E hónapban két teljes játékot szervírozunk, ráadásul, míg a Meridianban egy rejtélyes bolygót szánthatsz fel az RTS-ek szabályai szerint, addig a Grotesque Tactics a divatos szerepjátékok elé tart görbe tükröt, és az lesz a legnagyobb gondod, hogy a záróizmok meg ne lazuljanak a nevetéstől…
Meridian: New World
Kezdjük a komolyabbik végén, vagyis a New Worldnél! A magyar fejlesztésű játék címét adó Meridian, egy távoli, frissiben felfedezett bolygó, amely tökéletes válasz lehetne az emberiség imáira, főleg, hogy a 4. évezred hajnalán kibontakozó történet szerint az anyabolygó nem csupán túlnépesedett, de kezd kifogyni a tartalékokból is. Úgyhogy fogadjátok meg a tanácsom, és igyatok kevesebb vizet! A New Worldben az első kolonisták elindulnak tehát az édeni állapotokat ígérő planétára, és aztán szokás szerint beüt a gebasz.
Azzal az érdekes felütéssel szembesülünk a játék elején, hogy mivel nem lábon jöttünk el idáig, ezért az űrhajónk, a Magellán egy megfogható, körbejárható dolog, ahol mindent megtalálunk, a raktértől a szimulátorszobáig, sőt még a legénységgel is interakcióba léphetünk. A küldetéseket megelőző stációkat tehát párbeszédekkel töltjük, és ide fut be az a rejtélyes vészhívás is, amely után Daniel Hanson, az expedíció vezetője elkezdheti felkötni azt a bizonyos alsóneműt. A vírusveszélyre figyelmeztető töredékes üzenet egyik nagy talánya, hogy mit keres itt az a nőszemély a vonal másik végéről (és egyáltalán mit keres itt egy ember), aztán az is érdekes, hogy miként lett hirtelen tele a bolygó élő, és egyben ránk tüzelő életformákkal. Talán valaki belülről szabotálta az érzékelőket? A válaszokhoz vezető rögös út pedig a valós időben megvívható felszíni csatákon át vezet.
A játék sok tekintetben a régi klasszikusokat idézi, azokat az időket, amikor a gyűjtés-gyártás-harc trióból az első kettő csak kiszolgálta a harmadikat, és a folyamatos hullámokban érkező ellenségen kívül nem igazán volt más gondunk. A gazdasági rész például faék egyszerűségű, van egy központi bányatelep, ahol a Chimera nevű robotokkal gyűjtjük az egyetlen fellelhető, ásványszerű nyersanyagot, a Shardiumot, aztán kell még áram, amit az erőművekből nyerünk, majd jöhetnek a gyártósorok. Az expedíció látszólag csekély haderővel rendelkezik, néhány lépegető, pár könnyebb tank, egy nehézágyú és kétféle gyalogos csalogatható elő a melléképületekből, plusz a légierő is beköszön egy-egy vadász- és bombázókötelékkel, ám ez a soványka repertoár akkor kap igazi értelmet, amikor elkezdjük felfegyverezni a nyolc különféle halálos kellék valamelyikével. A legtöbb egységre plazmától az ionágyún át egészen a rakétákig bármit felpattinthatsz a helyzetnek megfelelően. Ráadásul a laboratórium fejlesztéseivel még tovább alakítható az arzenál, a páncélozott felderítő például javító képességet kaphat, a könnyű tank pajzsot, a heavy chimerákból pedig légvédelmi platform lehet. Arról sem szabad elfeledkezni, hogy a parancsnok a képernyő bal felső sarkából előhívható felületen újabb és újabb képességeket oldhat fel a játék során, tehát maga is gyógyíthat, elereszthet egy-két pusztító csapást, vagy felpörgetheti a gyártást pár másodpercre.
Unatkozni nem fogsz, akad lopakodós misszió, belső terekbe terelt kalandozás, és még egy tower defense jellegű „minijátékot” is sikerült beépíteni a történetbe. Szóval változatos pályák, kellemes látvány, valamint egy jól összerakott történet jellemzi a Meridian szövetét, ám való igaz, hogy itt-ott előfordul néhány kisebb ránc is. Ilyenkor viszont jusson az eszedbe, hogy nem százfős csapat dolgozott évekig a játékon, hanem csak egy szimpatikus magyar fiatalember! A sztori amúgy a 9. küldetésben áll-leejtős fordulatot tartogat, és ha valamelyik pályán bajba kerülnél, javaslom a Chimera és Sniper laser kombót tolni orrvérzésig… Szintén kihúzhat a csávából, ha felismered azt a tényt, hogy a bázisokat védő lövegek mindig egy Turret center nevű infrastruktúrához kapcsolódnak, tehát ha ezt kiütjük, vagy lekapcsoljuk a villanyt (erőművek célzott támadása), akkor némák maradnak!
Grotesque Tactics: Evil Heroes
Rápihennél a Meridianra? Akkor itt az ideje, hogy kibontsuk a másik meglepetéscsomagot. Nem szépítem a dolgot, a Grotesque Tactics messze van a dragon age-i magasságoktól, és a videokártyád sem süvít fel a gyönyörűségtől, hogy ilyen szintű grafikával eteted. Bugos? Hát, előfordul, hogy nem a kilépés gombbal térsz vissza az Asztalra… Akkor mégis mi a jó istent lehet rajta szeretni?! Leginkább azt, hogy van mersze kifigurázni minden olyan sablont, amire a manapság divatos RPG-k épülnek, sőt fityiszt mutat a népszerű fantasyvilágoknak, és mindezt laza, addiktív játékmenetbe csomagolja.
Először is adva van egy hőstanonc, Drake, akit csak néhány pillanat választ el attól, hogy önkezével vessen véget az életének, miután a végső próbán lenyomta pár nagyra nőtt gomba. Az események azonban furcsa fordulatot vesznek, és lehet, hogy mégis összejön a hírnév, a rajongók és minden hősi sallang, csak figyeljünk oda az új társunkra, a szerény, de félisteni Holy Avatárra! A világmegmentő akciót talpig páncélban és napszemüvegben végigpózoló fickó csapatgyűjtésre bátorít, miközben az összes nő (igen, a később összeszedhető félmeztelen szüzek kompániája – Sandy, Mandy és Candy) is halálosan bele van zúgva, amiből remek poénok születnek. Tényleg, találkoztál már olyan játékkal, ahol egy bikinis szőke ciklon azt sikoltja a pálya másik végéről, hogy „Mentsetek meg, mert a gonosz goblinok mindjárt leszaggatják ruhámat, és teljesen meztelenül fogok itt állni!”? Ilyenkor biztos, hogy muszáj rohanni? A harcot sem lehet totál komolyan venni, mert hol az egyik csapattárs áll félre, mondván elege van a ráfröccsenő nedvekből, vagy Holy Avatar kezd bele egy szokásos (félnapos) öntömjénező litániába, és az ellenfelekkel együtt a fél csapat bealszik. Mindenkinek van valami jópofa defektje, és talán ez menti meg a körökre osztott harcrendszert, no meg az olyan apróságok, mint az elhibázott támadások béna animációba csomagolása – a kézből kicsúszó kard és az elpattanó íjhúr utáni pofára esések.
Miután visszatérsz egy-egy bősz kalandból a pihenőhelynek kikiáltott városkába, ott is folytatódik a sztereotípiák sárba tiprása, például a helyi papnő, Synthia egy pénzéhes ribinek van beállítva. Hozzá hasonló vicces, ledér, esetleg csak szimplán idióta szereplők, és rengeteg párbeszéd kombinációja adja a német alkotás velejét, aminek az élvezetéhez azért egy alapfokú angol/némettudás is szükséges. Essen pár szó a szerepjátékos elemekről! Van némi gyűjthető/vásárolható felszerelés, de a kínálat szerény, és igen, fejlődnek a szereplők, sőt kasztok szerinti megkülönböztetés is van. Példaként említhetném Rukelt a kapzsi goblin rogue szerepében, vagy Angeline-t a csapat lobbanékony gyógyítóját, aki hajlamos szétrúgni a társak ülepét is, ha belevisszük a harcok sűrűjébe, úgyhogy a taktika sincs elásva. Végezetül egy jó tanács: óvakodj a nyulaktól, különösen a kardfogú, barlanglakó fajtától!
KÓDBEVÁLTÁS
A tartalomjegyzéknél lévő matricán található matricára nyomtatott kódsort nem a Steamen kell felhasználni, hanem a PC Guru Online kódbeváltó oldalán. Ehhez mindössze egy ingyenes regisztrációra van szükség, majd a belépést követően el kell navigálni a kódbeváltás oldalra, ott be kell ütni matricán található kódot, az eredmény pedig egy Steam-kód lesz, amit már beválthattok a Valve áruházában.
A matricán található kódot csak egyszer lehet felhasználni, de összesen tízszer lehet megpróbálni a beváltást, így ha elgépelsz egy karaktert, akkor sem kell félned, nem fog eltűnni a teljes játékod. Ha mind a tíz alkalommal hibás kódot adsz meg, a rendszer 24 órára letiltja a kódbeváltás funkciót, úgyhogy csak óvatosan! Ha problémát okozna a kódbeváltás, olvasd el a Kódbeváltás tudástárunkat a PC Guru Online-on!
AZ MÁJUSI PC GURU 2016. 05. 12-TŐL KAPHATÓ AZ ÚJSÁGOSOKNÁL
ÉS A HIPERMARKETEKBEN.
Én is megszívtam, mert májusban nem volt időm játszani a sok munka miatt, most szabin meg már frissített a Windows, 10-esre (júl 29 ugyebár).
Vele együtt a DirectX is, úgyhogy a Windows 7 felhasználókat is érinti a dolog.
Mit is mond erről Tarsoly Ede a Steamen?
Dark Master [Fejlesztő] jún. 4. @ du. 5:17
Yeah, Meridian: New World has issues with Windows 10. The problem is that the engine this game was made with has since been abandoned and Win10 was not out yet when it was made. There could be performance issues due to this, and the worst part is, there's nothing I can do about that :(
És magyarul még hozzáteszi:
Igen, igazából az újabb DirectX verziókkal is gond van. Mint írtam fönt is, az engine régi már és nem is fejlesztik, így ezzel sajnos sokmindent nem tudok kezdeni. Csak annyit tudok mondani, hogy amikor kiadtam, akkor még nem akadt :(
(Az alap probléma: ha több egységet kijelölünk, akkor az FPS drámaian megzuhan, szinte játszhatatlan módon. Sajnos semmilyen beállítás csökkentése nem segít)
Mindegy legalább a trading cardok kiestek...
Csak így tovább!
Csak így tovább!