Nem is oly rég Shawn Layden, a Sony Interactive Entertainment America korábbi elnöke egy interjúban azt hangsúlyozta, hogy a kizárólag a blockbusterekre való összpontosítás nem a helyes út. "Ha csak a blockbusterekre támaszkodunk, az halálos ítélet" – jelentette ki a Sony egykori fejese, aki szerint a játékipar a vesztébe rohan. Most kiderült, hogy a 2023 és 2024 közötti időszakban a játékiparon belül körülbelül 25 000 fejlesztőt bocsátottak el és jövőre ez a szám még tovább növekedhet.

Olyan nagyvállalatok, mint a Microsoft, a PlayStation, az EA, vagy az Activision több ezer alkalmazottat bocsátottak el csak ebben az évben. A statisztikák szerint 2023-ban az iparágban mintegy 11 250 elbocsátás történt, és ezek többsége vagy a Covid-19 időszak megszorításaira, vagy egyes stúdiók egybeolvadására vezethetők vissza. A helyzet 2024-ben tovább romlott, az elbocsátások az előző évhez képest mintegy 40%-kal nőttek. 2024 októberére közel 13 000 játékfejlesztő veszítette el állását, így a két év alatt összesen mintegy 25 000 főt bocsátottak el. A helyzet aggasztó és nem csak a kisebb csapatokat érinti. Az Epic (akik a Fortnite mögött is állnak) például 2023-ban egy nagyobb átszervezés részeként elbocsátotta alkalmazottainak 16%-át. Ennek ellenére a remény hal meg utoljára. Emelzők szerint például a GTA 6 érkezése várhatóan hatalmas bevételt (csak az első évben 3,2 milliárd dollárt) termel majd, és segíthet fellendíteni az iparágat.