A múlt héten fellélegezhettünk, ugyanis megerősítést kapott az, amit eddig is tudtunk: a Rise of the Tomb Raider nem lesz örökre Xbox-exkluzív, hanem 2016 elején PC-re is megjelenik, majd pedig a jövő év ünnepi szezonjában PS4 konzolra.

A Square Enix európai és amerikai ágának vezérigazgatója, Phil Rogers az Examinernek adott interjújában most elmondta: tisztában voltak azzal, hogy milyen negatív visszajelzéseket fognak kapni az exkluzivitás bejelentése után, de meg kell értenünk, hogy jó okból döntöttek így, azért, hogy a Microsoft segítségével még magasabb szintre tudják emelni a játékot, és több embernek tudják azt bemutatni.

„Remélem, a rajongók tudják, hogy ez nem egy könnyű döntés volt. Az ilyen partneri kapcsolat meghozása sok megfontolást igényel, és a stúdió szintjén is sokat gondolkodtunk. Tudtuk, hogy rövid távon csalódást fogunk okozni a rajongóknak.” -- mondta.

Rogers elmondása szerint azért döntöttek a Microsoft mellett, mert a cég nagyon szenvedélyes és elkötelezett a Tomb Raider mellett, amivel levették őket a lábukról. A kiadó és a Crystal Dynamics már 2008 óta ápol kapcsolatot a redmondiakkal, először a Tomb Raider: Underworld exkluzív letölthető tartalmain dolgoztak együtt, aztán az Xbox Summer of Arcade promócióban elsőkét az Xbox 360-ra jelenhetett meg Lara Croft and the Guardian of Light, most pedig a Rise of the Tomb Raiderrel kiteljesedett ez a kapcsolat.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!