• A Kék Bogár megdöntötte a Barbie négy héten át tartó uralmát
  • Ám így sem örülhet a stúdió
  • Mivel az egyik leggyengébb DCEU-s nyitánnyal történt meg a trónfosztás
  • Ennél rosszabbul csak a pandémia alatt bemutatott Wonder Woman 1984 teljesített a kasszáknál

A Flash – A Villám bukása után senki nem hitt abban, hogy a relatíve ismeretlen színészeket és karaktereket felvonultató, eredetileg még csak nem is nagyvászonra szánt Kék Bogár (Blue Beetle) fogja megmenteni a stúdió 2023-as évét, ám a kezdeti reakciók egy meglehetősen szórakoztató mozit vetítettek előre, a pozitív vélemények pedig könnyedén meghozhatják az emberek kedvét a mozizáshoz. Nos, ebben az esetben ez sajnos nem igazán jött be (bár tegyük hozzá gyorsan, hogy a hivatalos pontszámok alapján ezúttal is túloztak kicsit a premier előtti posztok), mert bár a Xolo Mariduena főszereplésével készült szuperhősfilmnek sikerült megdöntenie a Barbie négy héten át tartó uralmát, ezt a DCEU történetének egyik legrosszabb nyitóhétvégéjével érte el. 

Angel Manuel Soto rendezése 25,4 millió dollárt kalapozott össze Amerikában a debütálása óta, míg nemzetközi fronton (a Comscore adatai alapján legalábbis) 18 millióra futotta, így összességében 43,4 milliót hozott a konyhára az első napokban. A tengerentúli debütálásoknál maradva, a szintén ordas nagy bukásnak számító Shazam! Az istenek haragja 30,1 millóval, a Suicide Squad 26,2 millióval, a szintén nem túl acélos Birds of Prey (a magyar címtől most eltekintenénk) pedig 33 millióval kezdett, így tehát csak a Wonder Woman 1984 16,7 millióját sikerült leköröznie. Hozzá kell azonban tennünk, hogy azt a pandémia idején mutatták be, ráadásul már az első napon elérhető volt az HBO Max kínálatában, így kvázi felesleges az összehasonlítás. Kérdéses tehát, hogy mennyire lesz sikeres az opusz a  későbbiekben, mindenesetre egészen biztosan nem ezt a kezdést várták az alkotók. Ami a már említett Barbie-t illeti, 21,5 millió dollár értékben váltottak rá jegyet a vetítés ötödik hetében, nemzetközileg pedig további 26,7 millióval gyarapította a kasszát, ami csupán 36%-os csökkenést jelent az előző napokhoz képest. A szintén világsikernek örvendő Oppenheimer is megőrizte a dobogós helyezést, Nolan életrajzi thrillere ugyanis 10,6 millióval zárta a hetet Amerikában és 32 millióval a világ többi részén, a globális bevétel így már 717,84 millióra rúg.