Amikor az ilyen faramuci helyzeteket látja maga előtt az ember, csak akkor gondol bele, hogy mennyire összefogásképes egy-egy virtuális közösség. Azonos érdeklődésű emberek ülnek a számítógépeik előtt, akik egymást segítve próbálnak tökéletesíteni egy aktuális kíváncsiságuk tárgyát képező szoftvert. Ezek a 'hobbiprogramozók' gyakran gyorsabban reagálják le a kényesebb helyzeteket, mint az esetleges fejlesztők – és valami hasonló történt, most a Bethesdánál. Míg a komoly számolási hibából eredő lassulás okát a játékosok észrevették és kijavították egymásnak, addig az év szerepjátékának számító Obliviont létrehozó Bethesdás brigádnak ez több mint egy hónapjába került. Ilyenkor érzi az ember igazán, hogy a tényleg kiváló termékek kultuszstátuszba emelkednek, és önálló, a létrehozóiktól teljesen különálló utakon haladnak tovább. Természetesen a jelenség nem újkeletű, elég csak a 90-es évek közepén tomboló FPS-láz teljes konverzióira gondolni, amikor rajongók tucatjai alkották újra és újra az ismert főhőst körbevevő kihívásokat, azonban kifejezetten üdítő látni, hogy a virtuális közösségeknek nem csak a televízióban mostanság sűrűn emlegetett káros hatásai léteznek, ha kreativitásra és összefogásra buzdítanak. A kritikus lassulási hibát kijavító végleges foltot letölthetitek szerverünkről.