Azt már elég régóta tudjuk, hogy az első nagy kiegészítő címe Galactic Adventures lesz, és címének megfelelően az űrfázist dobja fel: már nemcsak röpködhetünk a bolygók között és felett, de le is „sugározhatjuk” magunkat azok felszínére, ahol különféle missziókat hajthatunk végre, amelyek jutalma a lénylaborban elérhető mindenféle speciális cucc lesz (lásd lejjebb) – sőt, a legjobb az egészben az, hogy ezeket a kalandokat mi magunk készíthetjük el.
Ahogy Morgan Roarty producer a CVG magazinnak elárulta, nem ezzel akarták indítani az expanziók áradatát, de amikor rádöbbentek, hogy a játékosok már több mint 64 millió (!) cuccot hegesztettek össze az alappakk különféle szerkesztőinek segítségével, elgondolkodtak rajta, hogyan is tudnák ezt a rengeteg okosságot hasznosítani, és így jött a küldetéskészítő ötlete, amit ráadásul elég hamar össze is tudtak rakni, lévén hogy már készen állt: tulajdonképpen a fejlesztőeszközöket adják a kezünkbe, amivel a Spore készült annak idején. Segítségével teljesen testre szabhatunk egy bolygót, megváltoztathatjuk a talaj, a víz, az ég és az atmoszféra színét, beállíthatjuk a napszakokat, a klímát, kontinenseket alkothatunk, és mindezt telepakolhatjuk a Sporepedia milliónyi „legójával”. Ezután mindezt életre kelthetjük, amolyan öt felvonásos színdarabként, amelyben megadhatjuk „színészeink” célját, motivációját, küldetését, csapatokba rendezhetjük őket, majd elküldhetjük gyűjtögetni, őrjáratozni a bandát, mindehhez feliratokat, időzítőket, csapdákat helyezhetünk el mindenfelé. Persze ehhez a srácok adnak nekünk mindenféle klasszikus kelléket is: bombákat, robbanó hordókat, kulcsokat, dobbantókat, a lényszerkesztőben pedig kedvencünket hátra szerelhető rakétahajtóművel, lángpallossal, lézerkarabéllyal és hasonlókkal láthatjuk el. Aki nem ennyire kreatív, az se ijedjen meg: kb. 30 előre elkészített kaland érkezik a pakkal, és mire végigjátsszuk ezeket, tutira tele lesz a net újabb alkotásokkal... A producer egy demót is mutatott, amit kb. egy óra alatt dobtak össze, és amelyben hősünk egy sárkánnyal viaskodott a klasszikus recept szerinti hercegnőmentős akcióban, míg a másik felvonásban e mitikus lények csoportja egy halom nyúllal nézett farkasszemet.
A GamePro csapata még nagyobb fogást könyvelhetett el, hiszen ők videóra is rögzítették, amint az egyik fejlesztő bemutatja a cuccot, ezt alant megtekinthetitek. Mint látható, a terraformálás pár kattintás, hatvan új nővénymodell vár ránk, gombáktól a halott fákig, és a fent említett körülmények (napszak, atmoszféra, klíma, víz/szárazföld arány) beállítása is gyerekjáték. Ugyanilyen egyszerűen tudunk folyókat, hegyeket-völgyeket, krátereket, vulkánokat létrehozni, vagy akár leradírozni a flórát. A „színpad” berendezése épp ennyire könnyű, legfeljebb a választéktól jövünk majd zavarba, hiszen a jó munkásember állítása szerint kb. kétezer (!) objektumot szállítanak a játékkal. A szereplők méretét is pikk-pakk beállíthatjuk, így ha találunk egy jópofa gorillát, játszi könnyedséggel kreálhatunk majd belőle King Kongot is. A sztorit is magunk írhatjuk meg, sőt, kísérőzenét is választhatunk mellé. Ami tényleg fantasztikus a cuccban, hogy bármikor egy klikkeléssel azonnal kipróbálhatjuk művünket, így tényleg gyerekjáték lesz bármilyen „filmet” leforgatnunk, összeraknunk.
A lények esetében kapunk 32 új felszerelést (ezekről már volt szó fentebb) és egy új osztályt, a Kapitányt; bár az ő szerepéről nem sok derül ki, de nyilván őt tudjuk hősként szerepeltetni a kalandokban. Mindenesetre új, az eddigieknél erősebb képességek birtokában lesznek lényeink: nyolc új szociális, és ugyanennyi támadó interakció válik elérhetővé, előbbire példa a „Royal Charm”, azaz királyi elbűvölés – persze, csak ha a másik fél erre kapható, de hát erre való a szerkesztő: bármely szereplő viselkedését megváltoztathatjuk, például esetünkben agresszívről barátságosra, és ha ez se válik be, átpakolhatjuk színészünket egy másik díszletbe. Ahogy a bejátszás végén hallható, grafikailag is kicsit kipofozták a Spore-t a fejlesztők, tehát kis előadásaink még látványosabbak lesznek.
Azt hiszem, félretehetjük morgásainkat, hiszen bár az „elemes” csomag valóban inkább a lehúzás kategóriát erősíti, a Galactic Adventures mindenképp megéri majd az árát, amely a külhoni webshopokban 29,99 dollár, azaz kb. 6600 Ft (sőt, kedvenc boltomban, az angol GAME webáruházában 17,99 font, kb. 5400 Ft), így idehaza a szokásos 7500 Ft körüli árkategóriában várható, ha minden igaz, március 20-án.
Szerk.: Alant láthattok még két videót; az elsőben, melyet a GameSpot stábjának köszönhetünk, a kedves Lucy Bradshaw, a Maxis általános igazgatója beszél az expanzióról, a másodikban ő és csapata annak készítéséről.
Ahogy Morgan Roarty producer a CVG magazinnak elárulta, nem ezzel akarták indítani az expanziók áradatát, de amikor rádöbbentek, hogy a játékosok már több mint 64 millió (!) cuccot hegesztettek össze az alappakk különféle szerkesztőinek segítségével, elgondolkodtak rajta, hogyan is tudnák ezt a rengeteg okosságot hasznosítani, és így jött a küldetéskészítő ötlete, amit ráadásul elég hamar össze is tudtak rakni, lévén hogy már készen állt: tulajdonképpen a fejlesztőeszközöket adják a kezünkbe, amivel a Spore készült annak idején. Segítségével teljesen testre szabhatunk egy bolygót, megváltoztathatjuk a talaj, a víz, az ég és az atmoszféra színét, beállíthatjuk a napszakokat, a klímát, kontinenseket alkothatunk, és mindezt telepakolhatjuk a Sporepedia milliónyi „legójával”. Ezután mindezt életre kelthetjük, amolyan öt felvonásos színdarabként, amelyben megadhatjuk „színészeink” célját, motivációját, küldetését, csapatokba rendezhetjük őket, majd elküldhetjük gyűjtögetni, őrjáratozni a bandát, mindehhez feliratokat, időzítőket, csapdákat helyezhetünk el mindenfelé. Persze ehhez a srácok adnak nekünk mindenféle klasszikus kelléket is: bombákat, robbanó hordókat, kulcsokat, dobbantókat, a lényszerkesztőben pedig kedvencünket hátra szerelhető rakétahajtóművel, lángpallossal, lézerkarabéllyal és hasonlókkal láthatjuk el. Aki nem ennyire kreatív, az se ijedjen meg: kb. 30 előre elkészített kaland érkezik a pakkal, és mire végigjátsszuk ezeket, tutira tele lesz a net újabb alkotásokkal... A producer egy demót is mutatott, amit kb. egy óra alatt dobtak össze, és amelyben hősünk egy sárkánnyal viaskodott a klasszikus recept szerinti hercegnőmentős akcióban, míg a másik felvonásban e mitikus lények csoportja egy halom nyúllal nézett farkasszemet.
A GamePro csapata még nagyobb fogást könyvelhetett el, hiszen ők videóra is rögzítették, amint az egyik fejlesztő bemutatja a cuccot, ezt alant megtekinthetitek. Mint látható, a terraformálás pár kattintás, hatvan új nővénymodell vár ránk, gombáktól a halott fákig, és a fent említett körülmények (napszak, atmoszféra, klíma, víz/szárazföld arány) beállítása is gyerekjáték. Ugyanilyen egyszerűen tudunk folyókat, hegyeket-völgyeket, krátereket, vulkánokat létrehozni, vagy akár leradírozni a flórát. A „színpad” berendezése épp ennyire könnyű, legfeljebb a választéktól jövünk majd zavarba, hiszen a jó munkásember állítása szerint kb. kétezer (!) objektumot szállítanak a játékkal. A szereplők méretét is pikk-pakk beállíthatjuk, így ha találunk egy jópofa gorillát, játszi könnyedséggel kreálhatunk majd belőle King Kongot is. A sztorit is magunk írhatjuk meg, sőt, kísérőzenét is választhatunk mellé. Ami tényleg fantasztikus a cuccban, hogy bármikor egy klikkeléssel azonnal kipróbálhatjuk művünket, így tényleg gyerekjáték lesz bármilyen „filmet” leforgatnunk, összeraknunk.
A lények esetében kapunk 32 új felszerelést (ezekről már volt szó fentebb) és egy új osztályt, a Kapitányt; bár az ő szerepéről nem sok derül ki, de nyilván őt tudjuk hősként szerepeltetni a kalandokban. Mindenesetre új, az eddigieknél erősebb képességek birtokában lesznek lényeink: nyolc új szociális, és ugyanennyi támadó interakció válik elérhetővé, előbbire példa a „Royal Charm”, azaz királyi elbűvölés – persze, csak ha a másik fél erre kapható, de hát erre való a szerkesztő: bármely szereplő viselkedését megváltoztathatjuk, például esetünkben agresszívről barátságosra, és ha ez se válik be, átpakolhatjuk színészünket egy másik díszletbe. Ahogy a bejátszás végén hallható, grafikailag is kicsit kipofozták a Spore-t a fejlesztők, tehát kis előadásaink még látványosabbak lesznek.
Azt hiszem, félretehetjük morgásainkat, hiszen bár az „elemes” csomag valóban inkább a lehúzás kategóriát erősíti, a Galactic Adventures mindenképp megéri majd az árát, amely a külhoni webshopokban 29,99 dollár, azaz kb. 6600 Ft (sőt, kedvenc boltomban, az angol GAME webáruházában 17,99 font, kb. 5400 Ft), így idehaza a szokásos 7500 Ft körüli árkategóriában várható, ha minden igaz, március 20-án.
Szerk.: Alant láthattok még két videót; az elsőben, melyet a GameSpot stábjának köszönhetünk, a kedves Lucy Bradshaw, a Maxis általános igazgatója beszél az expanzióról, a másodikban ő és csapata annak készítéséről.
Olvasd el a hírt, hogy ebben mennyi minden van. A Sims csomagokban kb. volt összesen vagy 40-50 tárgy. Itt vannak szerkesztők és a cuccok kiegészítőkhöz képest rengeteg "alkotóelem". Lehet, hogy néha félreérthető vagyok, de már a legelső kommentemmel azt akartam kifejezni, hogy az EA elkezdett haladni a jó irányba. A Sims-es csomagokat csak megemlítettem, hogy legyen mihez hasonlítani. Nem vagyok olyan jó dicsérésben, na!
Olvasd el a hírt, hogy ebben mennyi minden van. A Sims csomagokban kb. volt összesen vagy 40-50 tárgy. Itt vannak szerkesztők és a cuccok kiegészítőkhöz képest rengeteg "alkotóelem". Lehet, hogy néha félreérthető vagyok, de már a legelső kommentemmel azt akartam kifejezni, hogy az EA elkezdett haladni a jó irányba. A Sims-es csomagokat csak megemlítettem, hogy legyen mihez hasonlítani. Nem vagyok olyan jó dicsérésben, na!