- Üzleti évet zárt a Nintendo
- 250 milliárd jenes profitot termeltek az elmúlt egy évben
- A Switch-ből 17 millió példány fogyott az időszakban
A Nintendo ma reggel közzétette évzáró üzleti jelentését, melyből kiderül, hogy a kiotói konzolgyártó nagyon erős tizenkét hónapon van túl - mind a pénzügyi mutatókat, mind pedig az eladásokat tekintve.
Kezdjük az előbbi kategóriával. Bevételi fronton 1.200 milliárd jenes esztendőt produkáltak, ami közel 14 százalékos növekedés az előző üzleti évhez viszonyítva. Az eredményen pedig még komolyabb mértékben sikerült javítani: majdnem 250 milliárd jen profittal zárták a vizsgált időszakot, ami 40 százalékkal több a tavalyinál.
Ami az eladásokat illeti: a Switch-ből 16.95 millió példány került a boltokba az üzleti évben, ami az ígéretes első három negyedév után végül mégis elmarad egy hajszállal az előzetesen kitűzött 17 milliótól. De természetesen ez így is kimagasló szám, az áprilisban startolt új üzleti évben pedig még többel, 18 millió eladott konzollal kalkulálnak.
A Switch összességében már 34 millió leszállított példány felett jár, míg a szép lassan leköszönő 3DS 75 milliónál tart - az elmúlt egy évben viszont már csak 2.55 milliót adtak el belőle.
Az elmúlt egy év legjobban fogyó Switch-játékai az alábbiak voltak:
- Super Smash Bros. Ultimate - 13.81 millió
- Pokémon: Let's Go, Pikachu! / Let's Go, Eevee! - 10.63 millió
- Mario Kart 8 Deluxe - 7.47 millió
- Super Mario Party - 6.40 millió
- The Legend of Zelda: Breath of the Wild - 4.30 millió
- Super Mario Odyssey - 4.04 millió
- New Super Mario Bros. U Deluxe - 3.31 millió
- Splatoon 2 - 2.69 millió
- Mario Tennis Aces - 2.64 millió
- Donkey Kong Country: Tropical Freeze - 2.25 millió
- Kirby Star Allies - 1.30 millió
- Captain Toad: Treasure Tracker - 1.18 millió
- Octopath Traveler - 1.17 millió
- Yoshi's Crafted World - 1.11 millió
- Nintendo Labo Toy-Con 01: Variety Kit - 1.09 millió
Összességében több mint 118 millió Switch-játékot adtak el az üzleti évben, és érdekes extra infó ennek kapcsán, hogy ennek egynegyede az eShopon keresztül történt - egy év alatt 17%-ról 25%-ra nőtt a digitális disztribúció aránya.