A videojátékok és a valós erőszak összefüggései mostanában újra a középpontba kerültek, hisz a newtowni iskolai mészárlás sok szülőt aggodalomra intett. Persze, a szakértők szerint a játékok nem okoznak tényleges károkat, de ez nem jelenti azt, hogy a téma nem érdemel egy alapos, független kivizsgálást. Az Egyesült Államokban Joe Biden alelnök ásta bele magát a dologba, méghozzá politikusoktól szokatlan higgadtsággal. Biden először a játékipar szereplőit hallgatta ki, majd előállt egy komoly összegeket felemésztő, országos, reprezentatív kutatás ötletével, mely sajnos azóta sem ment végbe. Ugyanakkor felmerült, hogy az USA kormányzata megadóztatná az erőszakos videojátékokat, így ösztönözve az ipart a kevesebb vérre, a szülőket pedig a gyerekbarát, ezáltal olcsóbb videojátékok beszerzésére.
Bár a teljes Egyesült Államokra kiterjedő kutatás még várat magára, a Texasi Egyetem munkatársai, saját szakállukra, elkezdtek foglalkozni a közéletet is mozgató témával. Dr. Christopher J. Ferguson pszichológiaprofesszor és csapata egyszerű hipotézissel nyitott: úgy gondolták, hogy vannak olyan faktorok, amik előrevetítik egy alapvetően egészséges lelki fejlődésű személy erőszakossá válását, melyet a tudósok a rendőrségi letartóztatással azonosítottak (ez egy kutatásban azért szükséges, mert minden egyes mérföldkövet meg kell határozni, különben semmit nem ér a munka). Az erőszakos tematikájú videojátékokat és médiatartalmakat is egy ilyen faktornak teintették, többek között a genetika és a gyermekkori életkörülmények mellett. Az eredményeik szerint a játékosoknak semmivel sem volt nagyobb vagy kisebb esélyük börtönbe kerülni a többi résztvevőnél.
"Úgy találtuk, hogy némi genetika és bizonyos szociális problémák előrevetítik a jövőbeli letartóztatásokat. Ugyanakkor a média sulykolása ellenére is úgy tűnik, hogy az erőszakos virtuális tartalmak semmilyen hatással nincsenek a felnőttkori bűnözési hajlam kifejlődésére. A gének önmagukban még nem változtatnak senkit bűnözővé, de ha hozzájuk mostoha életkörülmények és nehézségekkel tarkított felnőtté válás társul, akkor az eredmény negatívba fordulhat. A mintánkban a jó környezet segített legyűrni az erős genetikai faktort." -- fogalmazott a kutatás konklúziójában Dr. Ferguson.
Érdekes eredmény, annyi szent. Már csak azért is, mert nem csak a játékokkal kapcsolatban foglal állást, de ide sorolhatók a véres filmek és a sokat támadt könnyűzenei irányzatok is. Aki a teljes tanulmányra kíváncsi, itt olvashatja el.
Egy ilyen kutatás amúgy se győz meg senkit ha egy tömeggyilkos otthonában találnak egy GTA IV-et akkor bizony az volt a kiváltó ok.
Egy ilyen kutatás amúgy se győz meg senkit ha egy tömeggyilkos otthonában találnak egy GTA IV-et akkor bizony az volt a kiváltó ok.