Sajnos manapság, ha akarnánk sem tudnánk túl sok jó Star Trek játékot találni, sőt, még minőségi kritériumot sem kell tenni. Az olyan programok, mint a Bridge Commander, a Starfleet Command- vagy az Ellite Force-sorozatok eltűntek a palettáról, és legfeljebb gyenge TPS-eket kapunk (oké, a Star Trek Online utolsó mohikánként kitart, azon nem lehet a nyelvet köszörülni). A Disruptor Beam sem változtat ezen, játékuk, a Star Trek: Timelines csupán mobiltelefonokra és táblagépekre jelenik meg, de ilyen ínséges időkben a keveset is becsülni kell – már ha jó lesz.
A Star Trek: Timelines a címéből adódóan több korszakot ölel fel, konkrétan mindegyik Trek-sorozatot felhasználják benne: az eredeti szériától kezdve az Új nemzedéken, a Deep Space Nine-on és a Voyageren át egészen az Enterprise-ig -- az Abramsverse viszont úgy látszik, kimarad a szórásból. Az öt sorozat több jellegzetes helyszíne, állomása, űrhajója és szereplője megjelenik a stratégiai játékban, hasonlóan a Star Trek: Legacy című játékhoz.
Hogy mi a játékos feladata a Star Trek: Timelinesban, azt már James T. Kirk összefoglalta az eredeti sorozatban: különös, új civilizációk felfedezése, új életformák felkutatása, és eljutni oda, ahová ember még sohasem merészkedett. A különféle küldetések és kihívások eme felfedezések függvényei lesznek. Ugyanakkor úgy tűnik, sok faj tényleg új, a sorozatokban eddig még nem látott lénynek ígérkezik, amiket a fel nem használt koncepciórajzok alapján készítenek el. A projekt mindenesetre még gyerekcipőben jár, szóval sem megjelenési dátummal, se semmiféle egyéb részlettel nem tudtak még szolgálni a készítők.