményt a TOR-ról, de nálam csak akkor van esélye, ha nem havidíjas, mert Én sosem fogok 1-2 havonta sokezer forintot fizetni azért, hogy egy pixelemberkével szaladgáljak.
De MMO lévén alapból nem nagyon érdekel.
Szvsz a single játékok "személyességét" soha nem adhatja vissza egy multis játék.
Már megértük. Jó volt, szerettük. Elszarták. Könnyes szemmel magára hagytuk.
Star Wars Galaxies: An Empire Divided megjelenési dátum:
Amerikában 2003. Június 26
Európában 2003. November 7.
Ami eddig három kiegészítőt és egy fél kiegészítőt, két teljes rendszerátdolgozást (ennek következményeként Smedleyt eltakarították csak sajnos későn) élt meg. Sajnos az átgondolatlan fejlesztéseknek hála, ma már csak a töredékével rendelkezik a korábbi előfizető táborából.
De itt az új remény! SOE szerencsére sehol nincs a környéken sem.
ui:Chris. Sajnálom, hogy SWG-ből csak úgy eltűntél (vagy csak én nem ismertem másik karaktered, másik szerveren) volt még egy jó másfél év abban a játékban amikor élvezhető volt. Biztos nem tudod ki vagyok, de talán segít ha azt mondom Corellia, AV-21, te Doki voltál én meg fegyverkovács igen hülye névvel ( a kezdő MMO játékosok általános hibáját követtem el ).
Jól hangzik! Meglátjuk
Remélem azért "normális" Kotor3-at is kapunk valamikor.