- Több mint 800 alkalmazottól vált meg az Epic Games
- A Fortnite és az Unreal Engine mögött álló stúdió
- Ez a teljes létszám mintegy 16 százalékát jelenti
- A leépítés a Bandcampet, a SuperAwesome-t és a Mediatonic-ot is érinti
Sajnos elég sok leépítésről kellett beszámolnunk az elmúlt időkben, a mostani azonban sokkal nagyobb léptékűnek mondható, mint mondjuk a Crystal Dynamics esete. A Fortnite és az Unreal Engine mögött álló Epic Games ugyanis 830 alkalmazottjától volt kénytelen megválni, ami a teljes létszám mintegy 16%-át jelenti. A szomorú fejleményekről a Bloomberg számolt be elsőként, később pedig a cég vezérigazgatója, Tim Sweeney is megosztott egy hosszabb bejegyzést, kiemelve, hogy egyáltalán nem volt egyszerű meghozni ezt a döntést. "Egy ideje már jóval több pénzt költünk, mint amennyit keresünk, miközben rengeteget fektetünk abba, hogy az Epic szintet léphessen, a Fortnite-ot pedig egy metaverzum ihlette ökoszisztémaként fejlesztjük az alkotók számára" – olvasható az emlékeztetőben. "Sokáig optimista voltam, hogy elbocsátások nélkül is át tudjuk vészelni ezt az átmenetet, de utólag belátom, hogy ez egy irreális elképzelés volt."
A leépítés keretében az Epic megválik a 2022-ben felvásárolt zenei platformtól, a Bandcamptől, valamint a SuperAwesome nevű technológiai vállalat nagy részét is kivonja – ez a két művelet egyébként körülbelül 250 ember távozását jelenti. Mindemellett a Fall Guys mögött álló Mediatonic (őket még 2021-ben kebelezte be a vállalat) alkalmazottjait is érintik az események, olyannyira, hogy sokan közülük már most billentyűzetet ragadtak, hogy X-en keressenek új állást. Tim végül hozzátette, hogy az elbocsátások mintegy kétharmada az alapvető fejlesztési tevékenységen kívüli csapatokat érintette, tehát sem a Fortnite, sem pedig az Unreal Engine jövője nem került veszélybe a sajnálatos fejlemények miatt.