Állítólag a Sony már április közepe óta arra kéri a fejlesztőket, hogy játékaik készítésénél vegyék figyelembe a "PS5 Pro-ra továbbfejlesztett" címkének való megfelelési szabályokat, szóval nem csak álmodjuk, hogy egyszer valamikor lesz PS5 Pro. Mire hivatalosan is bejelentik, valószínűleg már mindent IS tudni fogunk róla, de addig is itt egy újabb pletykafoszlány, ezúttal a GPU-ról, azaz grafikai processzorról.
A Digital Foundry értesülései szerint míg az alapmodell 18 Work Group Processzorral (WGP) rendelkezett, ami 10.23 teraflopos teljesítményre volt képes, addig a Pro már 30 WGP-s lesz, 33.5 teraflopos teljesítménnyel. A 33.5 teraflop alapján pedig kiszámolták, hogy alapjáraton 2.18GHz-en ketyeghet majd a GPU. Igen ám, de ott van a super boost mód is, ami 2.35 GHz-re emeli az órajelet, 36 teraflopos teljesítménnyel.
Ha mindez nem lenne elég, az is kiderült, hogy a cache struktúrát is újratervezték, megduplázták az L1 cache-t, és megemelték az L0 méretet, 16-ról 32KB-ra. A Pro GPU továbbá képes lesz kihasználni az olyan DirectX12 Ultimate képességeket, mint pl. teljes mesh árnyékolás-támogatás, változó sebességű árnyékolás, és hibrid MSAA. Nem hangzik rosszul, igaz?
Ennyit a mai PS5 Pro szivárgásról, reméljük lassan a Sony is bejelent valamit, tekintve, hogy állítólag még idén a boltok polcaira kerül a konzol. Ti beneveztek majd rá?