Sosem rejtettem véka alá ama véleményem, hogy a 2015-ös Star Wars Battlefrontot egy tartalomszegény játéknak tartom, ami ráadásul még rajongóként sem nyerte el a tetszésemet, hiszen a teljes franchise-nak csak egy töredékével foglalkozott. Ennek ellenére egész jól el lehetett vele ütni az időt, vagyis játékmenetében nem sikerült rosszul. Ugyan nem öltem bele több száz órát, de azért lekötött egy időre, pedig nem szoktam sokat multizni.
A Star Wars Battlefront 2-t viszont várom, részint azért, mert ebben végre van történet központú kampány, részben pedig azért, mert a multi része sem csak az eredeti trilógiával foglalkozik, hanem végre helyet kapott benne az előzmény és a folytatás is, sőt még A klónok háborúja című sorozatból is feltűnnek benne elemek. Úgyhogy nagy reményekkel és még nagyobb kíváncsisággal ültem le a béta elé.
- PC
- XBOX One
- PS4
Nem egyszerű eset
A Star Wars Battlefront egyik előnye az volt, hogy könnyen lehetett vele játszani. Választottál egy karaktert, akihez hozzárendelhetted a neked szimpatikus fegyvereket és Star Cardokat, aztán uzsgyi, mehettél a kiválasztott játékmódba irtani a birodalmiakat vagy a lázadókat. Az összecsapás végén pedig kiosztották a krediteket, amikből megvehetted az újabb Star Cardokat, fegyvereket, esetleg skineket vagy emóciókat.
Nos, aki szerette a Battlefront eme egyszerűségét, annak elsőre valószínűleg nem fog tetszeni a Battlefront 2. Már az első pillanatban szembeötlik, hogy ezúttal vannak karakterosztályok, így nem lehet minden fegyvert és Star Cardot minden karakterhez használni, azokat szétosztották az Officer, Specialist, Assault és Heavy kasztok között.
Mindegyik karakter rendelkezik három képességgel, a Star Cardokkal ezeket lehet módosítani. Némelyik kártya erősíti az egyes képességeket, mások lecserélik azokat, teszem azt a katina termál detonátor helyett lézeres aknát kap.
A fegyverek ráadásul egyenként is fejleszthetőek különféle alkatrészekkel, például válltámasszal, markolattal vagy távcsővel, amikkel értelemszerűen az erősséget, tűzgyorsaságot és pontosságot módosíthatjuk.
Mind a fegyveralkatrészeket, mind a Star Cardokat, de még az új fegyvereket is többféleképpen érdemelhetjük ki. Először is előugorhatnak a mérkőzések végén kiérdemelt ládákból (ilyen ládákat a meccsekért kapott kreditekért is vásárolhatunk). Illetve a ládákból kipottyanhatnak alkatrészek is, amikből összerakhatjuk magunknak az új Star Cardot, fegyvert vagy fegyveralkatrészt.
Természetesen a Star Cardok nem csak a mezei katonáknak járnak, saját kártyái vannak az űrhajók különböző osztályainak, valamint a Hero és Villian karaktereknek is. Mint látható, ezzel meglehetősen összetetté válik a program, ami talán elsőre elidegenítheti az embert, ám érdemes elmélyülni benne, mert sokkal egyedibbé, saját játékstílusunknak megfelelőbbé változtathatunk egy karaktert.
Arról nem beszélve, hogy az alapesetben pontatlannak és gyengének tűnő fegyvereket gyorsan fel lehet tápolni, hogy igazi terminatorokká váljunk.
Űrcsata
Az elő rész egyik nagy hiányossága az űrcsata volt, amit ugyan DLC-kben pótoltak, de az is inkább ilyen nesze semmi, fogd meg jól megoldás volt. A Star Wars Battlefront 2-ben viszont már rendes űrcsata van, és a Starfighter Assault a béta alapján a játék legjobb része lesz, legalábbis én ezt élveztem a legjobban.
A fondori csata során három űrhajóosztályt vehetünk irányításunk alá: bombázó, elfogó és sima vadász, illetve a megfelelő pontszámért aktiválhatunk egy Hero vagy Villian hajót. Az új irányítási rendszernek hála a hajók vezérlése igen könnyű és dinamikus, a látvány pedig első osztályú. Ráadásul a hajóosztályok igencsak jól egyensúlyban vannak, egyik sem túl erős vagy túl gyenge még alapesetben sem.
A fondori pályán több kisebb küldetést kellett teljesíteni, lázadó oldalról pajzsgenerátorok eliminálása, a hajógyár védelmének felőrlése és végül egy csillagromboló megsemmisítése. Birodalmi oldalról egyszerűbb a helyzet, csak fel kell számolni a Szövetség erőit, bár persze ebben nem csak annyi van, hogy ki kell lőni minden vadászgépet, cirkál arrafelé pár Corelliai Korvett és Y-szárnyú is, amiket szintén ki kell lőni, hogy a Lázadók ne érjék el céljaikat.
Földi csata
Az Arcade játékmódról nem ejtenék sok szót. Tulajdonképpen egy faék egyszerűségű skirmish módról van szó egy ici-pici pályán, ahol az egyetlen feladat a mészárlás volt Darth Maullal, egy B2-es szuper harci droiddal vagy a klónokkal. Ennyi. Rövidtávon sem szórakoztató, és nem azért, mert csak egy pálya volt.
A Galactic Assault 20v20 csatát kínál, ezt a naboo-i Theedben aposztrofálhattuk a béta során. Sajnos ezen a téren sem volt teljesen pozitív az élmény, mert rettenetesen kiegyensúlyozatlannak tűnt az egész. A droidok oldaláról egy MTT csapatszállítót kell eljuttatni a palotáig, amit aztán a droidokkal elfoglalhatunk. A klónoknak értelemszerűen meg kell állítania az MTT-t és a droidokat.
A baj az, hogy az MTT-t csak egy speciális fegyverrel lehet szétlőni, de még ezzel is többször kell belelőni, ráadásul kell pár másodperc, míg feltöltődik – addig viszont tízszer agyonlőhetnek. Egy jó csapattal a dolog nem kivitelezhetetlen, de elég kicsi az esélye annak, hogy random ilyen emberekbe botlasz. Nekem egyszer sem jött össze, olyat viszont többször is láttam, hogy a csapattárs azt sem tudta, mihez kezdjen a fegyverrel. Felvette, csak nem tudta használni.
Emellett a B1-es harci droidok beleolvadnak a környezetükbe, mivel színük nagyon hasonlít a naboo-i épületek színéhez. (Hasonló probléma van a Strike játékmódban az Ellenállás katonáival.) Eme két dolgot egybevéve már látható, hogy a Konföderációnak meglehetősen nagy előnye van a klónokkal szemben, akiket könnyű kiszúrni nagy távolságból is, ráadásul őket tényleg csak szanaszét kell lőni.
A Strike játékmódban lévő pálya sem volt igazán meggyőző. Az ébredő Erőben megismert Takodana kicsi, Maz Kanata kastélyát és környezetét foglalja magában. Ezzel még nincs is gond, elvégre ez csak egy 8v8 mérkőzésnek ad otthont. A baj az, hogy a kis méret miatt könnyű rájönni, hol respawnol az ellen, és ezt sokan kihasználják. Az pedig nem túl lelkesítő, amikor alig térsz vissza a pályára, máris szétlövik a hátsódat.
Ebben a játékmódban a feladat egy ereklye leszállítása lenne az Első Rend oldaláról, míg az Ellenállásnak ezt el kell lehetetlenítenie. Nekik egyszerű a dolguk, mert lényegében oda respawnolnak, ahová az Első Rendnek el kell juttatnia az ereklyét. Oké, nem szó szerint, de minden egyes lelőtt Ellenálló azon az útvonalon kel életre, amin rohamosztagosként végig kéne mennünk. Ellenben az Első Rend katonái mindig a pálya átellenes pontján térnek vissza a pályára. Mondanom sem kell, meglehetősen nehéz megtenni még ezt a kis távot is úgy, hogy minden lelőtt ellenfél eléd tér vissza, de neked mindig elölről kell kezdened az utat.
Negatívumként felrónám még, hogy elég nehéz hozzájutni egy Heróhoz vagy Villianhoz. Ezeket ugyanis a csaták során szerzett pontokkal aktiválhatjuk, viszont véleményem szerint ezek a pontok meglehetősen magasra lettek belőve. Szóval, ha csak nem vagy rutinos róka, nem sűrűn fogsz ilyen figurát előcsalni. Már csak azért sem, mert a rutinos rókák lefoglalják őket. Pedig mind a karakterek, mind az űrhajók terén igen élvezetes ezekkel a speciális hajókkal és hősökkel harcolni, hiszen extra képességeikkel simán győzelemmé változtathatnak egy vesztes csatát.
Vagyis?
A Star Wars Battlefront 2 bétáját vegyes érzésekkel zártam. Egyfelől kezdeti fanyalgásom ellenére az új Star Card rendszer és a fegyverfejlesztési lehetőségek elnyerték tetszésemet. A kasztok viszont már nem muzsikálnak ilyen jól, az Officer például gyakorlatilag hasznavehetetlen, és a Specialiston is lenne még mit finomítani.
A játékmódokkal valószínűleg nem lesz gond, még úgy sem, hogy újdonság nem sok van bennük. A Strike valójában a Battlefront Cargo játékmódjának reinkarnációja, a Galactic Assault meg a Walker Assault és a Supremacy keveréke. Ezekkel persze nincs gond, élvezetes játékmódok.
A kiegyensúlyozatlanság azonban már annál nagyobb gond lehet, illetve az sem lesz jó, ha a végső játékban az egyik fél szinte láthatatlan lesz a pályákon, míg a másikat ezer méterről is kiszúrja az ember. Oké, hogy ez is része a Star Warsnak – elvégre megköveteli az autentikusság (ezen a téren nincs semmi gond) –, de egy játékban azért bosszantó tud lenni. Illetve a hős és gonosztevő karakterek pontszámát is lejjebb vihetnék, hogy ne csak a veteránok férjenek hozzájuk.
Összességében azt mondom, hogy a Star Wars Battlefront 2 alapvetően pozitív irányba fejlődött az előző részhez képest (bár akik azt szerették, ezeknek az újításoknak nem biztos, hogy örülni fognak), ugyanakkor a béta néhány kellemetlen részt is felfedett. Ezeken viszont még lehet csiszolni a novemberi megjelenésig.
És nektek mi a véleményetek a Star Wars Battlefront 2-ről a béta alapján?
Kb mint a Hearthstone-ban, az legalább ingyenes, és a matchmaking esélyt is ad hogy más "olcsójánosok" ellen küzdj, ez a SW-BF2-ben még nem derült ki. Valahol olvastam hogy egy játékos kb évi 1000$ -t költ arra hogy a paklit egyben tartsa, mert az újabb lapok az előzőeket mindig leértékeli és esélytelenné teszi a győzelemre.
-Xbox One-on az előbb említett bugok egyikével se találkoztam, a bétát is simán le tudtam tölteni, holott nem a Microsoft Store-ból rendeltem meg a játékot, szóval a program technikai aspektusaival kapcsolatban semmilyen problémát sem tudnék említeni.
-A játékmenettel kapcsolatban: számomra igazi felüdülést jelentett az, hogy végre a hősökkel való játék normalizálódott (ahogy az a régi Battlefront 2-ben is volt) ahhoz képest a random hős kártya dobáláshoz ami az előző részben volt. Számomra sokkal logikusabb, hogy a játékosok a teljesítményük alapján nyernek jogot arra, hogy hősként játszanak. Arról meg, hogy nehéz-e összegyűjteni a megfelelő mennyiségű pontot egy hőshöz eléggé relatív. Szerintem jól lőtték be az árukat, de ezzel biztos többen tudnának vitatkozni.
-A balansz tekintetében szerintem sokat fejlődött a játék, teljesen 50-50-re nem mondanám, én a Galactic Assault játékmódot 20-25 alkalommal játszottam, aminek döntő többségét a Köztársaság nyerte meg, azonban ha az embernek van egy normális csapata (oké, ez azért nem olyan gyakori mint kellene hogy legyen :D ) akkor bármelyik oldallal lehet nyerni. Szemben mondjuk a Battlefront 1 Walker Assault játékmóddal, ahol az Endoron konkrétan lehetetlen volt a lázadókkal győzni.
-A Starfighter Assault játékmódot a kedves szerzőhöz hasonlóan én is nagyon imádtam, talán az lesz az a játékmód amivel a legtöbbet fogok játszani, mivel mind a grafikai megvalósítás, mind az irányíthatóság elképesztően élvezetessé teszi az űrcsatákat. Tény hogy idő kell míg az ember belejön, de ha már ráéreztünk a dologra onnan nincs megállás.
-Továbbá üdvözítőnek tartom a single player campaign meglétét amit nagyon hiányoltam az első részből, valamint a multiplayer tartalmasságát, ami az első részben kínosan fájó pont volt.
Összefoglalva várom már a tényleges megjelenést, mert úgy érzem ezúttal nem fogunk csalódni a készítőkben.
-Shooter játék, nem igazán lehet ptw, ha jól játszól lőhet téged egy atombombával is, akkor is van esélyed
-A credit izé rendszer nem kötelező
-Balanszra nincs szükség, ahogy emlitettem, skill alapú, előbb utóbb belejössz ha játszol, nem kell feladni ha megölnék ötször (általánosan)
-Nem 2fegyver volt, már most lehetett választani, +a mapon voltak elrakva dobozok fegyverekkel
-A castok fele közel sem fölösleges, tudni kell használni, én a sniperes karakterrel közel harcban öltem a heavyket, amire épp ésszel nem sok esély van, mégis ment, tudni kell használni bármit
-A hősök nem drágák, amik valójában nem hősök, hanem kör végére szánt "balansz", legyen esély visszahozni, azért gyűlik ki főleg addigra a battle point
-A feladatra valóban nem sokan koncentrálnak, de nem a játék hibája, vagyis mégis..ide vezetett a csilli villi grafika, a szálló falevelek-madarak, elvonja a játékosok figyelmét, még én se tudtam koncentrálni sokszor, pedig már hozzá szoktam az ilyesmihez counter strikeban :D
-Ahogy mondod, az első részhez képest nem adott sokat, főként grafika+hangok amik újak, de borzasztó jó igy is
-Nyugodtan össze lehet hasonlitani a COD WW2 bétájával, ténleg nagyon hasonlit, mozgásban, grafkában, mindenben, és ugyanúgy van optimalizálva
Tudom, gyakorlás kérdése, nincs is azzal baj, de ha mindketten jók vagyunk akkor az győz akinek jobb gearje van :D
Optimalizálva szerintem nagyon jól van! Leteszteltem a régi laptopomon és ott is simán megvolt a 40-55 FPS, úrhajós módban pedig 55-60. Anno az 1. résznél pl a béta rosszabbul ment, mint a teljes kiadott játék. Ha az itt is így lesz, az szép munka. :)
2. meccs Nabo : Nem rosz de iszonyatosan rövid 2x ennyi ideig kéne tartania legalább.
3. meccs Nabo : Cheater bobafett instant headshotolt mindenkit ahogy spawnolunk , reportoltuk és kiléptünk.
4. meccs Nabo : cheater heavy trooper falon át headshotol mindenkit ahogy spawnolunk pont mint fett az előzőben de neki még a fal sem okozott semmi féle gondot.
Na engem ennyi meg is győzött arról hogy nem éri meg a játék az árát max valami gyűjtői dlc-s kiadásban féláron 2-3 év múlva de akkora már senki nem játszik vele csak a csalók mint az első részben. Elég szánalmas hogy az EA nem képes egy épkézláb anti cheat rendszert összerakni.Lehet hogy csak én fogtam ki zsinórban a csalókat de még mindig sajnálom hogy az egyet megvettem úgyhogy ezt most kihagyom.
-A dobozos rendszer eléggé a PTW rendszerre hajaz.
-A credits és crafting part ami esik nagyon kevés.
-Balansz, erőviszonyok
-Remélem nem 2 fegyver lesz minden casthoz :D
-A castok fele fölösleges.
-A hősök drágák
-Összevisszaság érzésem van játék közben, nem sokan koncentrálnak a feladatokra.
-Nem varázsolt el úgy mint a 1. rész, szép és jó, de szinte minimális újítást kapott az 1. részhez képest, inkább egy kiegészítőnek tűnik, mint teljes játéknak.
Valahogy a COD WW2 bétájával jobban szórakoztam, tudom kár összehasonlítani, nem is szabadna, de ez az igazság. :/ Illetve a Battlefield 1-et még mindig összeszedettebb, komolyabb játéknak érzem.
-Shooter játék, nem igazán lehet ptw, ha jól játszól lőhet téged egy atombombával is, akkor is van esélyed
-A credit izé rendszer nem kötelező
-Balanszra nincs szükség, ahogy emlitettem, skill alapú, előbb utóbb belejössz ha játszol, nem kell feladni ha megölnék ötször (általánosan)
-Nem 2fegyver volt, már most lehetett választani, +a mapon voltak elrakva dobozok fegyverekkel
-A castok fele közel sem fölösleges, tudni kell használni, én a sniperes karakterrel közel harcban öltem a heavyket, amire épp ésszel nem sok esély van, mégis ment, tudni kell használni bármit
-A hősök nem drágák, amik valójában nem hősök, hanem kör végére szánt "balansz", legyen esély visszahozni, azért gyűlik ki főleg addigra a battle point
-A feladatra valóban nem sokan koncentrálnak, de nem a játék hibája, vagyis mégis..ide vezetett a csilli villi grafika, a szálló falevelek-madarak, elvonja a játékosok figyelmét, még én se tudtam koncentrálni sokszor, pedig már hozzá szoktam az ilyesmihez counter strikeban :D
-Ahogy mondod, az első részhez képest nem adott sokat, főként grafika+hangok amik újak, de borzasztó jó igy is
-Nyugodtan össze lehet hasonlitani a COD WW2 bétájával, ténleg nagyon hasonlit, mozgásban, grafkában, mindenben, és ugyanúgy van optimalizálva
Az officerrel is lehet érvényesülni, ha a régi unreal tournament stílust használjuk(össze vissza ugrálsz, látszólag, így nehezítve az ellenfélnek hogy eltaláljon, miközben te ez mellett viszont jól célzol). Assault a szokásos gyalogos egység(nem jó és nem rossz értelembe, de a gépfegyveres gránátos alap egység ), használata is egyezik a többi játékban lévő hasonló classokéval, (nem mintha amúgy a másik 3 class nagyon eltérne a hasonló játékokban lévőktől).
Heavy, szűk helyeken, lehet vele jól tarolni, ha az ellenfél között nincs heavy, ha van akkor már nehezebb és az nyer aki előbb dob gránátot, vagy előbb tudja aktiválni az e képességet(gépágyú), illetve akinek később jár le a pajzsa(gépágyú előtt). Specalisttal pedig a szokásos sniper témát lehet tolni, meszziről kiszedni mindenkit amíg a többiek előre nyomulnak.
Az űrcsata pedig elég mókásnak tűnik, akkor is ha a csapat nem taktikázik, ha viszont igen akkor az még jobb.
Ami a leg szembetűnőbb hogy nincs balance leginkább map ügyileg.
Meg én kételkedem ebben a pontozásos rendszerben is elég sok pont kell a "speciális" karakterhez. Ha meg még bsl***** is vagy akkor nagyon kevés az esélye hogy utolsó 3 percben megszerezhesd. Persze ha nagyon jó vagy akkor meg kb op-s.
Gazdagabb gazdagabb lesz szegényebb szegényebb lesz.
Szerintem...
-A dobozos rendszer eléggé a PTW rendszerre hajaz.
-A credits és crafting part ami esik nagyon kevés.
-Balansz, erőviszonyok
-Remélem nem 2 fegyver lesz minden casthoz :D
-A castok fele fölösleges.
-A hősök drágák
-Összevisszaság érzésem van játék közben, nem sokan koncentrálnak a feladatokra.
-Nem varázsolt el úgy mint a 1. rész, szép és jó, de szinte minimális újítást kapott az 1. részhez képest, inkább egy kiegészítőnek tűnik, mint teljes játéknak.
Valahogy a COD WW2 bétájával jobban szórakoztam, tudom kár összehasonlítani, nem is szabadna, de ez az igazság. :/ Illetve a Battlefield 1-et még mindig összeszedettebb, komolyabb játéknak érzem.