Neverwinter Nights 2: készül a második expanzió Nehéz nem kitalálni, miért lett varázslatosan jó, ám mégis rétegjáték a Neverwinter Nights Obsidian által készített folytatása, azaz második része. Míg a széria első felvonásában a Baldur's Gate-i örökséget gyakorlatilag nem csak lecsonkította, de szinte életképtelenné is tette a BioWare, hogy így hozzon létre egy szórakoztató akció-szerepjátékot (és ezen az úton trappolnak azóta is...), az Obsidian egy merész húzással korunk "most nyomd meg a felvillanó háromszöget a billentyűzeteden" szerepjátékai között hirtelen fogta az egész NWN mondavilágot, és beledobta egy Baldur's Gate-es köntösbe: a sokaknak egyszerű - ezáltal szeretni való - egy karakter helyett egy jelentősen komolyabb koncentrációt és odafigyelést megkövetelő csapatos kalandozás lett a fő téma, a bugyuta, "hozd ide, vidd oda, öld meg" kalandokat pedig felváltották az izgalmas, nyomozós, fordulatos küldetések - s mire észbe kaptunk (és hajlandóak voltunk elfelejteni a számtalan, azóta már javított súlyos hibát), rádöbbenhettünk, hogy nem a Neverwinter Nights első részének folytatását, hanem a Baldur's Gate sorozat szellemi örökösét tartjuk a kezeink között. Az első rész rajongóinak természetesen ez nem tetszett, de bizony a szaksajtó meglátta benne a régi idők ízét, a szerepjátékot, amelyért évekkel ezelőtt ölni is képesek lettünk volna, a pártatlan RPG-rajongók pedig vették, és veszik máig - így készülhetett el az első küldetéslemez, amely, ha lehet így fogalmazni, még inkább mesteri szintre emelte a széria szerepjátékos elemeit; botrány, hogy hivatalosan hozzánk soha nem érkezett meg, a terjesztők pedig lassan egy éve egymásra mutogatnak.

No de zárjuk le a Mask of the Betrayal körül kialakult hazai helyzetet, és fókuszáljunk a Storm of Zehirre, ez lesz ugyanis a sokunk által imádott RPG-sorozat második (és a hírek szerint nem utolsó!) küldetéslemeze, amelyet ráadásul a lassacskán tényleg világsztárnak számító Obsidian fejleszt. Ha hihetünk a fiúk ígéreteinek, a valamivel több mint 15 órás szórakozást nyújtó kalandban (!) még inkább visszatérnek a Baldur's Gate-i örökséghez: az NWN-szériában soha nem látott nonlinearitás szakad majd a nyakunkba a teljesen megújult világtérkép segítségével. Miközben az új fajokat, kasztokat, képességeket és szakértelmeket teszteljük, és megpróbáljuk stabilizálni a Sword Coastot, valamint környékét a Sötétség Királyának halála után erőre kapó bűnbandáktól, hatalmas területeket járhatunk be: arra megyünk, amerre akarunk, olyan elhagyatott útvesztőkre bukkanhatunk, amelyekbe beette magát a gonosz, és amelyekbe rajtunk kívül lábát élő ember még nem tette be. Ha pedig magányosan unatkoznánk, teljesen megreformálják a többjátékos opciót is: csak csapatban bevethető képességek bukkannak fel a számtalan milliónyi lehetőség között, amelyeknek hála immáron egy-egy küldetés megírása és elmesélése barátainknak gyermekjáték lesz. Megjelenés egyelőre ismeretlen, de reméljük, létező, ha már a hazai viszonylat szóba került...

(Az illusztrációk az alapprogramból, illetve annak küldetéslemezéből származnak, amint lesz friss képanyagunk, azonnal szólunk róla!)