Ki ne emlékezne a 22 évente sötétség vagy a Sötétség Krónikája c. filmekre, melyek tény, nem arattak átütő sikert, mégis azért megállták helyüket mind a mai napig. Mint maga az elnevezés, Riddick egy hidegvérű gyilkos, kit leginkább a halál jelképének is nevezhetnénk. Természetesen egy ilyen gyilkos szerepébe valami hidegvérű ember kellett, lehetőleg tesztoszteronban gazdag testtel. Gondolom már mindenki felismerte, Vin Dieselről beszélek, aki mostanság elég sokat szerepel a szórakoztatás színpadán. Vele most egyidejűleg nem csak mozivásznon (Halálos iram), de még monitoron keresztül is összefuthatunk a Wheelman című felemásra sikeredett adrenalinbomba GTA-klón személyében.
Eredetileg egy sima remake-nek tervezték X360-ra a 2004-ben megjelent The Chronicles of Riddick: Butcher Bay játék utódját, de aztán kapott bővített történetet, csinos grafikát, még pazarabb akciót, hogy azért ne tűnjön akkora lehúzásnak a dolog. Későbbiekben PC-re is elkezdték készíteni megjelenése pedig erre a hétre tehető. Míg a konzolos tulajoknak nem kell mást tenni, mint megvenni a játékot, addig a közel egy tucat gigabyte tárhelyen terpeszkedő, PC-re készített verzión gondok merültek fel a játék másolásvédelmével kapcsolatban. Nos, nem tudni, ki anyáz jobban, a kalózok vagy a felháborodott vásárlók, a lényeg az, hogy a korábban is használt DRM aktivációs kóddal működő védelem nem bizonyult biztos megoldásnak. Míg a Ubisoft szimplán kihagyta néhány játékából védelmét, mondván, hogy értelmetlen, addig az Atari egy olyan aktivációs rendszert vezetett be, melyben egy kapott kóddal mindössze három gépre pakolhatjuk fel a játékot, és maximum operációs rendszer újratelepítéskor törhetjük meg a béklyót, ezzel új esélyt adva magunknak a kód használatára. Persze van, ahol ez nem működik, és akkor muszáj kapcsolatba lépni a céggel. Ha sikeresen megtudjuk őket győzni afelől, hogy játékunk eredeti, talán megszánnak minket egy új aktivációs kóddal, de amilyen az élet, ez nem minden esetben valósul meg...
Eredetileg egy sima remake-nek tervezték X360-ra a 2004-ben megjelent The Chronicles of Riddick: Butcher Bay játék utódját, de aztán kapott bővített történetet, csinos grafikát, még pazarabb akciót, hogy azért ne tűnjön akkora lehúzásnak a dolog. Későbbiekben PC-re is elkezdték készíteni megjelenése pedig erre a hétre tehető. Míg a konzolos tulajoknak nem kell mást tenni, mint megvenni a játékot, addig a közel egy tucat gigabyte tárhelyen terpeszkedő, PC-re készített verzión gondok merültek fel a játék másolásvédelmével kapcsolatban. Nos, nem tudni, ki anyáz jobban, a kalózok vagy a felháborodott vásárlók, a lényeg az, hogy a korábban is használt DRM aktivációs kóddal működő védelem nem bizonyult biztos megoldásnak. Míg a Ubisoft szimplán kihagyta néhány játékából védelmét, mondván, hogy értelmetlen, addig az Atari egy olyan aktivációs rendszert vezetett be, melyben egy kapott kóddal mindössze három gépre pakolhatjuk fel a játékot, és maximum operációs rendszer újratelepítéskor törhetjük meg a béklyót, ezzel új esélyt adva magunknak a kód használatára. Persze van, ahol ez nem működik, és akkor muszáj kapcsolatba lépni a céggel. Ha sikeresen megtudjuk őket győzni afelől, hogy játékunk eredeti, talán megszánnak minket egy új aktivációs kóddal, de amilyen az élet, ez nem minden esetben valósul meg...
Ha már egyszer megvettem egy játékot, igazán jó lenne, ha tényleg rendelkezhetnék vele.
Anyázások az Atari fórumán
Blog a DRM ellen
Így ez a játék is kimarad nálam, pedig a Butcher Bay-es a kedvencem volt. De ha ők így, akkor én is így...