A játék legújabb tapasza nagyrészt a mesterséges intelligenciára koncentrál, így például a civilizációk vezetőinek, a harci- és munkás egységeknek, a városoknak és városállamoknak a viselkedése, a fejlesztések és az ellenfelek hossztávú taktikája változott, de a kezelőfelületet, a mentésfájlokat és a moddolást érintő problémák is javításra kerültek, és persze néhány bogár is el lett taposva, ám hogy a változtatások tényleg jót tettek-e a játékmenetnek, az még csak most fog kiderülni, hiszen a puding próbája az evés.
A változtatásokról szóló teljes lista a Steam hivatalos oldalán tekinthető meg, a játék frissítését pedig a megszokott módon a Valve programja végzi el.
A változtatásokról szóló teljes lista a Steam hivatalos oldalán tekinthető meg, a játék frissítését pedig a megszokott módon a Valve programja végzi el.
Egységes boldogság, na ettől féltem már akkor amikor először halottam róla, és minden rossz érzésemnek eleget tett. Szerintem már alapból marhaság, most komolyan, mégis miért törvényszerű h ahogy nő egy ország, úgy lesz minden egyes polgára boldogtalanabb? el tudom képzelni h amikor az USA megvette Alaszkát, a new yorkiak kb így reagáltak "na ne mááá most mégkevesebb figyelmet kapok, hát menjen már a kormány a *=&@ß-ba!
Emellett sokszor kínszenvedéssé varázsolja a terjeszkedést/birodalom építést, sőt, ha az adott várossal nem szerzel egy új luxus nyersanyagot, vagy elég aranyat h fent tarthasd a boldogító épületeket ÉS hasznod is legyen belőle, egyszerűen nem éri meg terjeszkedni, akkor se ha amúgy lenne rá hely, idő és ipari kapacitás is. Szerintem ez mégcsak nem is új dolog, csak egy "új feature" jelmezébe bújtatott lebutítása a 4-ben szereplő rendszernek, ugyanis ott is volt globális boldogság, de pont annyira, amennyire helye/értelme volt, tehát pl ha sokat háborúztál és sokat vesztettél az általános elégedetlenséget váltott ki DE az egyes városok zsúfoltsági szintje csak az érintett polgárok véleményén látszott meg, én se vagyok azért depis, mert tudom h Bp-n több csöves van, mint az én szülővárosom lakossága... Persze ebben is van olyan dolog, ami előrelépés a 4-hez képest, mégpedig az abszolút boldogság "halmozódása" amíg aranykor, vagy lázadás nem lesz belőle.
A Szociális politikákkával az a bajom hogy: nincs semmiféle lehetőség a megváltoztatásukra ez pedig rengeteg lehetőséget-izgalmat-és egyebet vesz el a játékból, nekem ez a "butítás" fáj a legjobban a felhánytorgatott problémák közül, ha háborúzni akarok, akkor az elejétől a becsületre hajtok és háborúzni fogok, pont. -ez talán egy kicsit ki van sarkítva de a 4 rendszeréhez képest, tényleg ennyire egysíkú, mert lehet h ott sokkal kevesebb politika volt, de azokat sokkal szabadabban kombinálhattad ÉS váltogathattad őket, a helyzetnek, ízlésednek megfelelően ahogy sokszor a valóságban is a körülményekkel sodródtak az államformák, gondoljunk csak magunkra, monarchia, nyilas diktatúra, komcsi diktatúra, nyugati demokrácia... -arról ne vitázzunk h melyik milyen volt- és még írhatnám, de nem szeretném h tl;dr legyen belőle, és későre is jár, persze ha érdekel, leírom a többi gondolatomat is, mert miután pár hét után sokszor elindítottam a civ5-öt, nézegettem a menüt, beállítottam egy játékot, de mielőtt rámentem volna a startra, kiléptem és vlmi más dolog után néztem, sokat gondolkodtam rajta, hogy miért is nem fog meg úgy mint a 3 vagy a 4 -amivel a mai napig rendszeresen játszok, hosszú-hosszú órákat...
Hogy a hírnél maradjunk, az 1 egység 1 mezővel például az AI-t lehetetlenítik el, mert persze taníthatnak neki különböző formációkat, ezt azt, de ma még egyszerűen nem tart ott a technológia h eléggé alkalmazkodó képes legyen a gép, ezért igazából sose nehéz túljárni az eszén, ember-ember viszonylatban pedig, a játék vége fele egyszerűen többet vesz el a játékélményből egy 20-30 fős sereg mozgatása, mint amennyit hozzáad az amúgy tényleg jobb csata. Mint mondtam, én is örülök az újításnak, de a játék sok más részét, pl az egységek "értékét" nem skálázták megfelelően hozzá, ezért összességében, legalábbis sztem sokkal rosszabb a 4 megoldásánál.