A Sony ugyan rendelkezik saját előfizetéses szolgáltatással, a PlayStation Plusszal, de ez messze elmarad az Xbox Game Pass kínálatától, amibe gyakran az első napon bekerülnek friss játékmegjelenések. Sokáig úgy állt a dolog, hogy a Sony megpróbál versenyre kelni a Game Pass-szal, viszont most úgy néz ki a dolog, hogy a Sony nem tervezi, hogy a közeljövőben változtat eddigi stratégiáján. A Sony vezérigazgatója, Kenichiro Yoshida nyilatkozott az előfizetéses szolgáltatásokról, és elárulta, hogy nem tartja őket túl "értékesnek" a játékiparban. Érvelése szerint ez azért van így, mert a legtöbb vásárló "általában egyszerre csak egy játékkal játszik", nem pedig egyszerre több címmel.
"Előfizetéses üzleti modelleket csinálunk, ugyanakkor az emberek általában egyszerre csak egy játékkal játszanak" - mondta Yoshida. Emellett már többször is szó volt arról, hogy ha a Microsoft vezetőin múlna, akkor a TV-k és a mobil eszközök mellett akár PlayStation konzolokon és Nintendo Switch-csen is elérhetővé válhatna az egyre nagyobb felhozatallal bíró Xbox Game Pass, a riválisok azonban nem igazán vevők egy ilyen összeborulásra. Azt gondolhatnánk hogy a cég mostanra letett erről a törekvésről, a jelek szerint azonban továbbra is az a cél, hogy minél több eszközön legyen elérhető az előfizetéses szolgáltatás.