A Realpolitiks a real-time grand strategy stílus egy újabb képviselője; a játékban bármelyik létező ország vezetése felett mi vehetjük át az irányítást. A hatalom komoly terhet ró ránk, mivel így a világ legégetőbb kérdéseit kell a lehető legjobb módon kezelnünk. Csak olyan apróságokra kell gondolni, mint a pénzügyi válságok, a migráció, a járványok, a katonai konfliktusok és a terrorizmus. A globális dominancia elérése így bizony nem lesz könnyű, de a stílus rajongói számára ez sem lesz lehetetlen feladat.
A saját politikai rendszerünk hatással lesz arra, hogy melyik (hasonló nézetekkel rendelkező) nemzet épít ki velünk pozitív kapcsolatot, és hogy melyik (a sajátunkkal kevés hasonlóságot mutató rendszert működtető) nemzet nem zár minket a szívébe. A véletlenszerűen megjelenő események és a döntési lehetőségek szerteágazó hálója biztosítja, hogy nem unjuk meg túlságosan hamar a 2017 februárjában, kizárólag PC-re érkező a játékot.
A politika szorosan együtt mozog a pénzvilággal és aki politikusnak megy el, az akarva akaratlanul is rá lesz kényszerítve arra, hogy végrehajtsa, amit a pénzemberek érdeke diktál, máskülönben lejáratják, tönkreteszik, vagy csak megvonják a támogatást. Első sorban én nem a politikust bántom, mert sok esetben ők csak eszközök és igazából akkor van komoly ráhatása a dolgokra, ha ő maga is pénzember. Ez minden korban így ment, nincs másképp ez most sem, sajnos el kell fogadni, hogy aki ténylegesen tenne is a népéért, azt végleg kiközösítik vagy lejáratják, szóval a mozgástér elég szűk az ő esetükben. Akkor lehetne érdemben beszélni a politikáról, ha kivesszük a pénzt mint háttértényezőt.
Mindazonáltal a játék érdekesnek tűnik, ha másért nem is már csak azért igyekszem majd kipróbálni, hogy létrehozzak egy szélsőségesen elnyomó kommunista USA-t és megnézzem mit szól hozzá a program.