- Június 11-től kapható a PC Guru júniusi száma
- A magazinhoz steames Inner Chains teljes játék jár
- RENDELD MEG A PC GURU WEBSHOPBÓL!
- LÉGY TE IS ELŐFIZETŐ!
Májusi számunknál pont a címlapokkal és a kapcsolatos munkával kezdtem mondandóm, ezúttal pedig pont egy olyan esetbe sikerült belefutni, amikor a címlap változtatott meg minden bevált szokást. Megváltozott a megjelenési időpont, amire a PC Guru életében nagyon ritkán van példa, illetve megváltozott az általános elrendezési elv, aminél a fő artworköt és a legfontosabb játékokat kiemeljük. Mindez azonban azért történt, mert az a nagy megtiszteltetés ért minket, hogy az egyébként rendkívül népszerű Dying Light folytatásának key artjáról mi ránthattuk le a leplet. Világszinten, nyomtatott magazinként, ami nagy szó. Ráadásul elég mutatós a kicsike, így azt hiszem, hogy megérte a pár nap extra várakozás – de még emellett is elnézést kérek a csúszásért!
Ha már így történt, hogy a Techlanddel sikerült ismét egy kis kooperációba fogni, akkor meg is interjúvoltuk az alkotókat, miközben természetesen arról is hírt adunk, mi várható a játékban – figyelem, nagyjából mikor e sorokat olvasod, a lengyel kiadó újabb bemutatókkal és információmorzsákkal kezd el megágyazni a Dying Light 2 megjelenésének. Ha pedig előzetes, akkor szót kell ejteni másik kiemelt címünkről, a visszatérő Borderlands-szériáról, amely a harmadik sorszámozott epizóddal támad. Plusz, mint mindig, ezúttal is vannak Early Access-bemutatóink, amik közül az Uboat és a Pagan Online kimondottan érdemes a figyelemre. Utóbbi egy Diabló-szerű cím, méghozzá a Wargaming istállójából, ami azért némileg meglepő információ, de amióta a Blizzard bejelentette mobiljátékát, mindenki a műfajból akar egy szeletet. Így a Last Epoch is, ami szintén készülőfélben van, nem mellesleg mostanság jelent meg a Warhammer: Chaosbane, szóval mondhatni, lassan telítődik a piac, most már csak a megfelelő társat kell kiválasztania annak, aki szereti a zsánert.
A JÚNIUSI PC GURU JÚNIUS 11-TŐL KAPHATÓ
AZ ÚJSÁGOSOKNÁL ÉS A HIPERMARKETEKBEN!
Tesztek terén nem fogtuk vissza magunkat, igazából az eredetileg a hónapra tervezett mennyiséghez képest nagyjából 10 százalékkal túl is teljesítettük az elképzeléseinket, mivel az utolsó pillanatig beesett ez-az, ráadásul több játék is jóval a megjelenés előtt, ami miatt a lapzártánkba még pont belefértek. Ilyen volt a Layers of Fear 2, az Observation és a Conan Unconquered is – ezekre lényegében egy hétvégénk volt. De megérte foglalkozni velük, hiszen a lengyelek is borzongató kalandot alkottak, az űrben túlélés kifejezetten jól sikerült, Conannel hódítani, vagyis inkább védekezve pusztítani pedig soha nem lehet rossz móka. És akkor ott vannak még a hónap legnagyobb címei, amik nem kerülhették el a tesztet: a nyitott világú Rage 2, a kínai történelmet reflektorfénybe állító Total War: Three Kingdoms, valamint a kartozós Team Sonic Racing már mind régóta várt vendég volt, így örömmel vittük őket a tesztlaborba.
Más kérdés, hogy a legnagyobb örömöt talán nem is a legnagyobb címek okozták (jó, a Total War lehengerlő, ezzel nem lehet vitába szállni). Mert az hagyján, hogy a hazai legenda, a klasszikus RTS is kirobbanó formában van a S.W.I.N.E. HD Remasternek hála, de z A Plague Tale: Innocence fenekestül forgatta el az életünket – legalábbis azokét, akik végigjátszották a Focus Home istállójából érkezett produkciót. Az érzelmekkel és megrázó pillanatokkal teli, elképesztően látványos és hangulatos program lényegében lenyűgözte a tesztelőt, ahogy engem is. De volt még más is a hónapban, nem véletlenül említettem a sok-sok tesztet: a Steam sikercíme, a Mordhau, valamint az American Fugitive, a Shakedown: Hawaii, a Druidstone, az új Bubsy, a Sniper Elite 2 Remastered, a Pathologic 2 egyaránt megjárta a szerkesztőségünket, sőt volt más látogatónk is, de hagyok némi meglepetést.
Ahogyan lenni szokott, a Mobiljátékos rovatban, illetve a Radar alatt oldalain további tesztek és előzetesek olvashatók, de ezúttal interjúból is többel jelentkezünk. A Techlandről már volt szó, a stúdiót a Dying Light 2 kapcsán faggattuk, emellett mikrofonvégre kaptuk a Kite Games csapatát is a S.W.I.N.E. felújítása miatt, továbbá érdekességeink között, miután a hazai fejlesztőket és a demoscene izgalmas világát letudtuk, új témában merülünk el, ami a magyar videojátékos újságírás legfontosabb alakjait jelenti. Ennek hála ezúttal Marinov „Gaborca” Gáborral, a Guru alapítójával beszélgettünk arról, milyen volt anno játékokkal foglalkozni. De van még egy meglepetésünk, mivel a társasjátékokat bemutató Társalgó után (vagyis mellett, hiszen rovatunk továbbra is fut) ismét valami extrával készültünk: évekkel ezelőtt szerettem volna állandósítani, de akkor nem sikerült, most viszont semmi nem akadályozhatja a Születésnaposokat, aminél minden számban valami fontos, éppen jubiláló sorozat/klasszikus kerül terítékre. Ezúttal a Tetris van soron. Persze van még Mentőöv és Levrov, vannak hardvereink: tele lettünk a Cooler Master termékeivel, amikkel négy oldalon át foglalkozunk, plusz az Acer, az MSI és a Huawei sem maradhatott ki. Remélhetőleg mindez elég tartalom a következő számig, amelyben az újabb fontos címek mellett természetesen az E3 legfontosabb alkotásait is bemutatjuk – a rendezvényt figyeljétek velünk együtt, hiszen oldalunkon minden izgalmas hírről igyekszünk egyből beszámolni.
Most pedig jöjjön a teljes játék, valamint a remény, hogy egy hónap múlva (és 2019-ben úgy összességében) ismét találkozunk, mert bármi is történjék, a lényeg nem változik, ahogy a jelmondatunk sem: a Guru legyen veletek!
Májusi teljes játékunk: Inner Chains
Az utóbbi időben sokszor volt duplán játékunk, így versenyeket, kalandokat, űrbéli horrort vagy vérbeli hajszát egyformán kínáltunk, most azonban egy különleges darab került a kalapba, méghozzá a 2017-es Inner Chains, ami már csak extrém látványvilága miatt is megérdemli a figyelmet. Ráadásul az olcsó ijesztgetés helyett inkább az akcióra és felfedezésre építő alkotás magyar felirattal is rendelkezik, avagy aki hadilábon áll az idegen nyelvekkel, annak sem kell megijednie… maximum a rendkívül sötét világ vérszomjas ellenfeleitől.
KÓDBEVÁLTÁS
A tartalomjegyzéknél lévő matricán található matricára nyomtatott kódsorokat nem a Steamen kell felhasználni, hanem a PC Guru Online kódbeváltó oldalán. Ehhez mindössze egy ingyenes regisztrációra van szükség, majd a belépést követően el kell navigálni a kódbeváltás oldalra, ott be kell ütni matricán található kódot, az eredmény pedig egy Steam-kód lesz, amit már beválthattok a Valve áruházában.
A matricán található kódot csak egyszer lehet felhasználni, de összesen tízszer lehet megpróbálni a beváltást, így ha elgépelsz egy karaktert, akkor sem kell félned, nem fog eltűnni a teljes játékod. Ha mind a tíz alkalommal hibás kódot adsz meg, a rendszer 24 órára letiltja a kódbeváltás funkciót, úgyhogy csakóvatosan! Ha problémát okozna a kódbeváltás, olvasd el a Kódbeváltás tudástárunkat a PC Guru Online-on!
Az F1 2019-et a következő havi lapszámban tesztelitek?
A Tetris név a tetramino és a tenisz (Pazsitnov kedvenc sportja) nevéből jött össze. Ha nem a Szovjetunióban születik az ötlet, akkor kb. 40 millió dollár bevétele lett volna (akkori árfolyamon). Kb. 70 millió darabban kelt el hivatalosan (plusz a kalózmásolatok).
A Guiness rekordok könyvében is szerepel 9 rekorddal. Többek közt rekord, hogy a legtöbbet emiatt a játék miatt ültek börtönben: 2002-ben egy játékos a briteknél 4 hónap letöltendőt kapott, amiért a repülőn nem bírta abbahagyni a Tetris-ezést.
Érdekes, hogy nem lehet benne nyerni. Viszont bejön a Tetris effektus: ha valaki napokig játszik vele egyfolytában, akkor jó eséllyel azzal is álmodik. És elkezd a polcain, szekrényében rendet rakni... Szóval a pszichére is hat rendesen.
"Tetris - A hihetetlen történet" címmel készült belőle már egy dokumentumfilm is, amit a BBC készített.
Pazsitnov 1991-ben kiköltözött az USA-ba, társával, a pszichológus Vladimir Pohilkoval együtt.
Pohilko végül 1998-ban egy kalapáccsal agyonverte a feleségét, a 12 éves fiát, majd egy késsel elég furcsa módon kivitelezve öngyilkos lett. Egy rejtélyes üzenetet hagyott hátra, amit a rendőrség sokáig nem hozott nyilvánosságra. Végül 1999-ben kiadták, az alábbi szöveg állt benne:
"I've been eaten alive. Vladimir. Just remember that I am exist. The davil."