Fura, micsoda hibrideket szül a kóros ötlethiányban leledző játékipar. A mára már hétköznapivá váló akció-szerepjátékok, autós lövöldék, és egyéb, elvetemült mixtúrák mellett az Infinite Interactive tavalyi agymenése valószínűleg még hosszú ideig a köztudatban marad: logikai játékba oltott RPG, ki hallott már ilyet? Pedig a két, alapvetően borzalmas függőséget okozó műfaj egybeöntése közel sem akkora marhaság, mint amekkorának elsőre hangzik - a Puzzle Quest első része szinte minden platformra megjelent az elmúlt hónapokban (PC mellett Xbox 360-ra, PS2-re, Wii-re, DS-re és PSP-re is...), és kaszált is rendesen, emberek tucatjai fizettek azért, hogy meglássák, milyen az, ha a Tetris vad, házasság nélküli erotikus kalandba keveredik a Diablóval.
A kissé talán túl hirtelen érkező folytatás története a távoli jövőben játszódik, amikor is az emberiség már kolonizálta a csillagokat. Négy gigantikus vállalat (kísérteties, hogy, miközben 40 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatok repkednek az IT-piacon, egyre többször kerülnek elő a klasszikus sci-fi, illetve cyberpunk irodalom arctalan, félelmetes cégei filmekben és szoftverekben egyaránt) küzd a totális uradalomért, ám az egyikük "túl mélyre ás", Balrog helyett pedig valami olyasmit szabadít az emberiségre, ami totálisan kiirthatja azt. Khm-khm... oké, ez még mindig egy logikai-szerepjáték, úgyhogy ennyi elég is a sztoriról...
Rengeteg, apróbb változást eszközölnek az amúgy zseniális első részhez képest, többek között az eddigi klasszikus négyzeteket hatszögek váltják majd fel - ennek okai a gravitációban keresendők, a fejlesztőbrigád ugyanis minden csatához egyedi ötleteket és még döbbenetesebb fordulatokat (és ezt most értsd szó szerint: elpördülő tábla, lebegő elemek...) ígér. Persze az alap marad a régi: feladatunk az, hogy három, egyező színű "hexát" juttassunk egymás szomszédságába, erősítve ezzel magunkat, vagy "sebezve" ellenségeinket (a kékek segítségével növelhetjük a pajzsunk erejét, a lilák az egyelőre ismeretlen "pszi-energiákat" szabadítják fel), akik most ahelyett, hogy csúnyán röfögnének ránk, inkább plazma-, illetve ionágyús hajóikkal próbálnak majd meg minket jó modorra nevelni. Eltűnik a klasszikus, direkt sebző "koponya", amelyet annyian szerettek az alapváltozatban, helyére teljesen átdolgozott rendszerű (és jelentősen több vérengzésre esélyt adó) új szisztéma kerül majd. Megmarad a rengeteg szöveg, amely majd előrébb gördíti a sztorit - de ezeket már mind és mind láthattuk az előző felvonásban is.
Az új diplomáciai rendszerrel nyomon követhetjük sorsunk alakulását (és a gigantikus vállalatokkal való kapcsolatunkat, küldetések megoldásával ugyanis akarva-akaratlanul is elkezdünk majd húzni egyik-másik hatalmas cég felé), miközben csillagrendszerek között vándorolunk, és egyedi missziókat oldunk meg, melyek során akár olyan tervrajzokba is botolhatunk, amivel komplett hajókat gyárthatunk majd. Ennyit tudni egyelőre, Darths - pár héttel - ezelőtti kedvence tehát folytatást kap, reméljük sikerül hozni a nagy előd hangulatát és színvonalát. Megjelenés valamikor idén ősszel, az összes létező platformra.
A kissé talán túl hirtelen érkező folytatás története a távoli jövőben játszódik, amikor is az emberiség már kolonizálta a csillagokat. Négy gigantikus vállalat (kísérteties, hogy, miközben 40 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatok repkednek az IT-piacon, egyre többször kerülnek elő a klasszikus sci-fi, illetve cyberpunk irodalom arctalan, félelmetes cégei filmekben és szoftverekben egyaránt) küzd a totális uradalomért, ám az egyikük "túl mélyre ás", Balrog helyett pedig valami olyasmit szabadít az emberiségre, ami totálisan kiirthatja azt. Khm-khm... oké, ez még mindig egy logikai-szerepjáték, úgyhogy ennyi elég is a sztoriról...
Rengeteg, apróbb változást eszközölnek az amúgy zseniális első részhez képest, többek között az eddigi klasszikus négyzeteket hatszögek váltják majd fel - ennek okai a gravitációban keresendők, a fejlesztőbrigád ugyanis minden csatához egyedi ötleteket és még döbbenetesebb fordulatokat (és ezt most értsd szó szerint: elpördülő tábla, lebegő elemek...) ígér. Persze az alap marad a régi: feladatunk az, hogy három, egyező színű "hexát" juttassunk egymás szomszédságába, erősítve ezzel magunkat, vagy "sebezve" ellenségeinket (a kékek segítségével növelhetjük a pajzsunk erejét, a lilák az egyelőre ismeretlen "pszi-energiákat" szabadítják fel), akik most ahelyett, hogy csúnyán röfögnének ránk, inkább plazma-, illetve ionágyús hajóikkal próbálnak majd meg minket jó modorra nevelni. Eltűnik a klasszikus, direkt sebző "koponya", amelyet annyian szerettek az alapváltozatban, helyére teljesen átdolgozott rendszerű (és jelentősen több vérengzésre esélyt adó) új szisztéma kerül majd. Megmarad a rengeteg szöveg, amely majd előrébb gördíti a sztorit - de ezeket már mind és mind láthattuk az előző felvonásban is.
Az új diplomáciai rendszerrel nyomon követhetjük sorsunk alakulását (és a gigantikus vállalatokkal való kapcsolatunkat, küldetések megoldásával ugyanis akarva-akaratlanul is elkezdünk majd húzni egyik-másik hatalmas cég felé), miközben csillagrendszerek között vándorolunk, és egyedi missziókat oldunk meg, melyek során akár olyan tervrajzokba is botolhatunk, amivel komplett hajókat gyárthatunk majd. Ennyit tudni egyelőre, Darths - pár héttel - ezelőtti kedvence tehát folytatást kap, reméljük sikerül hozni a nagy előd hangulatát és színvonalát. Megjelenés valamikor idén ősszel, az összes létező platformra.
XD majdnem megszakadtam a röhögéstől!
Amúgy nagyon várjuk!
XD majdnem megszakadtam a röhögéstől!
Amúgy nagyon várjuk!