Vegas másfél
Az új Vegas sajnos csak részben felelt meg elvárásainknak. Egy év alatt ugyanis, ha megszakad az ember, akkor sem lehet teljesen új játékot fejleszteni. A rövid fejlesztési időnek köszönhetően az új epizód inkább egy kibővített 1.5-ös változatnak felel meg.Mindezektől függetlenül a Vegas 2 nagyon jó kis játék lesz. A grafika a képeken nem győzött meg, a kipróbálható változatban azonban minden sokkal szebb volt, mint az elődben. A hatalmas külső terek, a nyitófejezet havas tája, a Las Vegas-i kaszinók kidolgozott világa reccenésmentesen száguldott. Mindehhez a képi világhoz társultak a nagyszerűen kivitelezett mo-cap karakteranimációk, amik mintha egy leheletnyivel simábbak lettek volna, mint az első részben.
Az igazi újdonságok azonban nem a grafikát, hanem a játékmenetet érintették. Az első és egyben legfontosabb, a kooperatív szólista kampány, amiben végre már online, a barátainkkal vállt vállnak vetve is teljesíthetjük a küldetéseket. X360-on az online játék mellett természetesen osztott képernyőn is küzdhetünk, de ez az opció a PC-s változatba érthető okok miatt nem fog belekerülni.
A kooperatív mód mellett örömteli hírként üdvözöltük, hogy karakterünk végre fejlődik. Ennek a folyamatnak első állomása a karaktergeneráló képernyő, ahol kedvünk szerint szabhatjuk testre kommandósunkat, a ruházatától kezdve az arcvonásain keresztül a már birtokunkban lévő arzenálig.
A további fejlesztéseket azonban csak akkor eszközölhetjük, ha karakterünk szintet lépett. Hogy mit jelent mindez? Szinte semmit. Aki a Call of Duty 4-hez hasonló fejlődési rendszerre számít, az hatalmasat fog csalódni. Ugyan a Vegas 2-ben minden egyes találatért XP-t kapunk, és szintlépésekkor a találatok pozíciójának függvényében különböző plusz fegyvereket, kevlármellényeket aktiválhatunk, a fejlövésekért távcsöves puskához, a közelről leadott testlövésekért mellényhez jutunk, és így tovább. Érdekes, hogy az általunk tesztelt változatban akkor is kaptunk XP-t, ha csapatunk tagjai darálták le az ellent.
A fejlődés itt azonban meg is állt. A szólista kampány végigjátszásával ugyanis szinte minden egyes kellék, tárgy, fegyver megnyílik (legalábbis ebben a verzióban), így multiban végül mindenki egyenlő feltételekkel indul majd. Persze az elképzelhető, hogy a multis csatározások alatt extra cuccokhoz jutunk, ám ez ebből a preview kódból nem derült ki.
Venni, vagy nem venni
Kesergéseim ellenére a Vegas 2 egy rohadt jó játék lesz! Az első pillanatától az utolsóig feszült, addiktív játékélményt ígér. Az egész játék folyik, a mesterséges intelligencia nagyságrendekkel javult, a társaink okosabbak, összehangoltabban dolgoznak és a sokszor oly idegőrlő scriptelt jelenetekkel sem találkozunk olyan sűrűn. Az előző részben sokan nemtetszésüket fejezték ki a checkpointos mentési rendszer miatt. A helyzet most sem változott, ám itt két ellenőrző pont között jóval kevesebb idő telik el, így ha meghalunk, nem kell újra félórákat bajlódnunk azzal, hogy legyilkolásunk helyszínére érhessünk.Summa summarum, a Vegas 2 fejlődött. A GRAW második részéhez képest sokkal többet, hiszen a kooperatív mód, mint minden játékban, döbbenetesen jól sikerült, a grafika szuper, a fejlődési rendszer parasztvakítás, de valamennyit mégis hozzáad a játékhoz. Aki imádta az elsőt, az ezt is imádni fogja, attól azonban nem tartok, hogy az elődhöz hasonló magas értékeléseket kap majd, hacsak a multis rész nem tartogat olyan meglepetéseket, amelyektől mindenki elalél majd.
Amikor olvastam, hogy lesz benne fejlődésrendszer, megijedtem, mert nem kellene rpg-sre bonyolítani a játékot, hiszen nincs kedvem a tulajdonságok menedzseléséhez, mikor vár az eksön. De szerencsére nem lesz rpg-s, ami lehet, hogy másnak tetszene, de nekem pont nem.
VÁROM!
Amikor olvastam, hogy lesz benne fejlődésrendszer, megijedtem, mert nem kellene rpg-sre bonyolítani a játékot, hiszen nincs kedvem a tulajdonságok menedzseléséhez, mikor vár az eksön. De szerencsére nem lesz rpg-s, ami lehet, hogy másnak tetszene, de nekem pont nem.
VÁROM!
Remélem minél hamarabb kijön
Remélem minél hamarabb kijön