- Sokak szerint pay-to-win volt a Star Wars Battlefront 2 mikrotranzakciós rendszere
- Ezért az EA először a loot boxok tartalmán változtatott
- Aztán pedig a hősök árán
- De a végeredmény még így is kétes, ugyanis az árkád mód egy idő után nem ad több kreditet, csak bizonyos mennyiségű „pihentetés” után
A Star Wars Battlefront 2 az EA Access előfizetők számára már kipróbálhatóvá vált, és azóta gyakorlatilag folyamatosan érkeznek az elég borús jelentések a játékról, és a benne található mikrotranzakciós rendszerről. Először azt számolták ki vállalkozó kedvű játékosok, hogy Darth Vader megvásárlásához 40 órányi játék lenne szükséges, most pedig az derült ki, hogy az árkád módban játszva a program egy idő után nem jutalmaz minket kreditekkel. Ahhoz, hogy újra kapjunk valami jutalmat a játékunkért, ki kell várnunk egy pár órás „pihentetést”.
A jelenséget többen is jelezték például Redditen, de Twitch streamerek is belefutottak már a játéknak ebbe az aspektusába. Maga a megoldás kísértetiesen hasonlít az ingyenesen játszható mobiljátékok mechanikáira, kérdés, hogy vajon a végleges játékban benne marad-e. Hiszen ha azt nézzük, az EA egyszer már változtatott a loot boxok tartalmát, pár napja pedig a hősök árát vitte lejjebb (igaz, ezzel arányosan a kampány végigjátszásáért osztott krediteket is csökkentette), így az optimisták reménykedhetnek, hogy végül ez a funkció sem fog visszaköszönni a holnap érkező alkotásban.
Lootbox, amíg volt, adott pl 200-300 creditet ha szerencséd volt. Egy lootbox 2500 cridit volt, és nem adott se fegyvert, se karaktert, semmi hasonlót. 1 űrcsatával kiszedhettél 500-700 creditet, kb 15 perc alatt. 1 hős, pl Darth Vader asszem 10 vagy 15k volt. Magyarán, ha akartad pár óra alatt unlockolhattad ingyen. Vagy vedd meg pénzért ha teheted, és spóróltál magadnak 5 óra játékidőt, de karaktered így nem szinteződött, fegyvered nem lett jobb, ergo meccseken sem fogod egykönnyen aktiválni a hőst, amit vettél, mivel CostaRica-i gyerekek lenyomnak a lvl 10-20x karaktereikkel. Ez nem volt szar rendszer, sokkal rosszabbak vannak más játékokban. Ahogy írtátok, nem találja fel a spanyol viaszt, ugyanakkor mikrotranzakcióban sem hozott semmi olyat, ami bicskanyigató lehetne.
Casual, HC....Ez egy casual game. Belogolsz, játtszasz vele fél órát egy nap, kb elég is.
Single player - Story. Kaptunk egy rövid storyt. ami hozzáad az eredeti filmhez, ráadásúl nagyon feelinges. Látszik, hogy sokat dolgoztak vele, igényes. Ez egy multi game, nem volt kötelező berakniuk, de persze ezzel az extrával is csak támadási felületet adtak trolloknak. Komolyan, valami nem tettszik, akkor engedd el, ha nincs szándékodban megvenni, engedd el. Ha valakinek tettszik, az miért rossz neked?
Űrcsaták nagyok jók lettek. Vannak benne jó ötletek, pörgősek.....pl lőj ki egy shield generátort, hogy egy állomás magját támadhasd, de közben érkezik pár korvett a védelmükre, most vagy azokat támadod, vagy a vadászokat, vagy a generátort. Ha generátorra fókuszálsz, kb öngyilkos küldetés, ha korvettekre, lehet vesztesz mert kifutsz idődből. Ha ki is lövitek valahogy a generátort, van 1 percet támadni magot mielőtt újra indúl. Repülj be állomásra, ne menj neki semminek ezalatt, ne szedjen közben le senki hátulról, majd ha lejért az idő, valahogy érj ki élve, mert a hangár ajtók záródnak előtted......de ez csak egy példa.
1.) A Battlefront 2 mikrotranzakciós rendszeréről nem tudok nyilatkozni, mert nem játszottam vele, nem is akarok, mivel egyáltalán nem érdekel a játék. De ettől függetlenül a híreket elolvastam, megvan róla a véleményem, megtartom magamnak. Viszont imádnivaló, ahogy nagyon nagyon sokan azzal támadják az ellenpólust hogy "Mert egy sz*r casual vagy." Miért baj az ha valaki nem hardcore játékos? Sőt, mitől lesz valaki hardcore játékos? Attól hogy előre, vakon perkál mint a katonatiszt? Attól hogy egész életében csak egy játékkal játszik, de abban nagyon jó? Vagy esetleg attól, hogy sok, és sok féle játékkal játszik?
Milyen jogon ítélkezünk mások felett, hogy ők éppen casual vagy hardcore játékosok? Ez szubjektív.
2.) Azért tartsuk észben azt, hogy az EA, mint olyan, egy cég. Egy vállalat. És, mint minden vállalat a piacon, nem saját jószántukból készítenek játékokat. Hanem mert ők is profitorientáltak. És a lehető legtöbb pénzt szeretnék leakasztani a piacról. Annyit akarnak kiszedni a fogyasztóból, amennyit a fogyasztó maximálisan hajlandó nekik kifizetni. És nem véletlenül "k*rvultak" ennyire el. Kapták a feedbacket, hogy ez jó, hogy ez működik. Sokan ész nélkül perkáltak nekik, ők pedig megnézik meddig lehet elmenni. És ezeknek a rendszereknek a bevezetése nem feltétlenül a DICE, mint fejlesztőcsapat, nem feltétlenül KIsJóskaPista DICE CEO döntése, hanem az EA management-jének. Akik nincsenek annyira tisztában a játékosokkal, a játékfejlesztéssel, mint a DICE-os srácok, hiszen nem ez a munkájuk. Ők a piacot látják, számukra csak kereslet van, kínálat, tőke és profit. Fizetsz? Csináljuk. Még mindig fizetsz? Emeljük. Eleged lett? Kicsit visszábbveszünk. De amíg az év végi kimutatás pozitív, addig nem fognak azon aggódni, hogy három 10éves costa ricai gyerekmunkásnak nincs pénze megvenni Darth Vadert.
Elég érdekes elgondolás, hogy attól válsz "nem casual-á" hogy ugyanazt a generál lövöldét játszod X órán keresztül...
A béta elég volt, hogy lássam itt sem fogja az EA feltalálni a spanyol viaszt, és elvből nem költök a játékaikra. Ennek ellenére azért rámutathatnál, hogy melyik állításomhoz volna szükség a teljes játékot "megtapasztalni" hogy azonnal semmis legyen.
És hogy mindent akarnék? Tényleg akkor gond, hogy úgy érzem nem kellene a Super Diamond Deluxe Edition-t megvennem ahhoz hogy a teljes játékot birtokoljam? Vagy hogy úgy gondolom a lootbox szerencsejáték nem pedig működőképes progression rendszer?
Lásd be, hogy a lincshangulatnak igenis oka van... még ha te nem is értesz vele egyet.
"Nem értem miért háborog mindenki.Előre fizettem, ezért most igyekszem a sz@r helyzet jó oldalát nézni. Élveztem mind a 3 órányi story-t amit kaptam, és miután a botrány kirobbant egészen vállaható a módosított rendszer. Nem igazán értem miért gond ha a játék legmeghatározóbb progression rendszerét pénzzel ki tudod váltani. Aki feloldja úgyse élvezi igazán. A sok ember aki leszólja pedig kussoljon amíg nem csinál jobbat.
Szerintem 8/10 és legközelebb is lelkesen falom a moslékot mert nincs más."
Tudom... Gonosz és bicskanyitogató, de pont azokat a gondolatokat fogalmaztad meg amik komolyan hozzájárulnak az ipart színvonalának hanyatlásához. Vagy ahogy @duderanch megfogalmazta tegnap:
"A gond ott van, hogy sokak bizony tejelnek ezekért a szarokért, ergo bátorítják a kiadókat, hogy "Igen, ez a jó irány, adjunk ki még több f*stalicska DLC-t meg ládikát meg minden szart!""
"Nem értem miért háborog mindenki.Előre fizettem, ezért most igyekszem a sz@r helyzet jó oldalát nézni. Élveztem mind a 3 órányi story-t amit kaptam, és miután a botrány kirobbant egészen vállaható a módosított rendszer. Nem igazán értem miért gond ha a játék legmeghatározóbb progression rendszerét pénzzel ki tudod váltani. Aki feloldja úgyse élvezi igazán. A sok ember aki leszólja pedig kussoljon amíg nem csinál jobbat.
Szerintem 8/10 és legközelebb is lelkesen falom a moslékot mert nincs más."
Tudom... Gonosz és bicskanyitogató, de pont azokat a gondolatokat fogalmaztad meg amik komolyan hozzájárulnak az ipart színvonalának hanyatlásához. Vagy ahogy @duderanch megfogalmazta tegnap:
"A gond ott van, hogy sokak bizony tejelnek ezekért a szarokért, ergo bátorítják a kiadókat, hogy "Igen, ez a jó irány, adjunk ki még több f*stalicska DLC-t meg ládikát meg minden szart!""
"Nem értem miért háborog mindenki.Előre fizettem, ezért most igyekszem a sz@r helyzet jó oldalát nézni. Élveztem mind a 3 órányi story-t amit kaptam, és miután a botrány kirobbant egészen vállaható a módosított rendszer. Nem igazán értem miért gond ha a játék legmeghatározóbb progression rendszerét pénzzel ki tudod váltani. Aki feloldja úgyse élvezi igazán. A sok ember aki leszólja pedig kussoljon amíg nem csinál jobbat.
Szerintem 8/10 és legközelebb is lelkesen falom a moslékot mert nincs más."
Tudom... Gonosz és bicskanyitogató, de pont azokat a gondolatokat fogalmaztad meg amik komolyan hozzájárulnak az ipart színvonalának hanyatlásához. Vagy ahogy @duderanch megfogalmazta tegnap:
"A gond ott van, hogy sokak bizony tejelnek ezekért a szarokért, ergo bátorítják a kiadókat, hogy "Igen, ez a jó irány, adjunk ki még több f*stalicska DLC-t meg ládikát meg minden szart!""