Meglesz a harmadik tucat, vagy ez a csúcs, és elindul a lejtőn a GSC Game World szuperjátéka? Nem tudunk semmit sem biztosra, ám az tuti, hogy vagy hatalmasat füllentettem az eladási adatok terén, vagy ez tragikus statisztika.
Természetesen előbbivel van dolgunk, hiszen a S.T.A.L.K.E.R.: Shadows of Chernobyl tavalyi megjelenése óta már túljutott az egymillió eladott példányszámon is - igazság szerint már közelebb van a második millióhoz, mint az elsőhöz. Ez ugyan nem egy igazán megdöbbentő szám önmagában egy ekkora címnél, azonban ne feledjük el, hogy eme játék kizárólag PC-re készült el, s kiherélés ide vagy oda: még így is elég pofás alkotás lett. A hivatalos bejelentés szerint csak a Független Államok Közösségének a területén 950 ezer darabot értékesítettek belőle, melyhez büszkén csapódik hozzá a többi országban elért 700 ezer eladott példány. Úgy fest, a reklámhadjárat a hazai fronton jobban bevált, azonban ahhoz képest, amennyit húzták-halogatták ezt az egész projektet... nos, örülhetnek, hogy ennyi idő alatt sikerült eljutni idáig. Várjuk a második felvonást, mely remélhetőleg minimum megüti majd az előd színvonalát. A francokat: most már csapjanak a lovak közé, és egy véres klánháborút kapjunk a gépre!
Természetesen előbbivel van dolgunk, hiszen a S.T.A.L.K.E.R.: Shadows of Chernobyl tavalyi megjelenése óta már túljutott az egymillió eladott példányszámon is - igazság szerint már közelebb van a második millióhoz, mint az elsőhöz. Ez ugyan nem egy igazán megdöbbentő szám önmagában egy ekkora címnél, azonban ne feledjük el, hogy eme játék kizárólag PC-re készült el, s kiherélés ide vagy oda: még így is elég pofás alkotás lett. A hivatalos bejelentés szerint csak a Független Államok Közösségének a területén 950 ezer darabot értékesítettek belőle, melyhez büszkén csapódik hozzá a többi országban elért 700 ezer eladott példány. Úgy fest, a reklámhadjárat a hazai fronton jobban bevált, azonban ahhoz képest, amennyit húzták-halogatták ezt az egész projektet... nos, örülhetnek, hogy ennyi idő alatt sikerült eljutni idáig. Várjuk a második felvonást, mely remélhetőleg minimum megüti majd az előd színvonalát. A francokat: most már csapjanak a lovak közé, és egy véres klánháborút kapjunk a gépre!
Az való igaz, hogy beharangoztak Olegék is fűt-fát, mint ahogy Peter Molyneux, a "játékfejlesztés pápája" ( LOL ) szokta (na, jó, talán kicsit ők mérsékeltebbek voltak). Alvást is ugye, még karaktergenerálás is volt a tervek között, JÁR-MŰ-VEK (ezért én is nagyon haragszom), összefüggő terület, A-Life... Kb. ezek nem valósultak meg, vagy csak részben (bár szerintem az A-Life-nak senki nem örült volna teljes mértékben - legalábbis nem hiszem, hogy a hardcore-abb játékosokon kívül bárki örült volna egy offline MMORPG-nek XD /bocs, máshogy nem tudom kifejezni/).
Nos, az viszont egész végig tiszta volt, hogy FPS lesz a játék. Szóval Oblivion-szerű játékot várni ettől szerintem hiú ábránd volt bárki részéről is. Persze a fejlesztők hibája is, illetve a marketingé, mert elég félreérthető volt néha a tájékoztatásuk, illetve egy ideig ráadásul még "Oblivion Lost" néven futott a játék "Shadow of Chernobyl" helyett XD. Szóval ilyen szempontból viszont jogos. De számomra már az első beszámolótól kezdve (2001-2002 környékén) világos volt, hogy ez egy, bár újszerű, de mindenképp vérbeli FPS lesz.
Őszintén szólva, bár imádom az Oblivion-t, de nagyon örülök neki, hogy végtére is kicsit sem hasonlít arra. Ok, az elmondható, hogy szerencsére sokkal sötétebb a hangulata. De én főleg azt értékelem, hogy nem olyan lagymatag, unalmas sztorit körítettek ide a totális nonlinearitás címszava alatt, mint az Oblivion-ban (mai napig nem játszottam tovább a fő történetszálat az Oblivion-ban Martin megmentésétől...).
Jobb ez így, hogy nem bonyolították túl ilyen karakterfejlődéssel és generálással a játékot.
Aki posztapokaliptikus RPG-t akar, szerintem majd a Fallout 3-at töltse be - én is azt fogom tenni XD. Örülök, hogy a S.T.A.L.K.E.R. az lett, ami.
Az való igaz, hogy beharangoztak Olegék is fűt-fát, mint ahogy Peter Molyneux, a "játékfejlesztés pápája" ( LOL ) szokta (na, jó, talán kicsit ők mérsékeltebbek voltak). Alvást is ugye, még karaktergenerálás is volt a tervek között, JÁR-MŰ-VEK (ezért én is nagyon haragszom), összefüggő terület, A-Life... Kb. ezek nem valósultak meg, vagy csak részben (bár szerintem az A-Life-nak senki nem örült volna teljes mértékben - legalábbis nem hiszem, hogy a hardcore-abb játékosokon kívül bárki örült volna egy offline MMORPG-nek XD /bocs, máshogy nem tudom kifejezni/).
Nos, az viszont egész végig tiszta volt, hogy FPS lesz a játék. Szóval Oblivion-szerű játékot várni ettől szerintem hiú ábránd volt bárki részéről is. Persze a fejlesztők hibája is, illetve a marketingé, mert elég félreérthető volt néha a tájékoztatásuk, illetve egy ideig ráadásul még "Oblivion Lost" néven futott a játék "Shadow of Chernobyl" helyett XD. Szóval ilyen szempontból viszont jogos. De számomra már az első beszámolótól kezdve (2001-2002 környékén) világos volt, hogy ez egy, bár újszerű, de mindenképp vérbeli FPS lesz.
Őszintén szólva, bár imádom az Oblivion-t, de nagyon örülök neki, hogy végtére is kicsit sem hasonlít arra. Ok, az elmondható, hogy szerencsére sokkal sötétebb a hangulata. De én főleg azt értékelem, hogy nem olyan lagymatag, unalmas sztorit körítettek ide a totális nonlinearitás címszava alatt, mint az Oblivion-ban (mai napig nem játszottam tovább a fő történetszálat az Oblivion-ban Martin megmentésétől...).
Jobb ez így, hogy nem bonyolították túl ilyen karakterfejlődéssel és generálással a játékot.
Aki posztapokaliptikus RPG-t akar, szerintem majd a Fallout 3-at töltse be - én is azt fogom tenni XD. Örülök, hogy a S.T.A.L.K.E.R. az lett, ami.
Remélem, a Clear Sky hasonlóan nagy élmény lesz.
Remélem, a Clear Sky hasonlóan nagy élmény lesz.
SEMPER FI
SEMPER FI
Remélem a multin azért egy kicsikét csiszolnak.
Remélem a multin azért egy kicsikét csiszolnak.