- A Resident Evil 3 központi témája a menekülés
- Jill és Carlos okkal lett megváltoztatva
- Nagyobb hangsúlyt kap az akció
A klasszikus Resident Evil játékok közül azért vált a harmadik rész a kedvencemmé, mert Nemesis állandó fenyegetése és levakarhatatlansága folyamatos félelmet keltett bennem. Nem szeretem a sima ijesztgetést, jobban tetszik, amikor az alkotók valamivel végig fent tudják tartani a feszültséget. Ezt szerettem a Resident Evil 3-ban.
Úgy tűnik, ez az érzés a remake-ben is visszaköszön, legalábbis erről beszélt Kavada Maszaó és Peter J. Fabiano, a Resident Evil 3 remake két producere a Famitsunak. Elmondásuk alapján a fejlesztés elejétől a menekülésre akarták kihegyezni a játékmenetet, ez volt a fő koncepciójuk. Nem is csoda, hogy mind az egyjátékos módban, mind a többjátékosban, azaz a Resistance-ben ez a központi elem. Apropó, a RE3-at és a Resistance-t egymástól függetlenül fejlesztette két csapat.
Kiderült, hogy a játék 90%-ban már készen van, szóval nem valószínű, hogy késni fognak vele. A sztori többnyire az eredeti játékot követi majd, de lesznek újdonságok is, hogy azok sem unatkozzanak, akik már ismerik a történetet.
Jill Valentine fizimiskáját és ruháját pedig azért módosították, hogy egyrészt jobban passzoljon a RE7 és a RE2 remake realisztikusabb irányvonalához, másrészt azért, hogy a több akcióban részt vevő Jill hitelesebb legyen (a két producer utalt arra, hogy a játék sokkal több akciót fog tartalmazni, mint az előző rész). Tény és való, bár szexi, azért nem túl valószínű, hogy az ember miniszoknyában hatékonyan tudna harcolni a zombikkal.
A játék másik fontos szereplője, Carlos szintén változáson esett át, ráadásul őt igen alaposan átalakították nem csak külsőleg, de jellemileg is, csupán szenvedélyességét és humorát tartották meg. És persze Brad Vickers sem marad ki, de vele kapcsolatban a körülmények kicsit megváltoztak.