A Call of Duty-sorozat a játékipar nehézfiúja, ami gyakorlatilag mindent elvisel, legyen az negatív sajtóvisszhang, röhejesen rövid kampány, vagy épp minimális szinten fejlesztett grafika. A dominancia immár tíz éve tart, és gyakorlatilag nincs olyan évenként jelentkező franchise, ami a CoD nyomába érhetne. Éppen ezért mondta azt Doug Creutz, a Cowen & Company elismert üzleti elemzője, hogy a Call of Duty elérte azt a státsuszt, amikor abszolút immúnis a szakújságírói értékelésekre. Doug a GamesIndustriesnak nyilatkozta, hogy a CoD az ipar második Maddenje, csak épp míg utóbbit mindig a fociszezon adja el, addig az Activision szériájához már megfelelő alkalom sem kell.

Creutz szerint a Call of Duty és a Battlefield még évekig fogyni fog, függetlenül a cikkek végére biggyesztett pontszámoktól. Ugyanakkor a Titanfall és a Destiny bajban lesznek: új szellemi termékek, semmi sem köti őket a rajongókhoz, egyedül a fejlesztőcsapatok, amiknek mibenléte viszont sok vásárló számára teljes homály. Mi azért bízunk benne, hogy a Bungie és a Respawn játékai jól teljesítenek majd, mert egyelőre úgy tűnik, hogy felfrissítik a Modern Warfare láz óta gyakorlatilag álló multiplayer shooter vizet.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!