Phil Harrison ipari veterán a PlayStationök egyik fejlesztési vezetőjeként kezdte, most pedig a Microsoftnál dolgozik, mint tanácsadó és üzleti producer. Szava az IT-világban dollármilliókat ér, így nem csoda, hogy sokan komolyan veszik azt a figyelmeztetést, amit Phil tegnap fogalmazott meg a Valve és a többi apró, játékokra fejlesztett PC-vel betörni készülő gyártó felé.
"Belépni a hardverüzletbe nagyon kemény dió. Nagy szerencse kell hozzá, mély zseb, és hatalmas kilengési lehetőségek. Nem minden új hardvergyártónak adatik meg, hogy terjeszkedjen. Kicsiben talán sikeresek lehetnek, de nagyon ritkán fordul elő, hogy egy friss gyártó nagyban gondolkodhasson, és itt most több tíz- vagy százmillió legyártandó egységről beszélek. Nagyon szűk azoknak a cégeknek a száma, amik ezt el tudták érni. És ehhez nem elég egy bejáratott név vagy a szoftveres tapasztalat. Ehhez ellátócsatornák, terjesztési modell, gyártói kapacitás kell, és persze több ezer ember, akik mindezt valóra váltják, hisz szó sincs triviális problémáról. Nagyon tisztelem a Valve-ot azért, amit a Steammel el tudtak érni, szóval ne essék félreértés, nem kritizálom a csapat teljesítményét és iparban elfoglalt pozícióját. De nem vagyok biztos benne, hogy mi [a Microsoft] a Steamet vennénk összehasonlítás alapként, ha sikerről van szó." -- foglalta össze álláspontját Harrison.
Röviden tehát arról van szó, hogy a Valve Phil Harrison véleménye szerint nem elég nagy hozzá, hogy sikeresen terjeszkedhessen egy olyan telített piacon, mint amilyen a videojátékokra specializált hardverek világa. Esélyes a bukás, és nem azért, mert Gabe Newell és csapata tehetségtelen, hanem mert a hardverbiznisz össze sem vethető a játékiparral.
Ti mit gondoltok, igaza van?
Konzolokkal szemben egy nagy elöny már alapbol véve elvesztett a konstrukció: Nem fog minden játék ugyanolyan sebességgel futni rajt, mert nem ugy lettek optimalizálva, így már jóformén ugyanott vagyunk ahol egy PC vel. Mi elönye lesz akkor egy Steam Box nak?
Szerem magát a Steam rendszert, de ezzel a géppel nagyon nem értek eggyet.
"sőt a Steam Box szerverként is üzemelni fog, hogy a házban lévő egyéb, hálózatba kapcsolt eszközöket is kiszolgálja"
"A Steam Boxot Newell úgy képzeli el, mint egy szervert, ami egyszerre akár 8 játék hívást is tud kezelni, és használható lenne a lakás összes képernyőjén."
"Ezen felül a cég a kisebb képernyők, konkrétan a mobiltelefonok és táblagépek felé is kacsingat a Littlefoot program keretében..."
Linux alap, a legjobb ha virtuális gépeket szeretnénk kezelni, hiszen kisebb erőforrásigényű mint egy windows. De maga a virtuális gépek már lehetnének windows-ok is.
Tökéletes lenne az nvidia streamelős technológiájával, tényleg minden erről a BOX-ról futna legyen az egy gyenge PC, TV vagy épp okostelefon. Erre utalhatna a littlefoot ami a steambox stremelő cliense lehet.
Csak egyszer veszed meg a BOX-ot, letöltöd rá a steamről a játékot, annyi mod-ot aggatsz rá amennyi jól esik, és emelett ott játszol vele a lakásodba ahol akarsz, és amilyen periférián jól esik és persze HD-ben.
így kiesnének azok a problémák, amik az Onlive és Gaikai szolgáltatásokkal társultak. És csak a boxot kéne fejleszteni idővel.
Persze ez csak elmélkedés...
Ráadásul a SteamBoy, mint anno az Xbox, úgy tűnik PC-s hardverekre fog épülni, ami jócskán megolcsósítja. Ha megcsinálják azt, mint az MS az Xbox-szal, hogy az első generációt csak a piacon történő térnyerésre használják és eleve veszteséggel számolnak, és a SteamBox 2-től kezdik majd az igazi versenyt, szerintem sikeres lehet.
Persze megértem, hogy Fülöp bácsi haza beszél, csakhogy most épp egy olyan cégnél van, ami megcsinálta azt, amit szerinte a Valve nem tud.