- A Belga Szerencsejáték Bizottság a Star Wars Battlefront 2 loot box rendszerét vizsgálja
- Ha elmarasztaló ítélet születik, a kiadóra pénzbírságot is kiszabhatnak
- Drasztikus esetben pedig akár le is vetethetik a játékot az áruházak polcairól
- Az EA szerint szerencsejátékról azonban szó sincs
Nem nevezhető éppen zökkenőmentesnek a Star Wars Battlefront 2 debütálása. A béta maga még rendben lezajlott, azonban azóta folyamatosan panaszkodnak a játékosok, a legtöbb kritika pedig az EA által bevezetett mikortranzakciós rendszert éri. Elsőnek az merült fel, hogy a játék gyakorlatilag pay-to-win, nem sokkal utána pedig az okozott nagyobb felzúdulást, mikor valaki kiszámolta, hogy Darth Vader feloldásához negyven óra játék szükséges.
Bár az EA próbált azért reagálni a történésekre, és először a loot boxok tartalmát variálta meg, aztán pedig a karakterek árait is lejjebb vitte (igaz, ezzel együtt a kampány végigjátszásáért kapható kreditek is arányosan csökkentek), úgy tűnik, most újabb problémával kell szembenézniük. A Belga Szerencsejáték Bizottság ugyanis azt vizsgálja, hogy a játékban található loot boxok vajon kimerítik-e a szerencsejáték fogalmát.
Belgium's gambling commission is officially investigating Star Wars: Battlefront II, which may lead to a huge fine or a ban (via @EllenVermoens).https://t.co/0WqqCv8DHv pic.twitter.com/cVbWnBSLRF
— Ryan Brown
A bizottság igazgatója, Peter Naessens, szerint akkor beszélhetünk szerencsejátékról, hogy ha a játékban elért sikereink egy véletlenszerű eseménytől függenek, jelen esetben például attól, hogy mit tartalmaz egy loot box. Amennyiben a Battlefront 2-t szerencsejátéknak ítélik, úgy az EA-re pénzbüntetést szabhatnak ki, drasztikusabb esetben pedig akár a játékot is kitilthatják az országból.
Az EA természetesen tagadja ezeket a vádakat. Az ő álláspontjuk szerint a játékos sikeressége egyáltalán nem függ a loot boxok vásárlásától, valamint arra is felhívják a figyelmet, hogy a loot boxok pusztán játékkal is megszerezhetőek, azokért nem kötelező valódi pénzt adni.
40 óra sok darth vaderert? mondják a megszállott emberek, legtöbbjük csgozik, és egy átlag csgo játékosnak 1000óra van kb a játékban, és viszonyitásként ---40óra alatt szórakozol, és meg lesz egy karaktered is, a csgoban meg 1000óra alatt a legtöbb játékos nova1-2 szinten van, ami még a közepe sincs.
A lootbox szerencsejáték, és nem elfogadható helyettesítése egy valodi progression rendszernek. Minden szerencsejátékhoz köthető "trigger" működik.
Egyébként meg a NAV véleményén nem lepődtem meg, hiszen minden dolgot maguk alá akarnak vonni, hogy több legyen bevételük (egyébként elgondolkodtam azon, hogy a pontok alapján a tombolákat is hasonló eljárás alá kellene vonni - hiszen a tétadás megvolt, a jelentősebb nyeremények megvannak, és kizárólag csak a szerencsén múlik a nyerés (ráadásul ott még 'veszthetsz' is)).
Mellesleg az egésznek azért nincs értelme, mert a digitális javak értéke nem fixálható le; így nem lehet azt mondani, hogy egy 1000Ft-os doboznyitásból a kapott ajándék értéke nem éri el az 1000Ft-ot (még akkor sem, ha "akár 800Ft"-ért is meg lehet szerezni azt).
Bezzeg a battlefield 4 ben nem ez volt ottvha csak egy fegyvert használtál akkor arra kaptál xpt meg cucokat ha meg élettel egy bizonyos szintet a fegyverrel akkor meg csak arra kaptál boxot.
Amúgy nem mindegy ez a cég pár hónapja kijelentete mikrotranzakciot a népnek mert meg tehetjük......
Nem mellesleg nem kötelező sehol ilyent venni. :)
A lootbox szerencsejáték, és nem elfogadható helyettesítése egy valodi progression rendszernek. Minden szerencsejátékhoz köthető "trigger" működik.
Nem mellesleg nem kötelező sehol ilyent venni. :)
Az összes ilyen megoldás szedencsejáték, tiltani kéne az összeset.
Három kivétel létezik:
1) A játék dobja a ládát, a kulcs pedig normális keretek között kifarmolható, emberi áron megvásárolható, esetleg a játék dobja
2) Lootbox nélküli mikrotranzakció
3) Teljes árért teljes játékot adnak
Mondjuk, egyikel sem járnának jól, az tuti!