Az Outlastban nem a harcon, hanem a menekülésen és a logikai feladványokon van a hangsúly (igaz, a csapat még nem döntötte el, hogy lesz-e küzdelem a programban), a fejlesztésért felelős Red Barrels társalapítója, David Chateauneuf szerint pedig ehhez a Mirror's Edge adta a legjobb ötleteket. A DICE 2008-as remeke amolyan kultikus klasszikus, melynek folytatásáért azóta könyörögnek a rajongók, de sajnos nem túl esélyes a dolog, hisz a kasszáknál rosszul szerepelt a játék.
"A Mirror's Edge határozottan jó volt inspirációnak. Nagyon szeretjük az érzést, hogy tényleg te vagy a főhős, és nem csak egy lebegő kamerát irányítasz, egy pisztollyal a képernyő alján. Azt akarjuk, hogy a játékosok elmélyedjenek az élményben. Így azzal, hogy interaktívvá tesszük a környezetet, az akciót is életszerűbbé varázsoljuk. Ez roppant fontos a számunkra. Megérinteni a falakat, vagy a különböző tárgyakat... ebből sokkal-sokkal többet akarunk!"
Az Outlast egyre érdekesebbnek tűnik, nagyon úgy néz ki, hogy jövőre tobzódunk majd a félelmetesebbnél félelmetesebb horrorjátékokban.
"A Mirror's Edge határozottan jó volt inspirációnak. Nagyon szeretjük az érzést, hogy tényleg te vagy a főhős, és nem csak egy lebegő kamerát irányítasz, egy pisztollyal a képernyő alján. Azt akarjuk, hogy a játékosok elmélyedjenek az élményben. Így azzal, hogy interaktívvá tesszük a környezetet, az akciót is életszerűbbé varázsoljuk. Ez roppant fontos a számunkra. Megérinteni a falakat, vagy a különböző tárgyakat... ebből sokkal-sokkal többet akarunk!"
Az Outlast egyre érdekesebbnek tűnik, nagyon úgy néz ki, hogy jövőre tobzódunk majd a félelmetesebbnél félelmetesebb horrorjátékokban.