Az Outlast 2013-ban egyetlen bejelentett riválisa lehet az Amnesia: A Machine for Pigsnek, főleg úgy, hogy a két program felépítése nem fog olyan sokban különbözni egymástól. Mindkét címben fontos szerepet kapnak a logikai feladványok és a menekülés, legalábbis ez derül ki a Eurogamer legfrissebb interjújából.

"Az alapok végső soron egy lopakodós játékot jelentenek, csak épp mikor felfedeznek, nem lövöldözés lesz a dolog vége, hanem eszeveszett menekülés." -- árulta el Phillipe Morin Red Barrels-társalapító.

Hozzátette, hogy az ellenfelek nem elsősorban a mi üldözésünkkel vannak elfoglalva, hanem a saját dolgukkal, így inkább csak akadályokat jelentenek az elvégzendő feladatok és köztünk. A logikai feladványok adják majd az Outlast sava-borsát, de fontos kiemelni, hogy maga a játék teljesen lineáris, szóval hiába a nagy elmegyógyintézet, a folyamatos továbbjutás a cél.

Mivel azonban az ellenfelek viselkedése nincs kőbe vésve, halál után nem minden úgy történik, ahogy korábban, ezáltal kicsit élvezetesebbé téve az újbóli végigjátszást, és elkerülve a monotonitást. Hogy harcolni tudunk-e majd, még nem dőlt el: a srácok sokat agyalnak a fegyverek beillesztésén, de állítják, hogy így sokkal ijesztőbb és izgalmasabb az élmény.

A fentiek alapján úgy tűnik, a Red Barrels egy az egyben lekoppintotta a Frictional Games receptjét, melyet az Amnesia: The Dark Descentben fejlesztett tökélyre a csapat. Akárhogy is, a program így is nagyon hangulatosnak tűnik, egy igényes klónra pedig mindig vevők vagyunk. Megjelenés jövőre.