A 2014-ben elhunyt Hans Rudolf Giger művészetét nehéz lenne összetéveszteni bárki máséval. Biomechanikus formái álomszerű képekben valósultak meg, s nem kevés szexuális töltet is átjárta ezeket. De az átlagember talán jobban ismeri filmes munkáit, hiszen annak idején ő teremtette meg A nyolcadik utas: a Halál című film ikonikus szörnyetegét, az alient, de a filmben látható idegen űrhajó is az ő nevéhez fűződik, akárcsak Sil, A lény szexragadozó szörnyetege.
Most egy tízfős szerbiai csapat, az Ebb Software azon fáradozik, hogy Giger munkássága alapján készítsen egy egész játékot, amiben a horror-, a kaland-, a puzzle- és az akcióelemek keverednek, míg világa egyértelműen a svájci művész látásmódját idézi. Biomechanikus, groteszk teremtmények lesznek az ellenfelek, de maguk a pályák is eme kifordult perspektívában jelennek meg. Nehéz leírni, a fent látható teaser trailer vagy a lenti képek sokkal beszédesebbek. Valahogy így képzeljük el az alienek bolygóját, nem?
A Scorn nem tartalmaz átvezető animációkat, az egész cselekmény in-game zajlik, mint például a Half-Life 2-ben. A készítők elmondása szerint a játék folyamán nyitva kell tartanunk a szemünket, nehogy lemaradjunk valamiről vagy kihagyjunk valamit, mert a Scorn biza tévedéseinket könyörtelenül megbosszulja. „Mindennek van valami oka és célja, neked csak rá kell jönnöd, mi az” – állítja Ljubomir Peklar.
Az Ebb Software két részletben szeretné kiadni a Steam Greenlighton már fellelhető Scornt. Az első részt, a Dasient 2017-re lőtték be. A játéknak 2014-ben amúgy már volt egy sikertelen Kickstarter kampánya, de később sikerült privát befektetőt találniuk, így valósulhat meg a Scorn.
Viszont pont emiatt hajt a kíváncsiság hogy kipróbáljam majd.