...és igaz ez a kaliforniai Obsidian Entertainment nevű bandára is. Való igaz, hogy 2003 decemberében alakultak, ám létrehozói nem mások, mint az akkortájt szélnek eresztett, az Interplay családjába tartozó Black Isle kemény magja, olyan nevekkel, mint Feargus Urquhart, Chris Parker, Darren Monahan, Chris Avellone és Chris Jones, a Fallout-, Icewind Dale-széria, a Planescape: Tornment alkotói, akik még a Baldurs Gate sagában is részt vállaltak. Aztán 2005 júliusában csatlakozott hozzájuk Josh Sawyer, az Icewind Dale II főtervezője is, tavaly májusban zenei főnöknek pedig az az Alexander Bardon, akinek többek között az Unreal, az Unreal Tournament, a Deus Ex, vagy a Jazz Jackrabbit 2 muzsikáit köszönhetjük. Innentől kezdve egy játékőrült inkább leborul a team előtt, mintsem lezöldfülűzze őket...
Az Obsidian eddigi szereplése a piacon ugyanakkor kissé felemás. A Newerwinter Nights és kiegészítője egyaránt megosztotta a szakmát és a vásárlókat, de összességében azért magas értékeléseket és jó eladásokat produkált, és ugyanez mondható el a KOTOR második részéről is. Hogy mindegyiken érződik a mögötte álló zsenialitás, az tény, de apróbb-nagyobb hibákat azért találni bennük, és a két elődjáték rajongói is bele-belekötöttek ebbe-abba. De mondom: alapvetően remek stúdióról van szó, akiktől minden bizonnyal még ütős kis címeket fogunk kapni.
A srácok készülő projektjeiknek amerikai államok nevét adják (Black Isle örökség, ott elnökök és alelnökök voltak a keresztszülők, a leghíresebb talán a Van Buren, mely a félbehagyott Fallout 3-at fedte [Martin Van Buren az USA 8. elnöke volt]); a KOTOR2 Delaware, az NWN2 Pennsylvania, az expanzió Massachusetts néven futott. Amit korábban tudtunk, hogy van még két melójuk; a Connecticut már korábban lelepleződött, ez az a bizonyos RPG, melyet a SEGA részére hegesztenek az Aliens-licenc alapján, a Gearbox-féle Aliens: Colonal Marines FPS párjaként. Az eleddig titkolt, és sokak által tűkön ülve várt Georgiáról viszont most hullt le a lepel.
A mindig a tűz közelében lévő, szerencsés Game Informer magazin áprilisi száma fogja világgá kürtölni az új játékot, melynek címe Alpha Protocol, stílusa külső nézetes, szólista akció/RPG, és leírása szerint egy napjainkban játszódó kémtörténet, James Bond, Jack Bauer és Jason Bourne nyomdokain, amelyben egy zöldfülű ügynökből kell a világ egyik legjobb szuperkémét kifaragnunk. A főhős neve Michael Thorton, egy tökéletesen kiképzett, de tapasztalatlan fiatal tiszt, akinek az élete fenekestül felfordul, amikor az egyik küldetése rossz véget ér. A sztori további fordulatait nem ismerjük, viszont valamit lehet sejteni, hiszen az alfa protokoll egy bevett kifejezés: olyankor használják, ha egy ügynök fedett munkán, teljes inkognitóban dolgozik, mely melóról csak nagyon kevesen tudnak... A játékmechanizmus nagy szabadságfokot biztosít: több aktív küldetésünk is lehet egyszerre, akár több országban is, és mi döntjük el, hová megyünk, melyiket hajtjuk végre. Azt talán mondanom sem kell, jó adag romantika is bekerül a csomagba, rengeteg csajjal fogunk összefutni, és a 007-es szelleméhez híven mindegyiket hanyatt is dönthetjük majd.
A játék harcrendszere hasonló lesz a Mass Effectben látotthoz, de legjobban az Unchartedben megismertre hajaz: valós idejű küzdelem, nagy hangsúllyal a lőfegyvereken és a high-tech kütyükön. Lesz közelharc is, ám ehhez karakterünket fejleszteni kell, azaz alapszinten ez csak végső megoldás lehet, ám ha a tapasztalati pontokat erre költjük, igazi bunyóst faraghatunk hősünkből. Maga az RPG-szisztéma a jól bevált, és ugye a srácok részéről autentikusnak is nevezhető Fallout-recept alapján működik: osztály nélküli, melyben 10 képesség (skill) vár ránk, mindegyikben 10-10 minősítés (rank). A fejlesztés viszont inkább áttételes hatású, mint konkrét, tehát nem mondjuk a pontosságot turbózhatjuk feljebb, hanem azt, barátunk hogyan reagál a szituációkra. És bár a játékmenet akcióközpontú lesz, a tápolással úgy a rohanok előre, és aki megmozdul, lelövöm típusú tankok, mint az inkább a lopakodós, csendben ölős, meglepetésszerűen lecsapó rókák kikeverhetik a maguk stílusát.
Mint minden rendes szerepjátékban, úgy itt is korrekt dialógusrendszert kapunk. A működése a Mass Effect és az Indigo Prophecy megoldásainak elegye lesz: nem lesznek olyan NPC-k, akikhez félóránként vissza kell rohangálni egy-egy újabb mondatért; különféle attitűdű válaszok állnak majd rendelkezésünkre (kedves, nyugodt, nyers, türelmetlen), melyeket a megfelelő arckifejezéshez kapcsolódó gombokkal aktiválhatunk. (A képességek/erők és a fegyverek kiválasztása hasonló lesz a Bioshock irányítási sémájához.)
Ennyi egyelőre amit tudunk, illetve még három fontos információ: a célplatform PC, PS3 és Xbox 360, a kiadó ismét a SEGA, a megjelenés - legalábbis a tervek szerint - 2009 tavasza. Minden más később, kíváncsian várjuk!
(Alant illusztrációként a korábbi Obsidian-játékokból látható egy-egy kép)
Az Obsidian eddigi szereplése a piacon ugyanakkor kissé felemás. A Newerwinter Nights és kiegészítője egyaránt megosztotta a szakmát és a vásárlókat, de összességében azért magas értékeléseket és jó eladásokat produkált, és ugyanez mondható el a KOTOR második részéről is. Hogy mindegyiken érződik a mögötte álló zsenialitás, az tény, de apróbb-nagyobb hibákat azért találni bennük, és a két elődjáték rajongói is bele-belekötöttek ebbe-abba. De mondom: alapvetően remek stúdióról van szó, akiktől minden bizonnyal még ütős kis címeket fogunk kapni.
A srácok készülő projektjeiknek amerikai államok nevét adják (Black Isle örökség, ott elnökök és alelnökök voltak a keresztszülők, a leghíresebb talán a Van Buren, mely a félbehagyott Fallout 3-at fedte [Martin Van Buren az USA 8. elnöke volt]); a KOTOR2 Delaware, az NWN2 Pennsylvania, az expanzió Massachusetts néven futott. Amit korábban tudtunk, hogy van még két melójuk; a Connecticut már korábban lelepleződött, ez az a bizonyos RPG, melyet a SEGA részére hegesztenek az Aliens-licenc alapján, a Gearbox-féle Aliens: Colonal Marines FPS párjaként. Az eleddig titkolt, és sokak által tűkön ülve várt Georgiáról viszont most hullt le a lepel.
A mindig a tűz közelében lévő, szerencsés Game Informer magazin áprilisi száma fogja világgá kürtölni az új játékot, melynek címe Alpha Protocol, stílusa külső nézetes, szólista akció/RPG, és leírása szerint egy napjainkban játszódó kémtörténet, James Bond, Jack Bauer és Jason Bourne nyomdokain, amelyben egy zöldfülű ügynökből kell a világ egyik legjobb szuperkémét kifaragnunk. A főhős neve Michael Thorton, egy tökéletesen kiképzett, de tapasztalatlan fiatal tiszt, akinek az élete fenekestül felfordul, amikor az egyik küldetése rossz véget ér. A sztori további fordulatait nem ismerjük, viszont valamit lehet sejteni, hiszen az alfa protokoll egy bevett kifejezés: olyankor használják, ha egy ügynök fedett munkán, teljes inkognitóban dolgozik, mely melóról csak nagyon kevesen tudnak... A játékmechanizmus nagy szabadságfokot biztosít: több aktív küldetésünk is lehet egyszerre, akár több országban is, és mi döntjük el, hová megyünk, melyiket hajtjuk végre. Azt talán mondanom sem kell, jó adag romantika is bekerül a csomagba, rengeteg csajjal fogunk összefutni, és a 007-es szelleméhez híven mindegyiket hanyatt is dönthetjük majd.
A játék harcrendszere hasonló lesz a Mass Effectben látotthoz, de legjobban az Unchartedben megismertre hajaz: valós idejű küzdelem, nagy hangsúllyal a lőfegyvereken és a high-tech kütyükön. Lesz közelharc is, ám ehhez karakterünket fejleszteni kell, azaz alapszinten ez csak végső megoldás lehet, ám ha a tapasztalati pontokat erre költjük, igazi bunyóst faraghatunk hősünkből. Maga az RPG-szisztéma a jól bevált, és ugye a srácok részéről autentikusnak is nevezhető Fallout-recept alapján működik: osztály nélküli, melyben 10 képesség (skill) vár ránk, mindegyikben 10-10 minősítés (rank). A fejlesztés viszont inkább áttételes hatású, mint konkrét, tehát nem mondjuk a pontosságot turbózhatjuk feljebb, hanem azt, barátunk hogyan reagál a szituációkra. És bár a játékmenet akcióközpontú lesz, a tápolással úgy a rohanok előre, és aki megmozdul, lelövöm típusú tankok, mint az inkább a lopakodós, csendben ölős, meglepetésszerűen lecsapó rókák kikeverhetik a maguk stílusát.
Mint minden rendes szerepjátékban, úgy itt is korrekt dialógusrendszert kapunk. A működése a Mass Effect és az Indigo Prophecy megoldásainak elegye lesz: nem lesznek olyan NPC-k, akikhez félóránként vissza kell rohangálni egy-egy újabb mondatért; különféle attitűdű válaszok állnak majd rendelkezésünkre (kedves, nyugodt, nyers, türelmetlen), melyeket a megfelelő arckifejezéshez kapcsolódó gombokkal aktiválhatunk. (A képességek/erők és a fegyverek kiválasztása hasonló lesz a Bioshock irányítási sémájához.)
Ennyi egyelőre amit tudunk, illetve még három fontos információ: a célplatform PC, PS3 és Xbox 360, a kiadó ismét a SEGA, a megjelenés - legalábbis a tervek szerint - 2009 tavasza. Minden más később, kíváncsian várjuk!
(Alant illusztrációként a korábbi Obsidian-játékokból látható egy-egy kép)
A Kotorokkal sokat jáccotam, nagyon teccett. Már csak a Kotor 3 kéne
A Kotorokkal sokat jáccotam, nagyon teccett. Már csak a Kotor 3 kéne