• A Barbie átlépte az 500 millió dolláros globális bevételt
  • Mindössze egy héttel a bemutatója után
  • Szinte alig csökkent az érdeklődés Greta Gerwig filmje iránt
  • De az Oppenheimer is fontos mérföldkő előtt áll

Nem hittük volna, hogy 2023-ban épp a Barbie lesz a világ egyik legnagyobb szenzációja, de voilá, Greta Gerwignek sikerült ránk cáfolnia, a Lady Bird rendezőja ugyanis letette az asztalra az év egyik legsikeresebb filmjét. A Margot Robbie és Ryan Gosling nevével fémjelzett opusz már a nyitóhétvégén letarolta a mozikat, hiszen 337 millió dollárt kalapozott össze a premiert követő napokban, a rózsaszín vonaton pedig azóta sincs fék, mivel szerdára virradóan még a keddi teljesítményt is sikerült túlszárnyalnia 3%-kal, ami további 32,7 millió dolláros bevételt jelent. Ez annyit tesz, hogy a társadalmi kérdéseket feszegető alkotás 528,6 millió dollárt hozott a Warner Bros. konyhájára (azóta értelemszerűen már nőtt is valamennyit ez a szám), amiből 291,4 milliót tesz ki a nemzetközi piacon szerzett összeg. 

Persze a Barbenheimer jelenség másik feléről sem szabad megfeledkeznünk, mivel Christopher Nolan fantasztikus életrajzi műve, az Oppenheimer is szép sikereket (és kevésbé szép botrányokat) tudhat magáénak. A Cillian Murphy főszereplésével készült blockbuster szerdára már 147,2 milló dollárt kalapozott össze 78 nemzetközi piacon, ami az amerikai bevételekkel összeadva 265,1 milliót jelent. A becslések szerint pedig pontosan a mai nap folyamán lépheti át az alkotás a bűvös 300 millió dollárt, amivel ez lenne Nolan egyik legsikeresebb alkotása. Vélhetően akkor is szép sikereket ért volna el a páros, ha külön-külön kerül a mozikba, ám a közös premierből végül mindkét stúdió profitált. Rengetegen voltak ugyanis, akik kvázi egy élményként kezelték a két filmet, és ugyanazon a napon váltottak rájuk jegyet, ami eléggé megdobta a számokat. Csak aztán nehogy később rendszert csináljanak az ilyen bemutatókból.