Az NCsoft publikálta a mostani pénzügyi év első negyedéves eredményét, amely meglehetősen döbbenetes számokat tartalmaz, hála a Koreában 2008 végén debütált Aionnak: az árbevételek az egy évvel ezelőttihez képest 51%-kal nőttek, 107,7 millió dollárra. A nettó árbevétel (a különböző költségek levonásai utáni hozam) tekintetében ez az összevetés még döbbenetesebb: 315%-kal (!) magasabb, mint a tavaly ilyenkor zsebre vágott összeg, durván 27 millió dollár. Az üzemi eredmény (a bevételek és ráfordítások különbsége) 128%-kal nőtt, 34,3 millió dollárra.
Mindezt címekre lebontva: az Aion a listavezető, a bevételek 34%-át hozta, ezzel hosszú idő után a második helyre szorítva a főleg hazájában még mindig körülrajongott Lineage II-t, ha csak egy százalékkal is, harmadik helyen (nem tévedés!) a Lineage első része áll (mondom, hogy kultikus státuszban áll az MMOG-k egyik ősatyja; még ma is közel egymillió aktív előfizetéssel büszkélkedhet a Jake Song által tervezett, 1998-ban debütált MMORPG), míg a City of Heroes 5%-kal, a Guild Wars 3%-kal járult hozzá a sikerekhez, de ugye ez a két cím (elsősorban a szuperhősös) főleg a nyugati játékosok szája íze szerint készült, így érthető, ha a sor végén állnak. Azt se feledjük viszont, hogy az Aion fejlesztésénél is gondoltak a Koreán kívüli piacra, és miután a játék Kínában az év második negyedévében, Japánban, Tajvanon, Észak-Amerikában és Európában 2009 második félévében fog megjelenni, elég biztosnak látszik, hogy az NCsoft részvényeseinek karácsonykor sem kell majd nagyon aggódniuk, válság ide vagy oda. Még akkor sem, ha elvesztik a pert a jó Richard Garriott ellen, akit, ahogy arról korábban beszámoltunk, az ő állítása szerint dicstelen módon tettek lapátra az ázsiai fejlesztő/kiadó óriáscég vezetői. A fenti számok alapján futja akár a 24 milliós „fájdalomdíj” kicsengetésére is...
Mindezt címekre lebontva: az Aion a listavezető, a bevételek 34%-át hozta, ezzel hosszú idő után a második helyre szorítva a főleg hazájában még mindig körülrajongott Lineage II-t, ha csak egy százalékkal is, harmadik helyen (nem tévedés!) a Lineage első része áll (mondom, hogy kultikus státuszban áll az MMOG-k egyik ősatyja; még ma is közel egymillió aktív előfizetéssel büszkélkedhet a Jake Song által tervezett, 1998-ban debütált MMORPG), míg a City of Heroes 5%-kal, a Guild Wars 3%-kal járult hozzá a sikerekhez, de ugye ez a két cím (elsősorban a szuperhősös) főleg a nyugati játékosok szája íze szerint készült, így érthető, ha a sor végén állnak. Azt se feledjük viszont, hogy az Aion fejlesztésénél is gondoltak a Koreán kívüli piacra, és miután a játék Kínában az év második negyedévében, Japánban, Tajvanon, Észak-Amerikában és Európában 2009 második félévében fog megjelenni, elég biztosnak látszik, hogy az NCsoft részvényeseinek karácsonykor sem kell majd nagyon aggódniuk, válság ide vagy oda. Még akkor sem, ha elvesztik a pert a jó Richard Garriott ellen, akit, ahogy arról korábban beszámoltunk, az ő állítása szerint dicstelen módon tettek lapátra az ázsiai fejlesztő/kiadó óriáscég vezetői. A fenti számok alapján futja akár a 24 milliós „fájdalomdíj” kicsengetésére is...
Azt már most lehet tudni, hogy sajnos nem ingyenes.
Nem tudja valaki mikor jön ki?
Kínában még a koreaihoz képest is 3x-os a sikere. Kérdés, hogy a marketingesek elkezdik-e végre nyugaton is reklámozni a játékot, mert anélkül még a rendkívül pozitív visszhangok és játékosvéleményekkel sem lesz nagy siker, legalább az elején.
Innentől már csak elszúrni lehet.
Bár én nem játszok se wow-ot se guild wars-ot meg hasonlot de biztos megéri a pénzét ha enyien fektetnek be rá.
Gratula a teljesítményért!