Mostanában mindenki azon rugózik, hogy az új már nem a régi, így a Klei csapata nagy valószínűséggel nem fog mellé, amikor ennek pont az ellenkezőjét bizonyítja majd a Shankkel. A kétdimenziós, scrollozós, verekedős játék úgy hoz rég nem látott eredetiséget és frissességet, hogy az alapjai már tíz évvel ezelőtt is meghaladottnak és öregnek számítottak.
Jobbra el
Az angolul csak side-scrolling beat ’em upként összefoglalt játék stílusának magyar neve nem nagyon van, de ha lefordítjuk ezt a nyelvtörőnek is beillő meghatározást, akkor kiderül, mi fán terem a Shank: a képernyő bal oldaláról indulva, jobb felé haladva kell felpofozni, lekaratézni, ledöfni, cafatokra lőni illetve robbantani a megjelenő ellenfeleket, és akkor nyerünk, ha eljutunk a pálya végéig anélkül, hogy a fenti metódusok valamelyike velünk is megesik. Ne tévesszen meg senkit a látszólagos egyszerűség: egyrészt az eleinte szimplán késsel hadonászó Shank a játék folyamán egy közepesen fejlett nyugat-európai hadsereg teljes arzenálját felvonultatja majd (plusz kölcsönkér egy láncfűrészt ugyanezen ország favágóitól), másrészt pedig a hihetetlenül pörgős játékmenetben a különböző kombók véghezvitele lesz a cél, márpedig általában minden jó, amiben hatszáztizenhét ellenfelet koncolhatunk fel egyetlen végtelen mozdulat keretein belül.
Sámson és a szamárállkapocs
Ne gondoljuk azonban, hogy a különféle gyilkolóeszközök hatásainak összekombinálása csak ideig-óráig tartó szórakozást nyújt majd, mert ahogy Sámson is ezer módját ismerte a szamárállkapocs gyakorlatias felhasználási módjának, úgy Shank is legalább ilyen sokoldalúan forgatja majd a keze ügyébe kerülő fegyvereket (a keze ügyébe kerülő ellenséges katonák különböző testrészeiben). A kiindulási alapnak mondható kombó például így áll össze: két egymást követő suhintás a késsel, majd egy harmadik ellenfél kiiktatása pisztollyal (esetleg láncfűrésszel). A művészien megkomponált hentelés kedvelői azonban később levegőbe feldobált vagy mozgásukban korlátozott szerencsétlenekkel is megfűszerezhetik a véres mindennapokat. Mindkét esetben két út nyílik meg: a vertikális helyzetváltoztatásra kényszerítetteknél dönthetünk, hogy utánuk ugrunk, és a levegőben aprítjuk őket miszlikbe, vagy a földön maradunk, hogy botcsinálta agyaggalamb-lövészként fejezzük be az akciót; a kinetikus energiától megfosztottakat pedig vagy karnyújtásnyira tarthatjuk magunktól egy kis láncfűrésszel illetve sörétes puskával megejtett csiklandozás erejéig, vagy egyiküket a földhöz nyomva szórakoztathatjuk úgy, hogy a szabadon maradt kezünkkel a többiekre eregetünk ólomból öntött halált. A készítők szerint az elsőre baromi bonyolultnak tűnő, őrült gombnyomogatás helyett valami sokkal folyamatosabbal lepik majd meg a játékosokat, bár az eddigi nyilatkozatok alapján nem tartom kizártnak, hogy a Shankhez nem árt majd beszerezni egy kontrollert, vagy legalábbis valami strapabíró billentyűzetet (meg pár extra ujjat).
Képregény, aminek a főhőse te vagy
Egy pillantás a képekre, és máris sejthető, miben állhat még a Klei játékának esetleges sikere: a képregény- és rajzfilmes stílus legjavát zanzásító, meglehetősen hatásos és markáns egyveleg úgy egyedi, hogy szinte minden elemét láttuk már valahol. Ettől függetlenül már az állóképeket nézve is olyan érzése támad az embernek, mintha egy Rodriguez- vagy Tarantino-film storyboardját nézegetné, aztán mozgás közben szó szerint beindul az egész, sokak szerint annyira természetes és összefüggő az előttünk pergő akció, mintha csak valami rajzfilmet néznék. A karakterek rajzai helyenként zseniálisak, de másutt is minimum tökéletesek, a főellenfelek pedig szinte könyörögnek azért a három rakasz lőszerért, amit beléjük kell eresszünk. Látszik, hogy a helyén lesz itt minden, mert a sok ráaggatott újdonság alatt sem csikorog a régi alapötlet gépezete. A hírek szerint a történet minősége sem marad majd el az ábrázolásétól, bár egyelőre szinte semmit nem tudunk azon túl, hogy a főhős neve Shank, az ellenfélé meg Légió , mert sokan lesz (… és ennyit mára a bibliai párhuzamokról). Megjelenés idén nyáron, Xbox Live és PS Network mellett természetesen PC-re is.
Tuti meg szerzem magamnak.
Mindig is tetszett az ilyan 2D rajzolt graffal ellátott game-k
Tetszik az ötlet, van benne fantázia, de ahogyan már említették előttem már vannak olyan flash játékok amik hozzák ezt a formát, és ami a legfontosabb - nem kérnek pénzt érte..
Amúgy a játék nyagyon pöpec
Várom már....................