Az Nvidia vezetője, Tony Tamasi a PC Powerplay portálnak adott interjújában fejtette ki álláspontját a konzolok grafikai teljesítményéről, melyek szerinte sosem lesznek már erősebbek, mint a PC-k.
„A PS2 idején nem volt olyan kiemelkedő a PC-k grafikai megjelenítése. A Sony, a Sega és a Nintendo sok pénz áldozott arra, hogy 3D-s grafikát jeleníthessenek meg a konzoljaikon, ráadásul a PS2 erősebb és gyorsabb is volt, mint a PC.” -- mondta Tamasi, majd arról beszélt, hogy az Xbox 360 és a PS3 idején a PC közel azonos szinten állt a konzolokkal a grafikai teljesítményt illetően. Arról is beszélt, hogy az Nvidia 1,5 milliárd amerikai dollárt költött évente grafikai kutatásokra és fejlesztésekre, a jelenlegi generációs konzolok teljes élettartama alatt pedig közel 10 milliárd dollárt költöttek ugyanerre.
Tony Tamasi szerint mindig a PC lesz a király,
ha grafikáról van szó
„A Sony és a Microsoft nem tudott volna ennyi pénzt fejlesztésre fordítani. Egyszerűen nem volt meg a befektetési kapacitásuk rá. Mi meg tudjuk ezt tenni, hiszen évente több száz millió chipet adunk el” -- mondta Tamasi.
Az Nvidia vezető véleménye szerint a mindenkori PC-kben lévő hardvernél senki nem tud jobbat, erősebbet összerakni, ez egyszerűen lehetetlen. Amikor egy konzol megjelenik, ki lehet hozni belőlük az akkori legjobb PC-kkel azonos szintű teljesítményt, de mivel olyan gyorsan fejlődik a számítástechnika, a konzolok már egy év múlva lemaradnak a PC-khez képest.
Tamasi azt is elmondta, hogy nem akartak részt venni a PS4 és Xbox One készítésében, mert nem érte volna meg. Később azt is hozzátette, hogy a mobilok hamarosan jobbak lesznek, mint bármelyik konzol.
Érdekesség, hogy Matt Skynner, a konkurens AMD alelnöke Tamasi kijelentését csak úgy jellemezte, hogy „savanyú a szőlő”. Szerinte nagyon hasznos partneri viszonyban lenni a konzolgyártókkal, hiszen mind az AMD, mind pedig a PC hardverágazatára nézve is jó hatással van a verseny. Persze ő könnyen beszél, hisz mind a PS4, mind pedig az Xbox One AMD processzorokat kapott.