A Square Enix nem kisebb fába vágta a fejszéjét, mint a felhő alapú technológia megreformálása. Erről Jacob Novak, a cég üzletfejlesztési igazgatója beszélt. Állítása szerint nem az a céljuk, hogy egy újabb adatközpont felállítására törekednek, mint amilyen a Gaika vagy az OnLive. Ők és társaik csupán egy új üzleti- és terjesztési modellel álltak elő, de nem hoztak változást a játékfejlesztések terén. Ellenben a Square Enix Project Flare néven futó fejlesztése ezt fogja tenni.
Az elképzelés az, hogy több szervert kapcsolnak össze, így teremtve egy virtuális szuperszámítógépet, ami képes lenne egyidejűleg rengeteg, nagy számítási kapacitást igénylő feladat elvégzésére -- például megannyi felhasználó számára futtathatna ugyanabban az időben játékokat. Ezzel egyúttal kiváltanák azt, hogy a számítógépeknek vagy konzoloknak fizikálisan is tárolnia kellene valamit a merevlemezen vagy a chipeken.
A Project Flare képességeinek demonstrálására a Deus Ex: Human Revolutiont használták fel, ahol egy több száz dobozból álló falat romboltak le, de ez meg sem kottyant az új technológiának.
A Square Enix szeretné üzembe helyezni a Project Flare-t 2-3 éven belül, és szándékukban áll azt elérhetővé tenni mind a nagy, mind a kis független stúdióknak, bár ezen a téren még folynak a megbeszélések, hiszen nyilván az üzleti érdekek is bele fognak szólni a dolgok menetébe.