Jason Wilson, a Sony Cambridge művészeti igazgatója a blogján tett elérhetővé egy maréknyi művészi munkát olyan soha meg nem jelent játékokból, melyeket a Sony PS-exkluzívokként akart megjelentetni. A projektekből később semmi sem lett, és lehet, hogy máig nem tudnánk a létezésükről, ha a derék Jason nem hozza le őket.



Az első a sorban egy PS Eye-ra tervezett, 2005-ös játék, a Simian, melyben gesztusokkal kommunikálhattunk volna hihetetlenül ronda főemlősökkel -- olyanok, mintha a Majmok bolygójából szalajtották volna őket, csak egy fokkal gusztustalanabbak. A tervek túl ambiciózusak voltak az akkori technológiához, ám a kész megoldásokat továbbörökítették a PS Eye majomszerű kisállatába.

A zombik ma nagy népszerűségnek örvendenek, 2006-ban viszont még a mostaninál is menőbb lett volna a Manhattan című, zombiapokalipszises játék. A programban egy csapat túlélőt kellett volna biztonságos helyre vezetni, a grafikus stílus pedig dokumentarista lett volna. Kár, hogy sosem lett kész.



A legérdekesebb azonban kétségtelenül a 2006-os Revolution 4, mely egy Világok harca stílusú, steampunk idegeninváziós FPS-nek készült. A játék már félig készen volt, amikor kiderült, hogy az Insomniac egy kísértetiesen hasonló koncepciót dolgozott ki a Resistance: Fall of Manhez. Ezért aztán a címet lelőtték -- nagy kár, a képek alapján látványos shooter lett volna belőle.



Az utolsó a sorban a 2005-ös Zodiac Assassin című terv, mely a Kill Bill történetének PS-es másolata: egy csapat gyönyörű, de veszélyes bérgyilkosnő történetét mesélte volna el, akik körbeutazzák a világot a bosszú jegyében. Sajnos azonban a Sony inkább a Heavenly Sword mellett döntött, így ez a játék is bedőlt. Kár érte.

Az összes képet nem közöljük le, akit érdekel, az tisztelje meg Jasont egy kattintással. Nektek egyébként melyik projekt tetszett volna legjobban?