Nehéz nem kitalálni, miért lett varázslatosan jó, ám mégis rétegjáték a Neverwinter Nights Obsidian által készített folytatása, azaz második része. Míg a széria első felvonásában a Baldur's Gate-i örökséget gyakorlatilag nem csak lecsonkította, de szinte életképtelenné is tette a BioWare, hogy így hozzon létre egy szórakoztató akció-szerepjátékot (és ezen az úton trappolnak azóta is...), az Obsidian egy merész húzással korunk "most nyomd meg a felvillanó háromszöget a billentyűzeteden" szerepjátékai között hirtelen fogta az egész NWN mondavilágot, és beledobta egy Baldur's Gate-es köntösbe: a sokaknak egyszerű - ezáltal szeretni való - egy karakter helyett egy jelentősen komolyabb koncentrációt és odafigyelést megkövetelő csapatos kalandozás lett a fő téma, a bugyuta, "hozd ide, vidd oda, öld meg" kalandokat pedig felváltották az izgalmas, nyomozós, fordulatos küldetések - s mire észbe kaptunk (és hajlandóak voltunk elfelejteni a számtalan, azóta már javított súlyos hibát), rádöbbenhettünk, hogy nem a Neverwinter Nights első részének folytatását, hanem a Baldur's Gate sorozat szellemi örökösét tartjuk a kezeink között. Az első rész rajongóinak természetesen ez nem tetszett, de bizony a szaksajtó meglátta benne a régi idők ízét, a szerepjátékot, amelyért évekkel ezelőtt ölni is képesek lettünk volna, a pártatlan RPG-rajongók pedig vették, és veszik máig - így készülhetett el az első küldetéslemez, amely, ha lehet így fogalmazni, még inkább mesteri szintre emelte a széria szerepjátékos elemeit; botrány, hogy hivatalosan hozzánk soha nem érkezett meg, a terjesztők pedig lassan egy éve egymásra mutogatnak.
No de zárjuk le a Mask of the Betrayal körül kialakult hazai helyzetet, és fókuszáljunk a Storm of Zehirre, ez lesz ugyanis a sokunk által imádott RPG-sorozat második (és a hírek szerint nem utolsó!) küldetéslemeze, amelyet ráadásul a lassacskán tényleg világsztárnak számító Obsidian fejleszt. Ha hihetünk a fiúk ígéreteinek, a valamivel több mint 15 órás szórakozást nyújtó kalandban (!) még inkább visszatérnek a Baldur's Gate-i örökséghez: az NWN-szériában soha nem látott nonlinearitás szakad majd a nyakunkba a teljesen megújult világtérkép segítségével. Miközben az új fajokat, kasztokat, képességeket és szakértelmeket teszteljük, és megpróbáljuk stabilizálni a Sword Coastot, valamint környékét a Sötétség Királyának halála után erőre kapó bűnbandáktól, hatalmas területeket járhatunk be: arra megyünk, amerre akarunk, olyan elhagyatott útvesztőkre bukkanhatunk, amelyekbe beette magát a gonosz, és amelyekbe rajtunk kívül lábát élő ember még nem tette be. Ha pedig magányosan unatkoznánk, teljesen megreformálják a többjátékos opciót is: csak csapatban bevethető képességek bukkannak fel a számtalan milliónyi lehetőség között, amelyeknek hála immáron egy-egy küldetés megírása és elmesélése barátainknak gyermekjáték lesz. Megjelenés egyelőre ismeretlen, de reméljük, létező, ha már a hazai viszonylat szóba került...
(Az illusztrációk az alapprogramból, illetve annak küldetéslemezéből származnak, amint lesz friss képanyagunk, azonnal szólunk róla!)
No de zárjuk le a Mask of the Betrayal körül kialakult hazai helyzetet, és fókuszáljunk a Storm of Zehirre, ez lesz ugyanis a sokunk által imádott RPG-sorozat második (és a hírek szerint nem utolsó!) küldetéslemeze, amelyet ráadásul a lassacskán tényleg világsztárnak számító Obsidian fejleszt. Ha hihetünk a fiúk ígéreteinek, a valamivel több mint 15 órás szórakozást nyújtó kalandban (!) még inkább visszatérnek a Baldur's Gate-i örökséghez: az NWN-szériában soha nem látott nonlinearitás szakad majd a nyakunkba a teljesen megújult világtérkép segítségével. Miközben az új fajokat, kasztokat, képességeket és szakértelmeket teszteljük, és megpróbáljuk stabilizálni a Sword Coastot, valamint környékét a Sötétség Királyának halála után erőre kapó bűnbandáktól, hatalmas területeket járhatunk be: arra megyünk, amerre akarunk, olyan elhagyatott útvesztőkre bukkanhatunk, amelyekbe beette magát a gonosz, és amelyekbe rajtunk kívül lábát élő ember még nem tette be. Ha pedig magányosan unatkoznánk, teljesen megreformálják a többjátékos opciót is: csak csapatban bevethető képességek bukkannak fel a számtalan milliónyi lehetőség között, amelyeknek hála immáron egy-egy küldetés megírása és elmesélése barátainknak gyermekjáték lesz. Megjelenés egyelőre ismeretlen, de reméljük, létező, ha már a hazai viszonylat szóba került...
(Az illusztrációk az alapprogramból, illetve annak küldetéslemezéből származnak, amint lesz friss képanyagunk, azonnal szólunk róla!)
A Mask of the Betrayert még nem játszottam végig, majd vizsgaidőszak után De a sima nwn2 az szerintem borzasztó hangulattalan volt, és a sztori sem volt egy nagy szám (most a bugokat azokat hagyjuk). Kíváncsi leszek a erre.
A Mask of the Betrayert még nem játszottam végig, majd vizsgaidőszak után De a sima nwn2 az szerintem borzasztó hangulattalan volt, és a sztori sem volt egy nagy szám (most a bugokat azokat hagyjuk). Kíváncsi leszek a erre.
2 Nem támogatja a többmagos procikat... (fórumon is panaszkodnak páran emiatt hogy vettek egy "nagyon jó gépet", minden játék nagyszerűen fut, erre a nwn 2 pedig éphogy eldöcög...)
3 Anyira vérszegény a harci animáció hogy nemigaz... itt kimondott visszalépés észlelhető a nwn 1-hez képest, amit azért khm... nwn 1-ben sokal "életszerűbb" mozognak, kardal, vagy pajzsal is védenek. Itt? Elhaljás, ütés, elhajlás, ütés. Nemkére sokat csak néhány, életelibb animáció sokat lökne a hangulaton.
Egyépként magát a játékot télleg szeretem, télleg jó, télleg jók a történeti szálak, szeretem az igazi rpg-t nem a hack and slash-t. De ezt a motort úgy érzem mint a kotor 2 történetét... hiányosnak, hibásnak.
2 Nem támogatja a többmagos procikat... (fórumon is panaszkodnak páran emiatt hogy vettek egy "nagyon jó gépet", minden játék nagyszerűen fut, erre a nwn 2 pedig éphogy eldöcög...)
3 Anyira vérszegény a harci animáció hogy nemigaz... itt kimondott visszalépés észlelhető a nwn 1-hez képest, amit azért khm... nwn 1-ben sokal "életszerűbb" mozognak, kardal, vagy pajzsal is védenek. Itt? Elhaljás, ütés, elhajlás, ütés. Nemkére sokat csak néhány, életelibb animáció sokat lökne a hangulaton.
Egyépként magát a játékot télleg szeretem, télleg jó, télleg jók a történeti szálak, szeretem az igazi rpg-t nem a hack and slash-t. De ezt a motort úgy érzem mint a kotor 2 történetét... hiányosnak, hibásnak.