A nemrég megjelent Outriders (amiről tesztünket itt olvashatjátok) egy nagyon pörgős, nagyon szórakoztató játék, ami mégis, néhol kifejezetten nehézzé válik, főleg akkor, ha egyedül játszunk magasabb nehézségi fokozaton (vagy World Tieren, ahogy itt hívják). Aggodalomra azonban semmi ok, néhány egyszerű, de nem feltétlen egyértelmű trükk segítségével nagyban megkönnyíthetitek az életeteket, miközben fényt derítetek Enoch minden titkára.
1. A szakmaválasztás fontossága
Az Outriders legtöbb rendszere meglepően rugalmas: képességpontjainkat például egyetlen gombnyomással bármikor újraoszthatjuk, ahogy felszerelésünk bónuszait vagy épp fegyverünk tüzelési módját sem nagy kaland megváltoztatni. Igazából egy dolog fix a játékban, ez pedig nem más, mint a kasztunk, amit közvetlen a prológus után választhatunk ki. Mivel minden karaktertípus gyökeresen eltérő játékstílust tesz lehetővé, ezért érdemes mindet kipróbálni (nyugalom, a tutorial az első teljesítés után már elnyomható), hogy lássuk, melyik megy leginkább a játékstílusunkhoz.
A Trickster például már az első szinteken is nagyon látványos megmozdulásokra képes, azonban elég törékenynek mondható, és ugyanez igaz a Pyromancerre is, akivel talán a legmacerásabb gyógyulni, hiszen csak az általunk felgyújtott ellenfelek megöléséért kapunk extra életet. A Devastator és a Technomancer esetében már könnyebb az életünk, hiszen előbbi valami brutálisan tankos tud lenni, utóbbi pedig minden találata után gyógyul, emellett tekintélyes sebzés kiosztására is képes, így ha egyedül vágunk neki a kampánynak, az utóbbi két „szakma” lehet az ideálisabb választás.
Fontos továbbá észben tartani, hogy mindegyik kaszt olyan bónuszokkal is fel van ruházva, melyek a kiválasztásukkor még nem egyértelműek. A Devastator például 15%-kal több élettel és 30%-kal több páncéllal indul, a Pyromancernek a képességei 10%-kal erősebbek, a Technomancer távolra 15%-kal többet sebez, illetve fegyverei és képességei életlopása 15%-kal meg van növelne, a Trickster pedig 5%-kal több életet kap, emellett pedig, ha aktív a pajzsa, a sérülései 5%-t ignorálhatja.
2. Nem szégyen a közelharc
Noha az Outriders enyhén szólva sem a közelharcra van kihegyezve, azért így is adott a lehetőség, hogy állcsúcson verjük azokat az ellenfeleinket, akik nem tisztelik eléggé a személyes terünket. És bár ezt annyira nem sulykolja a játék, az ilyen támadások a sebzésen túl másra is jók lehetnek. A Trickster közelharci csapásai például rövid ideig lelassítják áldozatunkat, míg a Pyromancer ökle felgyújt mindenkit, ami akkor lehet különösen hasznos, ha a képességeink közül épp semmit sem tudunk bevetni, de gyógyulni azért szeretnénk.
Nem árt azonban vigyázni, ellenfeleink ugyanis legalább olyan jártasok a közelharcban, mint mi magunk, így megzavarhatják a célzásunkat, kivéreztethetnek, vagy egyszerűen csak fellökhetnek, ha túl közel érnek hozzánk. Épp ezért érdemes az egy szál pengével üvöltve felénk rohanó örülteknek is megadni a tiszteletet, és távolról leszedni őket, ha ugyanis hárman-négyen a nyakunkba szakadnak, akkor fél pillanat alatt ledarálhatnak, mindegy, milyen táposak vagyunk.
3. A felfedezés öröme
Az Outriders alapvetően nem bátorítja a felfedezést: a legtöbb pálya egy egyszerű csőnek érződik, néhány elágazással, és ha neki is állunk minden kis rejtett zugot átkutatni, jutalmunk akkor is jobb esetben egy naplórészlet, rosszabb (és gyakoribb) esetben pedig a nagy büdös semmi. Azonban ennek ellenére is érdemes benézni mindenhová, a fejlesztők ugyanis szinte az összes helyszínen "elrejtettek" pár ládát, melyek elsőre talán nem látszanak, de ha nemcsak átrohanunk egy adott termen, hanem nekiállunk alaposabban is átfésülni azt, hamar megtalálhatóak.
Továbbá azt is fontos lehet megemlíteni, hogy ezek a ládák mindig ugyanott vannak és mindig friss loottal szolgálnak, valahányszor újrajátszunk egy adott küldetést, így ha memorizáljuk az elhelyezkedésüket, nagyban felpörgethetjük a felszerelés-farmolás sebességét, ami egy looter shooterben sosem rossz dolog.
4. Kézműves halálosztás
Végezetül pedig hiba lenne megfeledkezni a craft-rendszerről, ami talán az Outriders legfontosabb pontja, és a játék ennek megfelelően meg is követeli a használatát. A végjáték expedícióinak gyakorlatilag öngyilkosság úgy nekivágni, hogy előbb nem állítgattuk minimum pár percig a cuccainkat, de az alaposan átgondolt és folyamatosan frissített felszerelések a sima kampányban is alaposan meg tudják könnyíteni az életünket.
Maga a craftolás az első pár főküldetés teljesítése után válik elérhetővé, mikor First City kipucolása után csatlakozik hozzánk Dr. Abraham Zahedi, ugyanis nála tudjuk némi bőrért, fémért vagy titániumért cserébe fejleszteni a felszerelésünket. Lehetőségünk van az egyes tárgyak szintjeinek és bónuszainak növelésére, valamint a hozzájuk tartozó módosítók cserélgetésére, ha pedig valamire már nincs szükségünk, nyugodtan elbonthatjuk az adott tárgyat, így hozzájutva némi nyersanyaghoz, illetve a benne lapuló perk-ökhöz.
Ennek a rendszernek az egyik legnagyobb előnye, hogy nem kell mindig a tökéletes lootra várnunk: ha találunk valamit, ami tetszik, csak épp nem megfelelő a szintje, vagy nem pont olyan módosítókkal érkezik, amiket mi használni szeretnénk, Dr. Zahedi segítségével hamar helyre üthetjük ezeket a hibákat. Ugyanakkor nem érdemes túlságosan megkedvelnünk a ritkább cuccainkat: ezeknek a szintezése ugyanis elég sokba kerül, így a legtöbb esetben érdemes a nem a végjátékban szerzett Epic és Legendary felszereléseinket elbontani a folyamatos fejlesztés helyett, hogy hozzáférhessünk a módosítóikhoz.
Illetve még egy apróság: a térképen szétszórva találhatunk fémrögöket, ahonnan a fegyvereink átalakítására használható vasat gyűjthetjük be, ezekkel azonban nem igazán érdemes vesződni. Ilyen nyersanyagot ugyanis a nemkívánatos puskák elbontásáért is kapunk, jó looter shooterhez méltóan pedig az Outriders annyi szemetet dob a nyakunkba zsákmány címen, hogy csak azoknak a szétszerelése bőven fedezi minden vasigényünket.
+1: Ne higgyetek a tutorialnak!
Az Outriders a maga nemében egy roppant szórakoztató játék a kidolgozott kasztjaival, pörgős összecsapásaival és elég kreatívan változtatható fegyvereivel, mindebből azonban a játék első szakaszában semmit sem lehet megtapasztalni. Épp ezért az a nagyjából 30-40 perces tutorial, ami a kasztválasztást megelőzi, messze a kampány leggyengébb része, de ne hagyjuk, hogy ez becsapjon minket! Ha egyszer sikerül eljutni odáig, hogy bekebelezzen minket az anomália, az Outriders minősége is rohamosan megugrik.
Személy szerint, a demóban tapasztaltak miatt tartózkodok kicsit tőle... Mire lehet számítani a demó utáni pályákon?