Az űrcsaták mellett a Star Wars: Battlefront másik nagyon hiányolt eleme a singleplayer mód, egy igazi kampány, amit internet nélkül, magunkban élvezhetünk. Harcolhatunk ugyan a mesterséges intelligencia ellen egy-egy küldetés keretében, de ez nem ugyanaz, és most megtudtuk, hogy miért maradt ki ez az opció.
Az EA ügyvezető igazgatója, Peter Moore a Gamespotnak adott interjút, és ebben elmondta, hogy már a kezdetektől a multiplayer módra koncentráltak, arra alapozva, hogy az adataik szerint nagyon kevesen játszottak volna a kampánnyal. Az interjúban felvetették neki, hogy a singleplayer móddal is ellátott AAA címek hagyományosan jobban fogynak, mint azok, amelyekben csak többjátékos mód van, de Moore szerint a számok nem ezt mutatják.
Moore elmondta, hogy az ilyesfajta döntések már nagyon korán, a fejlesztés kezdetén megszületnek, figyelembe véve, hogy két-három év múlva milyen lesz a piac. A tervezés persze nem mindig jön be, a Star Wars: The Old Republicot például előfizetéses játékként álmodták meg, de mire elkészültek, a piac nagyot változott, és free-to-playre kellett váltani.