• Rise of the Tomb Raider részletek
  • Nagyobb, változatosabb világ - Szibéria, de lesznek erdők és sivatagok is
  • Lehet felszerelést kraftolni
  • Nagy szerepet játszik a vadászat
  • Komolyabb, nehezebb feladványok várnak ránk
  • Lesz dinamikus nap/éj ciklus és változó időjárás
  • Lara Croft ezúttal a Láthatatlan város nyomába ered

A Crystal Dynamics 2013-ban sikeresen támasztotta fel a Tomb Raider-szériát egy nagyszerűen sikerült eredettörténettel, ám most nagy a teher a csapaton, ugyanis legalább egy ugyanolyan jó folytatással kell előállniuk -- szerencsére úgy tűnik, venni fogják az akadályt.

A történet természetesen a 2013-as játék eseményei után veszi fel a fonalat, Lara pedig frusztrált, miután senki sem hiszi el neki az előző, misztikus elemekkel tarkított kalandját. Hősünk ég a tettvágytól, be akarja bizonyítani, hogy igaza van, így Jonah Maiavával (az előző részben ő volt a szakács) útba veszi Szibériát, hogy megtalálja a Láthatatlan várost, amit a 13. században Vlagyimir nagyhercege építtetett.

tr3.jpg

A fő helyszín tehát a hideg Szibéria lesz, ám nem kell attól tartani, hogy hamar ráununk a hóra, a fejlesztők ugyanis erdőkkel, sőt sivatagokkal is színesítik a terepet, mely nagyobb és több lehetőséget kínál a felfedezésre -- a felfedezés pedig nagyon fontos lesz. Az új játékban bemutatkozik a kraftolás lehetősége (Lara Kraft, heh), amivel az alapfelszereltségünkhöz képest jobb mordályokat, nyilakat vagy gránátokat állíthatunk össze, ahhoz azonban, hogy ezt megtehessük, nyersanyagokra lesz szükségünk. Ilyen a fémhulladék, amit a pályán elszórva találhatunk meg, illetve az állati bőrök, amire vadászattal tehetünk szert.

Amíg az előző játékban csak egészen mellékes, a továbbjutáshoz egyáltalán nem fontos elem volt a vadászat, addig a Rise of the Tomb Raiderben ez már sokkal nagyobb szerepet játszik, ennek megfelelően pedig ki is bővült a játék ezen része. A nap/éj ciklushoz illeszkedve az állatok csak a nekik kedvező napszakban bújnak elő, bizonyos prédákat pedig be kell cserkésznünk, követve a hátrahagyott nyomaikat. Nyilván lesznek veszélyes állatok is, amik nem hagyják magukat, például a tegnap látott képeken az a medve, illetve emberekkel is meggyűlik majd a bajunk. Lara persze mostanra már tapasztalt kalandor, aki tudja, hogyan kell bánni a fegyverekkel, de így sem árt majd óvatosnak lenni, és szükség szerint kihasználni a környezetet és az időjárást. Az állatok és minden bizonnyal az emberek is egy jobb mesterséges intelligenciát kaptak, és reagálnak a változásokra, ködben például rosszabbul látnak, nagy viharban pedig kevésbé éles a hallásuk, mindezt pedig kihasználhatjuk, hogy helyzetbe kerüljünk.

tr2.jpg

A felfedezés, a vadászat és a harc egy dolog, de egy Tomb Raider játék sem lenne az igazi feladványok nélkül. Természetesen ezek sem maradnak ki, és jó hír, hogy ezúttal a fejlesztők elengedik a kezünket, és nehezebb kihívások elé állítanak. Még kódfejtés is lesz!

A Rise of the Tomb Raider a tervek szerint valamikor idén, az ünnepi szezonban fog megjelenni, egyelőre kizárólag csak Xbox One és Xbox 360 konzolra. A fejlesztést az előző generáción a Nixxes Software végzi, míg a Crystal Dynamics csak a saját munkájára koncentrál, nem szeretné azt butítani. Ne felejtsük el: az Xbox-exkluzivitás csak ideiglenes, idővel PC-re és PlayStation konzolokra is befut a játék.

tr1.jpg